Telecom News - אמזון -AWS החליטה לבנות הכל לבד (ממעבדים ועד תחנות כוח ירוקות)

אמזון -AWS החליטה לבנות הכל לבד (ממעבדים ועד תחנות כוח ירוקות)

דף הבית >> חידושים הכרזות >> אמזון -AWS החליטה לבנות הכל לבד (ממעבדים ועד תחנות כוח ירוקות)
32 אלף איש התקבצו מכל העולם לשמוע את הבשורות החדשות מענקית שירותי האחסון והענן העולמית, שהחליטה (וגם מיישמת זאת) לפתח לייצר להטמיע ולתחזק הכל בעצמה, החל ממעבדים, דרך סיבים אופטיים, נתבים, ארונות חשמל ועד תחנות כוח ירוקות. 
מאת: אבי וייס, 30.11.16, 09:00
James Hamilton
לאחר הוזלות המחירים התלולות (כפי שחשפנו כאן), הכריז Andy Jassy מנכ"ל אמזון AWS, שעסקי הענן יהפכו די מהר למקור ההכנסה הגדול ביותר של אמזון (חברה עם 134 מיליארד דולרים הכנסות בשנה שעברה, מהם 12 מיליארד דולרים משירותי הענן). הסיבה: הגידול העצום בביקוש לשירותי הענן והעובדה ש-AWS הופכת במהירות לא רק לספק שירותי ענן, אלא לספק של כל מה שרוכב על הענן או של כל מה שהענן צריך כדי לתפקד, החל ממעבדים וכלה בחשמל. 

בתאריכים 28.11.16 עד 2.12.16 מקיימת אמזון (AWS) את הכנס השנתי הגדול ביותר שלה בארה"ב, כנס ,re:Invent 2016 שכל עשרות אלפי הכרטיסים אליו כבר נמכרו ונחטפו זמן רב לפני מועד הכנס. לא זכורה לוותיקי עולם ההייטק התנפלות כל כך גדולה על אירוע של חברת הייטק. 

ג'יימס המילטון, (בתמונה) סמנכ"ל אמזון: "אני נפעם מכמות הלקוחות והשותפים, שהגיעו לכנס השנתי שלנו בלאס-וגאס. 32 אלף. לא היה כדבר הזה בהיסטוריה שלנו. אנשים עזבו הכל ובאו מכל רחבי העולם ללמוד במשך שבוע מה יש לאמזון להציע. זה פשוט דבר מדהים, מעבר לכל הציפיות שלנו.

כיום, אנו מוספים כל יום את כמות האחסון השנתית שהיה לחברת אמזון ב-2005 כל השנה, כשכבר ב-2005 אמזון הייתה חברה של כ-8.5 מילארד דולרים. למעשה, אמזון מוסיפה כל יום את היקף האחסון שיש לכל חברות ה-Fortune500 גם יחד. זה דבר שאין לשום מתחרה שלנו.

הגמישות הפכה להיות הנורמה באמזון. אנו כל מספר חודשים, בגלל מבצעים לקראת החגים, או ימים מיוחדים של מבצעים, מוסיפים במשך שבוע נפח אחסון ששווה לדאטה סנטר שלם ואחר שבועיים אנו מורידים את ההיקף הזה. זו המציאות שלנו. אין שום מתחרה המסוגל לעשות דבר כזה. זו המשמעות לאמרה: "לענות לביקושים המשתנים". המתחרים שלנו יכולים להוסיף עוד דאטה סנטר במהלך שלוקח להם שנים. אצלנו זה דבר יום יומי. 

כיום אנו ב-14 איזורים וב-2017 נהיה עם 18 איזורים, מהם עוד 2 איזורים באירופה. למעשה אנו בדרך לספק, לפתח, לייצר ולתפעל את הכל מתוצרת עצמית:
  • יש לנו רשת פרטית של סיבים ברחבי העולם, רשת של 100 גיגה קצה לקצה בניהול אחד עם גיבויים ויתירות מלאה. אנו ממשיכים לפרוס סיבים משל עצמנו בקצב. כרגע אנו פורסים סיבים בין הוואי לניו-זילנד ואוסטרליה, 3 זוגות של סיבים של 100 סיבים בכל כבל, של 100 גיגה בכל סיב.
  • בגלל שבכל דאטה סנטר יש לנו בין 50 ל-80 אלף שרתים, שצורכים המון חשמל ועולים המון כסף, החלטנו ללכת ולבנות הכל לבד. הדבר הראשון, שבנינו לבד, זה ציוד התקשורת, מתגים ונתבים. היה לנו ציוד תקשורת של עד 40 גיגה, מבוסס על כפולות של 10 גיגה. עברנו למוצרים שלנו של 25 גיגה וכפולות של 25 גיגה במחיר של 10 גיגה. נפטרנו מכל ציוד התקשורת היקר שהיה לנו. אנו יודעים לפתח לתחזק ולתקן לבד - הכל.
  • יש לנו SDN כבר יותר מ-5 שנים, מאז שהתחלנו ב-EC2, המתחרים שלנו רק עכשיו מגלים את זה. אנו מזמן במקום אחר, עוסקים, בין היתר, ב-Machine Learning וב-Deep Learing. 
  • בתחום החשמל למדנו לקחים מנפילות החשמל של חברות החשמל. כבר אנו יודעים ובונים ארונות חשמל לבד והתחלנו לייצר חשמל נקי לבד. לא נסכים להשבית שום לקוח בגלל בעיות חשמל. החלטנו שנהייה 100% עם אנרגיה ירוקה. בסוף 2016 נגיע ל-45% אנרגיה ירוקה ובסוף 2017 נעבור את ה-50% אנרגיה ירוקה. אנו משקיעים המון בתחנות רוח ובשדות של תאים סולאריים. כבר יש לנו 970 מגה-וואט, שאנו מייצרים לבד, נוסף על  2.6 מיליון מגה-וואט כל שנה מהמקורות הירוקים, שאנו בונים עבור עצמנו. 
  • תכננו ויישמנו שרתי אחסון טובים יותר מכל מה שהיה עד כה בשוק.
  •  אנו מפתחים מעבדים משלנו, מחשבים משלנו ושרתים משלנו. החלטנו, שאנו נהיה גם חברת סיליקון ואנו כבר בדרך והתחלנו ליישם את זה. כל השוק ייהנה מהמוצרים המעולים והזולים שלנו".
אין ספק, שהשילוב החדש בין אמזון ל-VMware מביא ערך רב לעסקים ולארגונים ומציב את אמזון במקום מצויין ליישם את הרעיונות המעניינים הצומחים באמזון, שמערערים את כל מה שעולם ה-ICT ידע עד היום: חברה אחת המפתחת ומייצרת הכל, גם את החשמל למחשבים. לא זכור שזה היה בהיסטוריה של עולם ההייטק. 

הכותב הוא אורח של אמזון - AWS בארה"ב. 

ריכוז כל ההכרזות החדשות למי שמעוניין לקבל עוד פרטים - כאן.
AWS



 
 
Bookmark and Share