ניסיון למנוע פגיעה בציבור מצמצום שעות פעילות במוקדי שירות בחב' הסלולר

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> ניסיון למנוע פגיעה בציבור מצמצום שעות פעילות במוקדי שירות בחב' הסלולר
"מגן הצרכנים" (סיני ליבל) במאמץ אישי לנסות ולסכל את המזימה של משרד התקשורת, אחרי שנסגרו עשרות אם לא מאות מוקדי שירות של חברות התקשורת ברחבי הארץ, לאשר לחברות התקשורת לצמצם את שעות הפעילות של המוקדים הטלפוניים מ-13 שעות ל-10 שעות ביממה, כאשר ממילא זמן ההמתנה ללקוחות קיימים (בניגוד לחדשים) במוקדי השירות של חברות הסלולר ארוך מאד.
מאת: אבי וייס, 30.11.16, 11:10סיני ליבל

לאחר ההצלחה בבית המשפט בת"א בתביעה, שהגיש סיני ליבל ("מגן הצרכנים"), (בתמונה משמאל), כגד משרד התקשורת וחברת הוט מובייל, כפי שחשפנו בהרחבה כאן, עובר סיני ליבל לשלב הבא, שלב הבג"ץ נגד משרד התקשורת (היועצת המשפטית והמנכ"ל).

זה שלב, שנדרש לדעתו, לאור מה שנחשף בבית המשפט בת"א, בהודעתה של היועצת המשפטית היוצאת של משרד התקשורת (עו"ד דנה נויפלד), שמשרד התקשורת תומך בעמדת חברות התקשרות ולא מעניין אותו בכלל הציבור וצרכיו.

את התפתחות תהליך כניעת משרד התקשורת לדרישות של חברות התקשורת, תהליך, שהוסתר בשימוע, הבאנו בחשיפה לציבור, אך החשיפה כשלעצמה לא הצליחה לעצור את המהלך המופקר והאנטי-צרכני הזה. 

כך נוצר מצב מאוד אומלל מבחינה ציבורית, שחברות התקשורת (ובמיוחד חברות הסלולר הגדולות) סגרו במצטבר ב-3 השנים האחרונות עשרות אם לא מאות מרכזי שירות פיזיים, שהיו פזורים ברחבי הארץ לשירות לקוחות. משרד התקשורת סרב להתערב בתהליך האנטי- צרכני הזה והתרכז בפיקוח על תחום השירות הטלפוני, גם בעקבות בג"ץ קודם מלפני כמה שנים, שהגיש סיני ליבל בנושא שעות הפתיחה של מוקדי השירות הטלפוניים של חברות הסלולר. 

בעקבות הגידול הטבעי באוכלוסייה ובכמות מכשירי הסלולר החכמים, ירידת רמת ואיכות השירות של רשתות הסלולר (עקב פירוק אלפי אנטנות סלולר, סה"כ נעלמו בשנתיים האחרונות משטח מדינת ישראל 1,509 אנטנות סלולר) והתחדדות התחרות, ובהיעדר מוקדי שירות פיזיים ללקוחות החברות השונות, ביישובים ובשכונות, כמו שהיה בעבר, נאלצים הלקוחות לחייג למוקדי השירות הטלפוניים. לכן, הלחץ הטלפוני על מוקדי השירות גבר. התוצאה: "חוק ה-3 דקות" הפך לאות מתה. לתשומת לב חברי הכנסת, שיזמו ושהצביעו בעד החוק הצרכני הזה. 

בתחקיר, שעשה העיתון "ידיעות אחרונות" על זמן ההמתנה למענה בשירות לקוחות של החברות השונות, תוך השוואה בין לקוח חדש המתקשר להירשם לשירות חדש ובין לקוח קיים המבקש לברר דבר מה שמציק לו, או מבקש לדווח על תקלה, או מבקש לקבל תמיכה טכנית, התגלה פער מדאיג. למעט מוקד בזק, שעונה מהר לכל סוגי הלקוחות, בשאר חברות התקשורת, לקוח קיים מקבל מענה אחרי עשרות דקות של המתנה. למשל בנטוויז'ן (קבוצת סלקום), ממתינים לקוחותיה בממוצע מעל לחצי שעה, כדי לקבל מענה ממוקד התמיכה הטכנית. פירוט מלא של תוצאות בדיקת "ידיעות אחרונות" נמצא כאן, למתעניינים. 

