הארגונים בלחץ - 78% מהעסקים חשים מאוימים מסטארטאפים דיגיטליים

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> הארגונים בלחץ - 78% מהעסקים חשים מאוימים מסטארטאפים דיגיטליים
מחקר: הארגונים בלחץ - 78% מהעסקים חשים מאוימים מסטארטאפים דיגיטליים
מאת: מערכת Telecom News  , 9.10.16, 13:29משבר
 
המשבר הדיגיטלי בדרך: כמעט מחצית מהמנהיגים העסקיים חוששים, שסטארטאפים כאלה יהפכו את הארגונים שלהם ללא רלוונטיים בעוד 3-5 שנים.
 
78% מהעסקים מאמינים, שסטארטאפים, שמספקים מוצרים דיגיטליים, מהווים איום עבור הארגון שלהם, בהווה או בעתיד. כך עולה ממחקר חדש של Dell Technologies וחברת המחקר ואנסון בורן (Vanson Bourne) בקרב 4,000 מנהיגים עסקיים, הפועלים בחברות מגודל בינוני ועד ענק ב-16 מדינות ו-12 תעשיות.
 
תופעה זו דוחפת חברות חדשניות קדימה, אך מאיצה את דעיכתן של חברות אחרות. כמעט מחצית (45%) מהחברות הגלובליות שנסקרו חוששות, שהן עלולות להפוך לבלתי רלוונטיות ב-3 עד 5 השנים הבאות, כתוצאה מהתחרות מצד הסטארטאפים הללו.
 
חלק מהחברות כבר הושפעו מקצב השינוי המהיר: יותר ממחצית (52%) מהמנהיגים העסקיים בחברות שנסקרו מציינים, שהם חשו שיבוש מהותי בתעשייה שלהם במהלך 3 השנים האחרונות כתוצאה מחדירת טכנולוגיות דיגיטליות והאינטרנט של הדברים IoT, ו-48% מהעסקים הגלובליים מציינים, שאינם יודעים כיצד תראה התעשייה שלהם בעוד 3 שנים.
 
בדרך למשבר דיגיטלי
 
התקדמות החברות בתחום זה היא בלתי סדירה, בלשון המעטה. חלק מהחברות בקושי החלו את תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית - Digital Transformation שלהן, ורבות אחרות נקטו בפעילות זו טיפין טיפין, כאשר רק מיעוט כמעט והשלים את התהליך
 
אחד מתוך 3 עסקים שנסקרו הציג תכונות דיגיטליות הקריטיות לתפעול העסק בעידן הנוכחי, באופן משביע רצון. הרוב המוחלט (73%) של העסקים מודה, שהטרנספורמציה הדיגיטלית צריכה להיות מבוצעת לאורך חלקים רבים יותר של הארגון שלהם.
 
כ-60% מהחברות אינן מסוגלות לעמוד בדרישות לקוחותיהן, כדוגמת אבטחת מידע טובה יותר וגישה של 24/7 לשירותים ולמידע המצויים אצלם. כמעט שני שליש מהחברות (64%) מודות, שאינן מסוגלות לפעול על בסיס מידע בזמן אמיתי. יכולות אלו הן הכרחיות בעידן הדיגיטלי, והיעדר היכולת לספק אותן בסביבה תחרותית כל כך, עלולה לסמן את תחילתו של משבר דיגיטלי.
 
