Telecom News - הקמת חדרי תקשורת ושרתים למע' תקשורת ומחשבים - איך עושים זאת נכון?

הקמת חדרי תקשורת ושרתים למע' תקשורת ומחשבים - איך עושים זאת נכון?

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> הקמת חדרי תקשורת ושרתים למע' תקשורת ומחשבים - איך עושים זאת נכון?
הקמת חדרי תקשורת ושרתים למערכת תקשורת ומחשבים - איך עושים זאת נכון?
מאת: מיכאל פנחס, 11.10.16, 9:44מיכאל פנחס
 
חדרי תקשורת מחשבים לשרתים ולמערכות תקשורת הם הוצאה לא קטנה לכל עסק. איך ניתן לבצע זאת נכון ולחסוך בהוצאות?
 
חיסכון בהוצאות (ובמיוחד בהוצאות התקשורת והמחשוב) הוא "צו השעה" בכל עסק וארגון. לכן, לפני שנכנסים לפרויקט של הקמה של חדרי תקשורת ושרתים (או שיפוץ ושדרוג חדר תקשורת ושרתים קיים), יש לשאול את השאלה: האם בכלל יש כיום צורך בחדר תקשורת ושרתים?
 
התשובה לשאלה הזו, במיוחד בעסקים קטנים עד בינוניים היא: לא מוחלט. אמנם, עסקים וארגונים זקוקים לשירותי מחשוב בכל פעילותם. אולם, מדובר בסעיפי הוצאה בלתי נשלטים. הדרך הנכונה להחזיר את השליטה בהוצאות הללו היא: להיפטר מכל הציוד ולהפוך את חדר התקשורת והשרתים לחדש המביא הכנסות לעסק, ולא להמשיך בשיטה הישנה, שבה החדר הזה הוא רק הוצאות הולכות וגדולות לעסק.
 
עסקים מוצפים כיום בשפע של פתרונות תקשורת ומחשוב מתקדמים, לרבות בענן. אחד הפתרונות המתקדמים ביותר הוא תחום שירותי תקשורת, מחשוב ושיתוף אחודים :UCaaS  (ר"ת:  .(Unified Communications as a Service
 
כיום יש הרבה ספקים המספקים את הכיוון הזה ונגמרה התקופה, שבה מנהלים שאלו: האם כדאי לעבור לעבודה שיתופית בענן (ואיזה ענן)?
 
העקרונות לחיסכון בהקמת חדרי תקשורת ושרתים בשירותי המחשוב והטלפוניה העסקיים כוללים את הנקודות הבאות:

1) עסקים רבים הבינו, שעידן המחשב השולחני והשרת העסקי הסתיים. למחשב השולחני החדש קוראים לפטופ (מחשב נייד), או טאבלט. הוא מתלווה לסמארטפון, שמשמש את המנהלים והעובדים לצרכי עבודה מהירים בכל מקום (למשל דוא"ל והעברת קבצים), גם כשהם בתנועה או בחו"ל.
 
2) עסקים רבים הבינו, שאין צורך במערכות תקשורת פיזיות קוויות, מערכת תקשורת אלחוטית (למשל ב-WiFi) מספקת בהחלט את כל צרכי התקשורת הפנימית בעסק.
 
3) רשת המחשבים העסקית, שכוללת שרתים, מתגים ונתבים הנמצאים בחדר תקשורת ומחשבים, הופכת למיותרת. כל השירותים המחשוביים והתקשורתיים של העסק וכל האפליקציות העסקיות מתקבלים ישירות מהענן.
 
4) עסקים קטנים יכולים לבחור בין כמה סוגי עננים הקיימים כיום בישראל, לפי הצרכים שלהם.(אפשר לבחור  ביותר מסוג ענן אחד, לפי הצרכים והאפליקציות של העסק:
 
א. ענן בינלאומי (הנמצא אי שם בעולם). הענן הנפוץ ביותר בקרב עסקים קטנים בישראל הוא הענן של אמזון, אחריו הענן של מיקרוסופט ואחריו הענן של גוגל. יש עוד כמה ספקי שירותי עננים בינלאומיים, שפחות נפוצים בישראל, דוגמת .Rackspace ,DigitalOcean אגב, יש גם תחום בעולם העננים העולמי, שנקרא "עננים היברידים", אבל הוא אינו נוגע כרגע לעסקים קטנים. עסקים, שמשתמשים במערכות ,VMware הם הראשונים, שיכולים להשתמש בקלות ביכולות של "עננים היברידיים", ולהעביר משאבים, יישומים ונתונים בין עננים, בקליק של עכבר.

ב. ענן מקומי (ישראלי). יש בישראל שפע של עננים מקומיים (לרבות שלוחות של עננים בינלאומיים), ומעל ל-25 מתקני Data Centers   גדולים, שמשמשים לשירותי ענן בישראל, מספקי ענן רבים. המובילים מביניהם בתחום השירותים לעסקים קטנים עד בינוניים: בינת עסקים, בזק, בזק-בינלאומי, טלדור, Med-1 וטריפל-סי.
 
