Telecom News - המחסור בכ"א בארץ בהגנת הסייבר עלול להגיע בתוך שנתיים ל-2,000 איש

המחסור בכ"א בארץ בהגנת הסייבר עלול להגיע בתוך שנתיים ל-2,000 איש

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> המחסור בכ"א בארץ בהגנת הסייבר עלול להגיע בתוך שנתיים ל-2,000 איש
המחסור בכ"א בארץ בתחום הגנת הסייבר עלול להגיע בתוך שנתיים ל-2,000 איש
מאת: מערכת Telecom News, 4.12.16, 17:12שוורצקוף ג'ימי

במבט ראשון המספר אולי אינו נראה מבהיל, אך פירושו המעשי הוא שכ-2,000 ארגונים בארץ יסבלו מהגנת סייבר לקויה וזה כבר מצב קריטי. מה צריך לעשות?

האנליסט ד"ר ג'ימי שוורצקוף, (בתמונה), מנכ"ל חברת המחקר הישראלית :STKI "איומי הסייבר הולכים ומתרבים והם הופכים לחמורים יותר ויותר עד כדי איום על הבטחון הלאומי וההתנהלות הכלכלית בישראל.

כיום יש כבר מחסור בכ-1,500 אנשי מקצוע בתחום הגנת הסייבר במגזרים השונים, ובתוך שנתיים עלול מספר העובדים החסרים בתחום זה להגיע ל-2,000. במבט ראשון המספר אולי אינו נראה מבהיל, אך פירושו המעשי הוא, שכ-2,000 ארגונים בארץ יסבלו מהגנת סייבר לקויה, וזה כבר מצב קריטי. כמות אנשי הגנת הסייבר המשתחררים משירות צבאי בתוספת בוגרי אוניברסיטאות וקורסים שונים אינה מדביקה את הפער ובעתיד הרחוק יותר המחסור יגיע לאלפי אנשי מקצוע נוספים.

קיימים אמנם דיבורים על הכנסת לימודי הגנת סייבר לבתי ספר תיכוניים ואף יסודיים אך מעבר לדיבורים לא נעשה הרבה ומספר הכיתות והקבוצות ללימוד הגנת סייבר מועט ביותר.

לשם השוואה: בארה"ב ובאירופה הולכות ונוצרות תכניות לימוד להגנת סייבר בבתי ספר תיכוניים, סדנאות לבני נוער בתחום זה, ואף מחנות קיץ, שמשתתפיהם לומדים ועוסקים בהגנת סייבר. ישראל חייבת לאמץ מידית את הסטנדרטים ההולכים ומתפתחים בארה"ב ובאירופה, במיוחד לאור האיומים ההולכים וגוברים העלולים להחריף עוד יותר את המחסור בבעלי מקצוע מיומנים.

קשת האיומים בתחום הסייבר נרחבת ביותר ועלולה לערער את חוסנה של ישראל ברמה הלאומית ולפגוע כמעט בכל אזרח. האיומים מגיעים מכיוונים שונים ומשונים, החל מגורמים עוינים לישראל וכלה בעברייני מחשב, האקרים המבצעים את פעילותם כמעין 'ספורט' וגורמים מסחריים המעוניינים לשים את ידם על מידע כלכלי חיוני.

גם קשת המקצועות הנדרשים להגנת סייבר היא נרחבת ביותר, חלקם מחייב הכשרה בסיסית וחלקם הכשרה מעמיקה וממושכת. בוגרי תיכונים יכולים למלא לפחות את התפקידים המחייבים רמה בסיסית.

כדי להרחיב את מספר אנשי הגנת הסייבר מן הראוי גם להעניק במימון המדינה קורסים ליוצאי צבא המעוניינים במקצועות אלו ולהפכם לעבודה מועדפת. הכשרת עובדי הגנת סייבר היא צורך קריטי לאומי ויש להקצות לכך את כל המשאבים הנדרשים. כך, שאין להסתכל על התקציבים הנדרשים לכך כעל הוצאה, אלא כעל השקעה חיונית לעתידה של ישראל".
 
לימודי סייבר
 
 
NordVPN



 
 
Bookmark and Share