מדד השינוי הדיגיטלי של Dell Technologies משלים מחקר זה, ומדרג חברות בהתחשב באופן שבו נתפסת אצלן הטרנספורמציה הדיגיטלית. בדיקה זו מעלה, שרק 5% מהחברות הצליחו למקם את עצמן בדרגת "המובילים הדיגיטליים", וכמחצית מהחברות נשרכות מאחור.
  1. מובילים דיגיטליים – 5% - טרנספורמציה דיגיטלית, באופניה השונים, מוטמעת ב-DNA של העסק.
  2. מאמצים דיגיטליים – 14% - בעלי תכנית דיגיטלית בוגרת, ותהליכי השקעות וחדשנות המתבצעים בפועל.
  3. בוחנים דיגיטליים – 34% - באופן זהיר והדרגתי מאמצים את הטרנספורמציה הדיגיטלית, מתכננים ומשקיעים לעתיד.
  4. עוקבים דיגיטליים – 32% - ביצעו מעט מאוד השקעות דיגיטליות, מתחילים לחשוב על תכנון לעתיד.
  5. מאחרים דיגיטליים – 15% - אין להם תכנית דיגיטלית, בעלי יוזמות ספורות ומוגבלות, כמו גם השקעות.
בהתחשב באיום הברור מצד החדשנות שסביבם, העסקים מתחילים לתור אחר פתרונות כדי לקדם את תהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם:
  • 73% מסכימים, שעליהם לתעדף אסטרטגיה טכנולוגית מרכזית בעסק שלהם.
  • 66% מתכננים להשקיע בתשתית IT ובהקניית יכולות ניהול המבוססות על מיומנויות דיגיטליות.
  • 72% מרחיבים את יכולות פיתוח התוכנה שלהם.
תכניות ההשקעה ב-IT ב-3 השנים הבאות, עפ"י סדר העדיפות של המשתתפים בסקר:
  1. תשתית מאוחדת (Converged Infrastructure).
  2. טכנולוגיות בעלות ביצועים גבוהים מאוד (לדוגמא: פלאש).
  3. אנליטיקה, ביג דאטה ועיבוד מידע (לדוגמא: "אגמי מידע" – Data Lakes).
  4. טכנולוגיות "אינטרנט של הדברים" (IoT).
בנוסף, 36% מהעסקים יצרו פעילות רווח והפסד (P&L) דיגיטלית.
35% מהעסקים חוברים לסטארטאפים כדי לאמץ מודל חדשנות פתוח.
28% פיצלו מתוכם פעילות (Spin Off) או מתכוונים להשיג את החדשנות והמיומנויות שהם זקוקים להן באמצעות רכישות.  
רק 17% מודדים הצלחה על בסיס מספר הפטנטים שהגישו.
46% משלבים מטרות גלובליות בכל המחלקות והפעילויות שלהם.
 
מתוצאות הסקר, שבוצע בשנה שעברה עולה, שרק 4% מהעסקים ביצעו את כל התהליכים הדיגיטליים באופן משביע רצון ולאורך כל חלקי החברה. השנה, נתון זה עלה ל-7%. גם היחס בין עסקים המקיימים פעילות דיגיטלית כלשהי באופן מספק ובחלקים גדולים מהארגון שלהם, עלה השנה.
 
2015
  1.  
תכונות עסקיות דיגיטליות
9% 28% לחדש באופן זריז (agile)
12% 32% לחזות הזדמנויות חדשות
14% 31% להדגים שקיפות ולהקרין בטחון
11% 26% לספק חוויות ייחודיות ואישיות
12% 31% לפעול סביב השעון, בזמן אמיתי
 
ג'רמי ברטון, מנהל השיווק העולמי של Dell Technologies: "בעתיד הקרוב, כמעט כל עסק יצטייד במומחיות פיתוח תוכנה בבסיס הפעילות שלו. רבות מהחברות הללו תהיינה חדשות לגמרי, ואחרות, שלא יצרו אפילו שורת קוד אחת ב-20 השנים האחרונות, תחוונה תהליך בעל חשיבות רבה. מוצרים ושירותים דיגיטליים חדשים יניעו את תהליך השינוי שחל בתשתית ה-IT, בעת שהעסקים נאבקים לנהל פי אלף יותר משתמשים ופי אלף יותר מידע".
 
דניאל ניומן, אנליסט בכיר ב-:Futurum Research "טרנספורמציה דיגיטלית היא התוצאה של חיבור כוחה של הטכנולוגיה עם תרבות המתאימה את עצמה באופן מהיר להבנה לא רק מה הטכנולוגיה יכולה לתרום לעסק שלה, אלא מדוע הטכנולוגיה חשובה כל כך לעתידו של הארגון. כל מנהיג בדרג ניהולי בכיר הבוחן את השקעתו בטרנספורמציה דיגיטלית חייב להבין את האיומים על התעשייה שלו, וכיצד טכנולוגיה יכולה לקחת את העסק שלו לשלב הבא כדי להישאר תחרותי".
 
 



 
 
Bookmark and Share