Telecom News - סוד ההצלחה של עסקים ישראליים בצמיחה מהירה: שימוש בתשתיות ענן

סוד ההצלחה של עסקים ישראליים בצמיחה מהירה: שימוש בתשתיות ענן

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> סוד ההצלחה של עסקים ישראליים בצמיחה מהירה: שימוש בתשתיות ענן
סוד ההצלחה של עסקים ישראליים בצמיחה מהירה: שימוש בתשתיות ענן
מאת: מערכת Telecom News, 10.11.16, 09:30GETT LOGO
 
אמזון (AWS) תחגוג בקרוב את הפיכתה (לרבות בשת"פ שלה עםVMware ) לחברת שירותי ה-ICT הגדולה והמובילה בעולם (עפ"י גרטנר). יש גם סיפורי הצלחה של עסקים ישראליים הנמצאים בצמיחה מואצת, הודות לשימוש בתשתיות הענן של אמזון.
 
ניתוחים, מחקרים ומידע אודות טכנולוגיות עננים עדכניות – בלינקים בתחתית הכתבה.
 
הדוגמה הכי טרייה להצלחה של חברה ישראלית הנמצאת בצמיחה מהירה: חברת הסטארטאפ Gett (גט-טקסי) מדווחת על ההתפתחות, הצמיחה והחידושים שלה, הודות לענן של אמזון ווב סרוויסס .(AWS)

Gett מריצה את האתר והאפליקציה שלה על מאות שרתים וירטואליים באופן גמיש ב- Amazon Elastic Compute Cloud (Amazon EC2).

Gett (המוכרת לרבים בשמה הקודם: גט-טקסי), התחילה את פעילותה כסטארטאפ ישראלי עם רעיון מעניין, שמחבר בין נוסעים לנהגי מוניות ברחבי תבל. כך, שהנוסעים יוכלו להזמין מונית באמצעות אתר החברה או אפליקציית מובייל מבוססת GPS. בשנה האחרונה מרחיבה Gett את היצע השירותים שלה במהירות, למשל עם שירות משלוחים.
 
ליאור בר-און, הארכיטקט הראשי של Gett: "אמזון ווב סרוויסס (AWS) היא חברת טכנולוגיית הענן הגדולה ביותר בעולם, שמציעה את טווח השירותים הרחב ביותר. זו הסיבה לבחירת החברה שלנו להשתמש ב-AWS מהיום הראשון, שעלינו לאוויר. 
 
אנו צומחים כיום בשיעור של 300% בשנה. כדי לתמוך בגידול מהיר זה, נדרשת מGett- יכולת להגדיל במהירות את האתר ואפליקציית המובייל שלה. בנוסף, כדי לקבל החלטות עסקיות מושכלות המבוססות על נתונים מהשטח, Gett רוצה גם פתרון ניתוח נתונים חזק.

אנו זקוקים ליכולת לבצע שינויים באופן מידי, בין אם ע"י הוספת כוח מחשוב או זיכרון, ניסוי טכנולוגיה חדישה במהירות, או הגדרת אשכול Hadoop  של מאות צמתים למשך מספר ימים.
 
כדי לעמוד בדרישותיה העסקיות, כאמור לעיל, בחרה Gett להשיק את פלטפורמות אתר האינטרנט והמובייל שלה על הענן של AWS. החברה משתמשת ב-Auto Scaling כדי להתאים את קיבולת EC2 שלה ולהגדיל או להקטין אותה באופן אוטומטי, בהתבסס על ביקושי משתמשים בזמן אמת.
 
לאחרונה, בחרה Gett להפחית חלק מעלויותיה ע"י ניצול Amazon EC2 Spot Instances, מה שמאפשר ללקוחות להשתמש בקיבולת Amazon EC2 נוספת, במחיר מוזל בהליך של מכרזים. Gett משתמשת גם בפתרון Amazon Redshift כמחסן הנתונים העיקרי שלה.

אנו מזינים סוגים שונים של  נתוני פעילות עסקית לתוך Redshift, כולל רישומי שינויים, טרנזקציות, ונתוני נסיעות. בנוסף, Gett משתמשת במערכת AWS CodeCommit כשירות גיבוי והתאוששות מאסון עבור אחדים מתהליכי ה-DevOps שלה.
 
בשימוש ב-AWS יכולה Gett להרחיב את אפליקציית המובייל והאתר שלה כדי לעמוד במספר ההולך וגדל בהתמדה של משתמשים. אנו יכולים להרחיב את השירות שלנו ככל שנצטרך ובמהירות שנידרש לה. אנו יכולים להקצות שרתים חדשים בתוך דקות בלבד. בכך, אנו יודעים, שנוכל לעמוד מיידית, בקצב המהיר של צמיחת עסקינו.
 
Gett מסוגלת כיום להגדיל קיבולת עבור אופטימיזציית ביצועים, תוך הפחתת עלויות משמעותית בהוצאותיה, באמצעות שימוש ב- Amazon Ec2 Spot Instance. אנו חוסכים מדי שנה 800,000 דולרים בזכות ניצול Amazon EC2 Spot Instance.
 
Gett משתמשת במערכות Amazon Redshift ו-EMR כדי להפיק תובנות עסקיות חדשות מהנתונים שלה. לדוגמא, בחברה יכולים לנתח אירועי-עבר, כמו הקשר בין הצגת יעד הנסיעה לנהגים בשלבים מוקדמים של הליך ההזמנה, לעומת רצון הנהג לקבל את כל סוגי הנסיעות. AWS משפרת ומתחדשת כל הזמן, והפלטפורמה ממשיכה להתפתח במהירות. אנו שמחים לעקוב אחרי AWS אל העתיד המבטיח של העסקים שלנו".
 
בתאריכים 28.11.16 עד 2.12.16 תערוך אמזון (AWS) את הכנס השנתי הגדול ביותר שלה בארה"ב, כנס re:Invent 2016, שכל עשרות אלפי הכרטיסים אליו כבר נמכרו ונחטפו זמן רב לפני מועד הכנס. בכנס (שבו משתתפות מאות חברות בדוכנים ומאות מרצים), ייערך גם האקתון של AWS המהווה מוקד משיכה ליזמים ומשקיעים רבים. 
 
AWS



 
 
Bookmark and Share