ג. עננים של אפליקציות עסקיות. יש בישראל כמות לא קטנה של עננים של אפליקציות עסקיות ושירותים עסקיים ובכלל זה:
 
I. שירותי אופיס 365 לרבות שירותי גיבוי וסנכרון קבצים בענן Azure של מיקרוסופט מוצעים אצל כמה ספקים ובהם טריפל-סי והוט.
 
II. שירותי ענן של אורקל ,ליישומי אורקל ובמיוחד,ERP  מוצעים אצל כמה אינטגרטורים גדולים של אורקל בישראל.
 
III. שירותי ענן ליישומי .IBM לIBM- יש כבר 3 מתקני ענן בישראל.
 
IV. ויש עוד הרבה, למשל: תדיראן טלקום, סיילספורס, פריוריטי, סאפ, נטסוויט, VocalNom - חיוג קולי מהענן של אמזון,  אלקטל-לוסנט-ארגונים(שירותי "רשת לפי דרישה") ועוד, עם שפע עצום של ספקים קטנים לשירותי ענן מכל סוג, שקיימים בישראל.
 
מה עם אלה שכן מעוניינים להקים חדרי תקשורת ושרתים למערכות המקומיות שלהם?

הדרך הנכונה ללכת בה כוללת את הצעדים הבאים:
 
1) להכין תכנית עסקית, שבה ייבחנו הצרכים של העסק מול ההשקעה הנדרשת וחישוב ROI להשקעה הזו.

2) לבצע הכנות מוקדמות לבניית חדרי תקשורת ושרתים ובכלל זה: העברת כל תשתיות התקשורת בעסק ל"תשתיות אחודות" ו"כבילה אחודה", כדי לחסוך בהוצאות על התשתיות הפיזיות ושדרוג מערכות ההפעלה למחשבי הקצה למערכות עדכניות וחסכוניות (למשל חלונות 10), לרבות מערכות הליבה של העסק (למשל Billing, CRM, ERP, פורטל אינטרנטי וכיו"ב).
 
3) להכין תשתיות "ירוקות" בחדר התקשורת והמחשוב. ההוצאה על החשמל בגלל מיזוג האוויר היא ההוצאה הכבדה ביותר ולכן שימוש באלמנטים של "תשתית ירוקה" היא חשובה וקריטית כדי לחסוך באנרגיה. גם נושא הגיבוי החשמלי (UPS) חייב להיות פתרון "ירוק".
 
4) לבצע תיחור בין ספקים, ולכלול בתיחור את נושא התחזוקה, הרישיונות, הביטוחים, השדרוגים וה-SLA של השירות העתידי. יש להיזהר לא להילכד ב"חתונה קתולית" עם ספק, שלא ניתן להשתחרר ממנו לעד.
 
5) להכין מערכת DRP ומערכת הגנה (סייבר), ולתרגל לפחות פעמיים בשנה מה עושים (ומי עושה מה) עם נפילה טוטאלית של כל המערכות (המיחשוביות והתקשורתיות).
 
שורה תחתונה:
מומלץ, שבעלי עסקים יבחנו ביטול חדרי תקשורת ושרתים למערכת תקשורת ומחשבים וישקלו מעבר לשירותים מבוססי ענן ומספקי חוויית שירות מתקדמת ללקוחות ולעובדים גם יחד. אין צורך להיות בקי במונחים של הטכנולוגיות החדשות, כי מה שחשוב לבעלי העסקים הוא: ניתן לקבל יכולות מתקדמות בפעולה פשוטה אחת של שדרוג טכנולוגי לשירותי ענן.
 
בגלל שהמערכת היא בענן, ניתן להתנסות בה בחיבור מהיר ללא עלות ובלי התחייבות, כדי לקבל את ההחלטה על סמך התנסות מעשית במערכת.
 
יודגש, שבחירת ספק חדרי תקשורת ושרתים למערכת תקשורת ומחשבים היא מהלך הדורש ניתוח מקצועי מעמיק ומעורבות של כל דרגי ההנהלה, בעיקר כדי להחליט על תהליך הטמעת הפתרון, שמשנה את הרגלי העבודה של כולם ומשפיע בצורה משמעותית על הקשר בין העסק ללקוחותיו.
 
מומלץ לבצע תהליך מושכל של בחירת פתרונות מתקדמים לשירותי לקוחות של המאה ה-21, שמשתלבים במערכות המחשוב והתקשורת האחרות של העסק. אין להסתנוור רק מהמחיר ומהיכולות הטכניות של הספק. יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, אוקטובר 2016.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
 
תקשורת



 
 
Bookmark and Share