Telecom News - אין כיום בישראל משרדי יועצים בעולם ה-ICT שאינם מוטים לספק מסוים

אין כיום בישראל משרדי יועצים בעולם ה-ICT שאינם מוטים לספק מסוים

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> אין כיום בישראל משרדי יועצים בעולם ה-ICT שאינם מוטים לספק מסוים
לכן מומלץ לארגונים ולעסקים לקחת חברה יישומית (אינטגרטור), שגם מספקת ייעוץ. בנוסף נטען, שמועדוני מנהלים (למשל מועדוני מנמ"רים, למעט מועדון ERP.ORG), הם לא יותר ממועדוני PR יח"צ, שיווק ומכירות של ספקים, מה שלא מביא שום ערך מקצועי או עסקי למנהלים. דיווח על עולם ה-BI בישראל הנמצא בתזזית.
מאת: אבי וייס, 17.9.16, 18:00שמואל מרדלר

 כנס הטכנולוגיות הגדול למקבלי החלטות ומנמ"רים ביוזמת ERP.ORG תחת הכותרת Business Analytics Focus 2016, שהתקיים בכפר המכבייה ר"ג ב-12.9.16, היווה במה לחשיפת טכנולוגיות BI חדשות ואת הנעשה בתחומי ה-ICT המרכזיים בישראל.

שמואל מרדלר, (בתמונה), מייסד ומנכ"ל ERP.ORG: "במסגרת המועדון הגדול שלנו, שכולל מעל ל-600 מנמ"רים ומקבלי החלטות בארגונים ובעסקים בכל ענפי המשק בישראל, תחום ה-Business Analytics הולך ותופס מקום חשוב בפעילות שלנו. התחלנו בפעילות המקצועית הזו לפני כ-12 שנה כדי לשתף ידע ישיר בין ארגונים ועסקים ולחשוף מתודולוגיות המסייעות למנהלים ולעסקים להצליח.

כנסי ה-Focus שלנו משמשים במה למיקוד מקצועי בכל פעם בנושא אחר, ובמה לחשיפת הפיתוחים החדשים לרבות סטארטאפים הקיימים בתחומים בהם אנו עוסקים. את תחום הידע אנו מפתחים ביחד עם חברת המחקר הבינלאומית IDC, ולאחרונה התחלנו בפעילות של CrowdSourced Couching, שזו פעילות ממוקדת ומתקדמת לשיתוף ידע בתוך ארגונים ובין ארגונים. הכל נקי מהטיות שיווקיות וזה מנוהל ע"י המנהלים מהארגונים, בעצמם ולעצמם. 

תחום ה-Business Analytics הוא תחום 'חם', כי היקף המידע,שנצבר כיום, הוא עצום ומנהלים רבים שואלים את השאלה: איך כמויות המידע, שאנו אוספים, יכול לשרת את פעילות הארגון ולשפר את יכולת קבלת ההחלטות של בעלי התפקידים בכל קצוות הארגון. 

אני מסתכל על תחום ה-BI כ'הליכה על המים'. אנו הולכים על תשתית, שלא תמיד ברורה, והיכולת שלנו להשתמש באבנים, שיש במים, בדי להמשיך ולהתקדם למטרות שלנו בלי לטבוע, זו החוכמה בתחום הזה. החוכמה היא איך ללכת ישר ולא עקום, בביצוע פרויקטים בארגון. כיום, יש יותר מדי כוחות, גם בארגון פנימה וגם מחוצה לו, שמובילים פרויקטים במעגלים ולא בקו ישר

לכן, הידע חייב להיות נחלת רבים וצריך לבנות מערכות היודעות לספק את היכולת למנהלים לשתף ידע, שנצבר אצלם, בלי השפעות והטיות חיצוניות". 

במסגרת הפריית הידע ההדדית חשף ירון בן-צבי, מנהל מחלקת יישומי BI בחברת צים, את ההתפתחות והיישומים של תחום ה-BI בצים, שהפך להיות תחום אסטרטגי ומוביל בארגון. הוא סקר כיצד בצים עברו מ-BI מבוזר ל-BI מרכזי וכיום הם במעבר לתצורת BI Federated: גוף מרכזי אבל עם זרועות בתוך כל היחידות העסקיות. לדבריו, זה המצב הרצוי כיום ולעתיד הנראה לעין.
לדבריו, הכיוונים, שהארגון ילך אליהם בשנים הקרובות: 
א. מעבר ל-Self Service - מתן כוח לכל העובדים, שיוכלו להפעיל BI, עבור הצרכים שלהם ויחידת ה-IT תתעסק רק בתשתיות ובעזרה למשתמשי הקצה.
ב. Data Visualization - הפיכת הכל לכלים ויזואליים קלים לעבודה, גם לגבי מחסני נתונים סגורים וישנים. כל המידע יהיה בסופו של דבר בגישת ה-Data Virtualization. 
ג. מעבר ל-Big-Data בכל תחום, ושילוב IoT, שמקבל נפח הולך וגובר של תעבורה ואיסוף מידע. כמות הסנסורים עולה במהירות עצומה ויש לעבוד בכלי ביג-דאטה כדי להשתלט על השפע הזה של סנסורים ומידע. 
ד. מעבר למודלים סטטיסטיים חדשים, שכעת נמצאים בפיתוח, כמובן בענן.
ה. העתיד הוא, שאנשי ה-IT יהיו Data Scientists, אנשי אסטרטגיה של החברה. 

עדי הדר, מנהלת מערכות מידע בשידורי קשת (ערוץ 2), דיווחה אודות פרויקט ה-BI של קשת: "אני עברתי מהפך מחשבתי במהלך התכנון של הפרוייקט. נושא 'החברה המלווה' היה מאוד חשוב וקריטי לפרויקט, כי מדובר בנושאים הטכנולוגיים החדישיםביותר הקיימים בעולם ה-ICT. חשוב לקחת 'חברה מלווה' לאורך כל חיי הפרויקט, כי זה לא נכון 'להמציא את הגלגל מחדש'. יש מספיק ידע נצבר בעולם וגם בישראל.

אני חשבתי לתומי, שיש הבדל בין 'חברה מלווה', שזו חברת ייעוץ בעולם ה-ICT, לבין 'החברה המיישמת', שזה אינטגרטור בעולם ה-ICT. לאחר שחרשתי את כל השוק, לאורך, לרוחב ולעומק, מצאתי, שאין שום חברה שלא נגועה באינטרסים. אין חברה שלא תמליץ לי על פתרון מסוים, מאינטרסים שלה. הייתי מופתעת לגלות את זה. לכן, החלטנו שכבר עדיף לנו לבחור בעצמנו את 'החברה היישומית', שתספק לנו גם את תחום הייעוץ. ככה לא נחיה באשליות על שקיפות ועצמאות של היועצים.

אני מעדיפה כיום לסמוך על אינטגרטור - ספק, שאני כבר מכירה וסומכת עליו, לאור ניסיון מצטבר של עבודה איתו וממה שאני שומעת מעמיתים מקבילים לי בשוק. אני כיום מאמינה, שגישת השותפות עם אינטגרטור, שאנו מאמינים בו והוא 'מספק את הסחורה', מתאימה לשוק ה-ICT, הרבה יותר מאשר בחירה במשרד יועצים, שכיביכול יבצע עבורנו את הניתוח ובחירת הספק באופן אובייקטיבי, מה שהתברר לי שזה דבר שלא קיים במציאות של ישראל". 

בין המיזמים החדשים בתחום ה-BI נחשפו הפתרונות: של Anodot, של Pyramid Analytics ושל XtremIO, שנרכשה ע"י EMC (כיום חלק מ-Dell) ועדיין פועלת באופן כמעט עצמאי עם הצלחה יוצאת מן הכלל. 
 
BIG-DATA



 
 
Bookmark and Share