Telecom News - בחירות חוזרות לוועד המנהל של איגוד האינטרנט בגלל אוסף פאשלות

בחירות חוזרות לוועד המנהל של איגוד האינטרנט בגלל אוסף פאשלות

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> בחירות חוזרות לוועד המנהל של איגוד האינטרנט בגלל אוסף פאשלות
התפטרות 3 מועמדים (מתוך ה-6) לבחירות לוועד המנהל של איגוד האינטרנט הישראלי הביאו לבדיקה מהירה של הטענות שהעלו המתפטרים ונמצא, שהם צודקים. לכן, ועדת הבחירות החליטה לערוך בחירות חדשות. מי ישלם על המחדלים? 
מאת: אבי וייס, 27.11.16,  17:13יורם הכהן

בלעדי: בשבוע שעבר חשפנו ודיווחנו (כאן) ש-3 מועמדים (מתוך ה-6) לוועד המנהל באיגוד האינטרנט "התפטרו" (כלומר: הסירו את מועמדותם) שעה לפני פתיחת הקלפי, ולכן הבחירות בוטלו, ממש עם פתיחת הקלפי (כי לפי התקנון של האיגוד, 3 מועמדים על 3 מקומות לא דורשים בחירות וכך כל ה-3 מקבלים את התפקיד בוועד המנהל, ללא בחירות).

במקביל, נודע לנו, שנערכו בדיקות של הטענות, שהועלו המועמדים ש"התפטרו" (וטענות, שהועלו ע"י חברי העמותה עוד לפני הבחירות) ונמצא, שהטענות הללו צודקות ויש לערוך בחירות חדשות, ולא לאשר את בחירת 3 המועמדים, שלא "התפטרו" (השלושה שלא "התפטרו" נחשבים כ"נאמניו" של המנכ"ל).

לכן, שלחתי ביום שישי 25.11.16 את השאלה הבאה להנהלת איגוד האינטרנט הישראלי:
"סוף שבוע טוב,
1. לפני מועד הבחירות לוועד המנהל של איגוד האינטרנט הישראלי מספר חברים (כולל כמה מועמדים) הצביעו בפני הנהלת האיגוד וועדת הבחירות על פגמים מהותיים בהתנהלות מערכת הבחירות. הם הציעו לדחות את מועד הבחירות כדי שניתן יהיה לנסות ולתקן את הפגמים הללו.
2. ועדת הבחירות והנהלת האיגוד (לרבות המנכ"ל) התעלמו מהתלונות או שהשיבו תשובות סתמיות שליליות, והתוצאה הייתה, שכשעה לפני פתיחת הקלפי 3 מועמדים הגישו "התפטרות" ממועמדותם. מה שהוביל לביטול הבחירות ע"י ועדת הבחירות (כי נשארו 3 מועמדים על 3 מקומות פנויים).
3. כעת מתברר, שבבדיקה, שנעשתה נמצא, שהטענות שהועלו היו נכונות ולכן תיערכנה בחירות חדשות לוועד המנהל של האיגוד.
4. מי אחראי לתקלה החמורה הזו ומה נעשה כדי לתקן את המצב, ובמיוחד, שזו לא שנה ראשונה, שיש בעיות ותקלות בסיסיות בתהליכי הבחירות לוועד המנהל של איגוד האינטרנט הישראלי". 

איגוד האינטרנט הישראלי, כשנוכח שאני יודע על המהלך המתבשל של בחירות חוזרות, מיהר לפרסם היום את ההחלטה לערוך בחירות חוזרות. ההחלטה המלאה נמצאת כאן באתר האיגוד. הפרוטוקול המלא של החלטת ועדת הבחירות נמצא כאן

אחד המועמדים (שגם "התפטר" כמחאה על אי הטיפול בהשגותיו על הליך הבחירות), שלח מייד עם פרסום ההודעה על בחירות חוזרות את השאלה הבאה:
"שלום לוועדת הבחירות,
קראתי את הודעתכם בנוגע לעריכת הבחירות מחדש.
עם זאת, ההודעה אינה מתייחסת לעניין ניגוד העניינים בבחירות, בכך שמנכ"ל העמותה, יורם הכהן, ואחותו, בתיה הכהן, יוכלו להצביע בבחירות, כפי שעשו באסיפה הכללית.
אודה להתייחסותכם ניגוד העניינים המובנה במצב זה.
בברכה,
רועי שלומי".