על רקע זה, צמצום שעות הפעילות של מוקדי השירות הטלפוניים היא "יריקה בפרצוף" לציבור, היישר מצמרת משרד התקשורת. זאת, בנוסף לתעלול הנבזי של פתיחת מוקדי השירות ב-6 בבוקר (הוט מובייל) או 5 בבוקר (פרטנר), שעות, שבהן רוב הלקוחות ישנים, כך שאפשר לחסוך המון כוח אדם בשעות, שאיש לא פונה למוקדי השירות והתמיכה של החברות. כך, ה-13 שעות של פתיחת המוקדים נספרים מ-6 או 5 בבוקר, במקום מ-8 בבוקר, כמו שהיה בעבר במוקדי השירות הללו. משרד התקשורת לא עשה מאומה לנוכח התעלול הנבזי והאנטי-צרכני הזה. 

לכן, סיני ליבל החליט "להרים את הכפפה" ולנסות לעצור את התהליך ההרסני והאנטי צרכני, מבית היוצר של צמרת משרד התקשורת. הוא הכין טיוטת עתירה לבג"ץ (נמצאת כאן להורדה, למתעניינים).

ביקשתי לקבל את תגובת משרד התקשורת לטיוטת העתירה, אך לא קיבלתי כל מענה (די ברור למה). אי מתן מענה הוא כשלעצמו עבירה על החוק מצד צמרת משרד התקשורת. 

סיני ליבל: "בעקבות כך, שבדיון בתביעה שעניינה הוט מובייל אמר נציג המדינה, שייצג את משרד התקשורת, כי נאמר לו, שבחודש הקרוב כנראה תופעל ההסדרה החדשה, ובעקבות כך, שבעיתון 'ידיעות אחרונות' פורסם ביום שישי הקודם תחקיר (תחת הכותרת: "אנא המתן, אנו עוסקים בלקוח חדש"), שמצא, שזמן ההמתנה למענה לבעיה טכנית עומד על 32 דקות בסלקום, 24 דקות בפלאפון ו-5 דקות בפרטנר (בזמני העבודה הרגילים בהם פועלים המוקדים לכל שירותי בעל הרישיון), הרבה מעבר ל"חוק ה-3 דקות", העברתי  לשר התקשורת, למנכ"ל, ליועצת המשפטית את טיוטת העתירה שלי.

בנוסף, למר שמילה מימון [המשנהשמילה מימון למנכ"ל משרד התקשורת, בתמונה משמאל, כנראה יוזם הצמצום בשעות הפעילות של המוקדים בחברות הסלולר] הדגשתי בפניו ביום  18.11.16 את הטענה הבאה: "אין שום סיבה שבעולם, שתתן ידך לקיצור שעות הפעילות של המוקד הטלפוני של חברות הסלולר ל-10 שעות ביממה (חליף ל-13 שעות כיום), בנסיבות המתוארות בטיוטת העתירה המצ"ב. אודה למענה מטעמך".

תגובה - לא קיבלתי ממנו.

האם קיצור שעות הפעלת המוקד הטלפוני של כל חברות הסלולר מ-13 שעות ליממה ל-10 שעות ביממה, אינו משמש "כמתנת חג" של צמרת משרד התקשורת לחברות הסלולר, מה שמהווה מתנה של עשרות מיליוני שקלים לשנה, לחברות הסלולר, שאמורות לשרת בנאמנות בהתאם לרישיונן, מיליוני צרכנים?". 

שאלות כבדות, שמציב סיני ליבל לצמרת משרד התקשורת - ללא מענה.

משרד התקשורת חושב, שהוא יכול לצפצף על כל תושבי ישראל ולפעול בלי כל בושה נגד הצרכנים, במקום להגן על הצרכנים, כמוגדר כתפקיד המרכזי של המשרד ועובדיו, שמתפרנסים מכספי משלמי המיסים בישראל. האם "מגן הצרכנים" (סיני ליבל) יצליח בכוחו הדל ובעזרת בג"ץ, לעצור את החרפה הזו? נמתין ונדווח בהתאם. 

בג"ץ



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

9/12/19 - Vmware VForum 2019  

11/12/19 - Next Case  

8/1/20 - ועידת ההייטק החרדי 2020 

11/2/20 - Axis Tel Aviv 2020 

12/2/20 - Teleco 2020



 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן





 
זרקור חברות
 
פורטינט
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים