Telecom News - יוצא לחו"ל בחגים הקרבים? איך לחסוך בעלויות הטלפון הסלולרי בחו"ל?

יוצא לחו"ל בחגים הקרבים? איך לחסוך בעלויות הטלפון הסלולרי בחו"ל?

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> יוצא לחו"ל בחגים הקרבים? איך לחסוך בעלויות הטלפון הסלולרי בחו"ל?
יוצא לחו"ל בחגים הקרבים? איך לחסוך בעלויות הטלפון הסלולרי בחו"ל?
מאת: יעקב מאור, 14.9.16, 07:00יעקב מאור
 
כל האפשרויות לחסוך בעלויות תקשורת בחו"ל כדי לא לצאת פרייארים.

בחומש דברים מופיעה פרשת "וילך" ולאחריה פרשת "האזינו". אבל למטיילים לחו"ל מוטב להפוך את הסדר, ולטפל ב"האזינו" לסלולרי, לפני שעושים "וילך" ועולים על המטוס. כי הפתעה לא נעימה צפויה לחלק מהנופשים בחו"ל, ש"יאזינו" וידברו בחו"ל בטלפון כדרכם. הם יקבלו חשבון אסטרונומי מחברת הסלולר.

השימוש הרגיל בטלפון סלולרי בחו"ל יקר מאוד. למשל, חברת פרטנר גובה 30 ₪ עבור כל דקה של שיחה מחו"ל, ו-25 ₪ לדקת שיחה נכנסת. על הודעת SMS גובים כמעט 4 ₪. במחירים כאלה שיחות אחדות של אשתי ממלוננו בלונדון לאחותה באשדוד יכולות לעלות כמו כרטיס טיסה נוסף.

המטיילים לא רק מדברים בסמארטפון אלא גם שולחים תמונות בפייסבוק ובווצאפ. זה כרוך בגלישה סלולרית העולה כ-130-100 ש"ח לכל מגהבייט. רובנו לא יודעים לאמוד נפחי גלישה. ובכן, תמונה  שוקלת כ-1.5 מגהבייט, וסרטון וידיאו כ-15 מגהבייט לדקה. כלומר, שליחת תמונה אחת עלולה לעלות יותר מ-100 ש"ח.

גם מי שאינם משתמשים בחו"ל בסמארטפון עלולים לקבל חשבון מנופח. מידי כמה דקות הסמארטפון שלנו מתחבר אוטומטית לרשת אינטרנט מקומית, ומסנכרן את המיילים והפייסבוק אף מבלי שנוגעים במכשיר. הסנכרון נעשה בגלישה. בחשבון הסלולר יופיע חיוב בשם "גלישה מזדמנת", שמשמעותו "היטל פראיירים".

כדי לא לצאת פראיירים, לפני הטיסה עלינו להתקשר למוקד השירות של חברת הסלולר ולבקש שיחסמו לנו את הגלישה בחו"ל. אפשר לעשות זאת בעצמנו כך: נכנסים ל"הגדרות", אח"כ ל"מצב רשת" או "נתונים" ושם להעביר ל"לא פעיל" או לכבות את כפתור "נתוני סלולר".

הנה אפשרויות לחסוך בעלויות תקשורת בחו"ל:

אפליקציות חינם - אפשר לדבר מחו"ל חינם באמצעות אפליקציות כמו WhatsApp, Viber או Skype. זאת, בתנאי שגם הצד השני מחובר לאותה אפליקציה. תחילה יש להתחבר לרשתות WiFi, שנמצאות בכל בית מלון וברוב הקניונים ובתי הקפה ובחלק מהאוטובוסים והרכבות. לקוחות בזק יכולים להשתמש חינם בטלפון הנייד בחו"ל דרך קו הטלפון שלהם בבית, באמצעות אפליקציה Bphone הפועלת במקום בו קיים WiFi. אין צורך שגם לצד השני תהיה אותה אפליקציה.

לעובדים באוניברסיטאות יש הסדר נדידה בינלאומי ברשת WiFi עולמית הנקראת Eduroam. את העלויות משלמות האוניברסיטאות, במסגרת אחזקת החיבורים של רשתות אקדמיות.

אלו האפשרויות לדבר בחינם. ליתר ביטחון כדאי להוציא מהנייד את כרטיס הסים, ולשמור בצד. החיסרון - לא כל הזמן הטלפון יהיה זמין.

חבילות חו"ל - כל חברת סלולר ישראלית מציעה חבילות מיוחדת לחו"ל. למשל, דקת שיחה בחבילה של פרטנר עולה 35 אגורות (לעומת 30 ש"ח בלי החבילה). בד"כ חבילות חו"ל של חברות הסלולר הקטנות כמו רמי לוי, טלזר-019 ועוד, זולות יותר מאלו של הספקיות הגדולות. מומלץ להשוות מחירים סמוך לנסיעה, כי התעריפים משתנים כל הזמן. כדאי לתכנן מראש את כמות השיחות והגלישה, כי אין החזר כספי למי שלא מנצלים את כל החבילה. מחירי החבילות 150-300 ₪.

ניסיתי להשוות מחירים בין ספקיות הסלולר אבל אין בסיס משותף להשוואה, כי החבילות שונות זו מזו בכמות דקות השיחה, בתקופת החבילה, ובנפח הגלישה. לקניית חבילה והפעלתה יש להתקשר למוקד השירות של ספקית האינטרנט. חבילת הגלישה מתחילה ברגע הרכישה. לכן, במקרה זה עדיף להמתין עם הקניה עד הרגע האחרון.

למרות שאופציית 'חבילות חו"ל' אינה הזולה ביותר, היא פופולרית מאוד. כנראה בגלל שרוב הישראלים אינם מכירים אפשרויות אחרות.

כרטיס SIM בינלאומי - כרטיס ,SIM שמכניסים לטלפון הנייד, במקום הסים שלנו. עלות השיחות זולה בהשוואה לחבילות חו"ל של חברות הסלולר. יש בישראל הרבה חברות המציעות כרטיס סים בינלאומי. מומלץ לחפשן באתרים המשווים מחירים למשל אתר כמהזה. מחירי הכרטיסים כ-100 ש"ח. התעריפים משתנים בין החברות ובהתאם לכמות השימוש בטלפון. מספר הטלפון שלנו לא יישמר בכרטיס הזה. חשוב לזכור לעשות "אקטיבציה" ולהפעיל הכרטיס עוד בארץ.

SIM מקומי - כרטיס סים, שקונים בחנויות סלולר או בקיוסקים בחו"ל. זו אפשרות זולה מאוד, כיון שעלות השיחות היא לפי התעריפים המקומיים. יש להקפיד לקנות כרטיס סים מוגבל בזמן, ולא סים רגיל עם התחייבות לשנה. בשדה התעופה בנחיתה כרטיס זה יקר יותר מאשר קניתו בעיר אליה נוסעים.

כרטיס חיוג בינלאומי - זה מספר טלפון, שאליו אנחנו מחייגים כדי להתקשר באמצעותו לכל טלפון אחר. זו שיטה זולה מאוד, אבל לא נוחה. הוראות השימוש המסובכות כתובות על כרטיס בגודל כרטיס אשראי, ומכאן השם "כרטיס חיוג". בכרטיס החיוג אפשר להשתמש לא רק מהסלולר שלנו, אלא מכל מכשיר טלפון. פעם זו היתה הדרך היחידה לחסוך, אבל כיום היא פחות פופולרית.

מודם נייד - אפשר לשכור מודם נייד, שמאפשר גישה חופשית לאינטרנט. אפשר לחבר אליו עד 5 מכשירים. המחיר כ-350 ש"ח לשבוע. זו אפשרות לא זולה ומשתמשים בה בעיקר אנשי עסקים, שצריכים להיות בקשר רצוף עם המשרד בארץ. הספקיות בישראל הן MiFi, Webbing, Wi-Fly.

שירות סינון שיחות - כשאנו בחו"ל אפשר לחסוך כסף על שיחות נכנסות. כדאי להצטרף לשירות "סינון שיחות" של ספקית הסלולר. מגדירים קוד, שרק מי שיודע אותו יוכל להתקשר איתנו. אחרים יועברו למענה הקולי שלנו. המחיר כ-30 ש"ח לחודש.

בעלי הניסיון משלבים בין האפשרויות הנ"ל. קונים חבילת חו"ל מינימלית לשיחות בלבד ללא גלישה וגם שירות סינון שיחות. גלישה ושיחות לא-דחופות עושים באמצעות האפליקציות החינמית במקומות בהם יש WiFi.

הערה לסיכום: המלצות אלו מתאימות לנוסעים לחו"ל לטיול עד חודש, אך אינן רלוונטיות למי שנוסעים לתקופה ארוכה, או לאנשי עסקים, שטסים בתדירות ליום או יומיים. סעו בשלום וחזרו בשלום. 

מאת: יעקב מאור, ספטמבר 2016.
 
שיחות בחו"ל

 



 
 
Bookmark and Share