Telecom News - מחקר: לתקן את הסדקים ולהתחיל לשתף פעולה בארגון - בלי זה הענן לא יצליח

מחקר: לתקן את הסדקים ולהתחיל לשתף פעולה בארגון - בלי זה הענן לא יצליח

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> מחקר: לתקן את הסדקים ולהתחיל לשתף פעולה בארגון - בלי זה הענן לא יצליח
מחקר: לתקן את הסדקים ולהתחיל לשתף פעולה בעסק ובארגון - בלי זה הענן לא יצליח
מאת: מערכת Telecom News, 11.11.16, 07:20ענן
 
המחקר בחן איך חברות בעולם ניגשות למחשוב בענן, ומהן הסוגיות הארגוניות המשפיעות על היכולת שלהן להשיג שינוי עסקי משמעותי וחדשנות.

המחקר מצביע על כך שהזדמנויות לחדשנות נופלות פעמים רבות בארגונים ובעסקים
בין הכיסאות, בין המחלקות העסקיות השונות ובין מערכות שאינן משולבות כהלכה.
 
אם ארגונים מעוניינים למצות את המיטב מהענן ולהישאר רלוונטיים בעידן הדיגיטלי, הם חייבים ללמוד לשתף פעולה ביתר יעילות. עם זאת, עפ"י דו"ח של מחקר אורקל בנושא: "IaaS (תשתית כשירות): לבנות עסק היודע לחדש", נמצא, שארגונים רבים פועלים באופן הנוגד שיתוף פעולה יעיל.
 
מהמחקר, בו השתתפו 1,200 מקבלי החלטות בתחום הטכנולוגיה בעסקים וארגונים בגודל בינוני עד גדול, עלה בבירור, שיש צורך בשיפור נושא שיתוף הפעולה:
 
62% מהמשיבים אמרו, שצוותי המחלקות העסקיות השונות וצוות ה-IT חייבים לשתף פעולה כדי שמודל הענן הארגוני יצליח.
 
34% אמרו, שניהול 'IT צללים' (Shadow IT - מצב שבו המחלקות הארגוניות רוכשות טכנולוגיה ללא ידיעת ה-IT) הוא חסם משמעותי לאימוץ גישה משולבת לענן.
 
41% אמרו, שהיעדר הבנה מצד המחלקות העסקיות לצורך במשאבי ענן משולבים היא אחד האתגרים הנוכחיים של תשתית ה-IT בנוגע לפיתוח הענן.
 
אין ספק, שעל ארגונים לשנות את דרך העבודה שלהם, אם הם רוצים להצליח להשיג חדשנות בעזרת הענן. אולם, יש לתת את הדעת גם על הטכנולוגיה עצמה.
 
נמצא במחקר, שהתחומים, שבהם התגלה חוסר היעילות הרב ביותר במודל הפלטפורמה הנוכחי המשמש חברות, הם:
  • אינטגרציה של השירותים שבשימוש (50%),
  • משך הקמת הפרויקט (49%),
  •  ואינטגרציית יישומים גרועה (47%).
כולם תחומים מכריעים להשגת חדשנות יעילה ומהירה.
 
בין החסמים המונעים אימוץ גישה משולבת לענן, שהיתה משפרת את שיתוף הפעולה, צויינו בסקר, בנוסף לניהול 'IT צללים' (34% ), גם החסמים הבאים:
  • אי התאמה בין תשתיות (34%),
  • סיכון אבטחה מוגבר (34%),
  • עלות גבוהה יותר (32%),
  •  תשואה מוכחת על השקעה (31%).
פסקל ז'ירו, מנהל בכיר בחטיבת IaaS Foundation & Cloud Platform Oracle EMEA: "לפחות חלק מהאשמה בבעיות אלו מוטלת על התשתית, שהפכה יותר מדי נוקשה, מבלבלת ומורכבת, דבר שהוביל לארגון מקוטע ולא רספונסיבי, ולכך, שהזדמנויות וחדשנות נופלות בין הכיסאות בין המחלקות העסקיות השונות ובין מערכות שאינן משולבות כהלכה.

באמצעות מעבר ל-IaaS (תשתית כשירות), עסקים יכולים להחליק את הסדקים וליצור ארגון, שבאמת ובתמים משתף פעולה. תשתית כשירות מספקת בסיס משותף לחדשנות וליישום, מסירה את המגבלות סביב משאבים ומסייעת למנוע איי נתונים (silos)".
 
מודל השירות הגמיש של תשתית כשירות, שמציע תשלום בשיטת pay-as-you-go, מאפשר למחלקות ה-IT להפסיק לדאוג מנושאים של קיבולת, עלות כוללת נמוכה יותר של ownership, ולהתחיל להפנות את תשומת הלב לעבודה האסטרטגית של תמיכה בעסק.
 
מתוך הבנה של האיזון המורכב בין חדשנות ושליטה, אורקל בנתה את הצעת ה-IaaS שלה כדי לספק למפתחים של תחומים עסקיים שונים גישה לאספקה מהירה, מקורות / משאבים עם ביצועים גבוהים לצד הבקרה על מדיניות ועלויות, שה-IT דורש. פלטפורמת הענן שלה מתוכננת תוך דאגה לביטחון, אמינות ועמידה ברגולציות, ועם יכולות כמו בידוד משאבים ו-API logging (תיעוד לוגים של API).

חומר קריאה נוסף בנושא:
IaaS: building abusiness that innovates
Oracle Your Cloud, Your Way
Oracle Compute Services
Oracle Cloud Platform
Oracle Beats Amazon Web Services in Head-to-Head Cloud Database Comparison 
Oracle Bare Metal Cloud Services Are Now Available
IDC Research: Empower Digital Transformation with Platform as a Service
 

ענן



 
 
Bookmark and Share