כשתגיע תגובת ועדת הבחירות לפנייה זו (שגם נשלחה בעבר כמה פעמים להנהלת האיגוד ולוועדת הבחירות ו"נמרחה"), אעדכן בהתאם. המדובר בשערורייה, שנחשפה אצלנו ונוגעת למהלכים של מנכ"ל האיגוד (יורם הכהן, בתמונה למעלה משמאל) ואחותו, כמפורט כאן.

למי ששואל (כמוני): מי ישלם על המחדלים שנתגלו? התשובה די ברורה: אף לא אחד מאיגוד האינטרט, אלא הציבור, שימשיך לשלם ביוקר על שירותי האיגוד.

להלן תגובת איגוד האינטרנט הישראלי
:
"לקראת מועד הבחירות לוועד המנהל התקבלו דיווחים אחדים על מספר תקלות בקבלת הודעות הגישה למערכת הבחירות. בנוסף לכשל הטכני, הסירו ביום הבחירות, סמוך למועד תחילת ההצבעה, שלושה מהמועמדים את מועמדותם וטענו, בין היתר, כי הודעות דוא"ל מוועדת הבחירות לא הגיעו לחברים. 

מאחר שלאחר הסרת המועמדות נותרו רק שלושה מועמדים, החליטה ועדת הבחירות לעצור את הליך ההצבעה לאור העובדה כי עמדו לבחירה רק שלושה חברי ועד. בישיבת ועדת הבחירות נדונו, בין היתר, הטענות על הכשל הטכני. התברר כי החברה שתפעלה את מערכת הבחירות, זוהתה בטעות על ידי חברת גוגל כשולחת דואר זבל וזו הגדירה בשרתי הדואר של שירות GMAIL את שם המתחם של החברה כשולח דואר זבל (SPAM). תקלה נקודתית זו גרמה לכך שאחוז גבוה בהרבה מהרגיל של דוא"ל שהופנה לחברי האיגוד על ידי המערכת נשלח לתיבת ה-SPAM. התקלה אותרה ותוקנה בתיאום החברה שתפעלה את מערכת הבחירות ו-GMAIL והחברה התחייבה להעמיד שם מתחם נוסף כגיבוי, ובכך להסיר את החשש מפני תקלה נוספת בעתיד.

במטרה לאפשר הליך שוויוני, טהור, נאות ותקין, ומשהתקלה תוקנה וננקטו הצעדים למנוע את הישנותה, החליטה הוועדה לקיים את הליך ההצבעה מחדש. מועד ההצבעה יחול ב-18 בדצמבר 2016 ורשימת המועמדים הסופית תוצג ב-5 בדצמבר. הוחלט גם להקפיא את מצב הבחירות, הן לגבי זהות המועמדים והן לגבי בעלי זכות ההצבעה, נכון ליום ה-14.11.2016 (המועד האחרון להצגת מועמדות). 

ועדת הבחירות מדגישה כי פעלה לאורך כל התקופה בשקיפות וסיפקה אלטרנטיבות ליצירת קשר הן בבעיות טכניות שצצו לחברים והן בבעיות פרוצדוראליות.

לגבי יתר הטענות שנשמעו על ידי חלק מהמועמדים לעניין הצבעת עובדי האיגוד, שב האיגוד ומציין כי בהתאם לסעיף 3 ב' בתקנון האיגוד (המאפשר ל"כל אדם אזרח ישראל או תושב קבע בה..."), לחוק העמותות ולכללי הניהול התקין של רשם העמותות, אין כל איסור על נושא משרה באיגוד או קרוב משפחתו להיות גם חבר באיגוד".
בחירות



 
 
Bookmark and Share