משרד התקשורת עבר לשיטה חדשה של שימועים: כפולים וחסויים מהציבור

דף הבית >> משרד התקשורת עבר לשיטה חדשה של שימועים: כפולים וחסויים מהציבור
חשיפת השיטה החדשה לשימועים במשרד התקשורת: הצרכנים בכלל לא חשובים ולא קיימים. מקיימים שימוע כפול רק מול חברות התקשורת ועונים רק על הצרכים שלהן. כנסת ישראל לא שונה בהרבה מהגישה הזו, בחקיקה הטרייה וההזויה, שדחף שר האוצר (משה כחלון) במסגרת "חוק ההסדרים במשק" לשנתיים הבאות. 
מאת: אבי וייס, 8.12.16, 08:50פילבר

בלעדי: אגב עיסוק בנושא הצרכני המאוד חשוב של שעות הפתיחה של מוקדי שירות הלקוחות של חברות התקשורת (בדגש על חברות הסלולר, שהן העמוסות ביותר מבחינת היקף פניות צרכנים), גילינו דבר מדהים והוא: השיטה החדשה לביצוע שימועים כביכול ציבוריים במשרד התקשורת.

את השיטה הזו גילינו אגב תשובה, שנתקבלה ממשרד התקשורת עצמו.

לכן שלחתי בדחיפות ביום 5.12.16 להנהלת משרד התקשורת את השאלה הבאה:
"לפי התשובה, שנתנה כאן [כמודגש בתשובה] (לפניית סיני ליבל) עולה כי משרד התקשורת מנהל שני סוגי שימועים. שימוע פנימי סודי ולא גלוי לציבור המבקש את עמדת חברות הסלולר בנושא הנדון - ושימוע ציבורי [שלעיתים גם הוא חסוי ונשלח רק לחברות התקשורת], שימוע שבו מוצגת עמדת משרד התקשורת, שמאמצת למעשה את עמדת חברות התקשורת (במיוחד חברות הסלולר), לאחר שהמשרד קיבל מהן את עמדתן בנושא הנדון [בשימוע הראשון החסוי]. 
הייתכן כדבר הזה?
******************************************************************************
נושא: פנייה מס' 105760 - פנייתך [פנייתו של סיני ליבל] למשרד התקשורת
שלום רב,
במענה לפנייתך אבקש להשיבך כי כידוע לך, פורסם שימוע ציבורי לרבות בעניין שעות פעילות מוקד פניות טלפוני.
 
באסדרה הקיימת – מוגדר כי המוקד יהיה מאויש לפחות שלוש עשרה (13) שעות בימים ראשון עד חמישי וחמש ( 5) שעות בימי שישי וערבי חג בנוגע לתקלה בקבלת שירותי רט"ן שאינה תקלה ברשת שהביאה להפסקה מוחלטת של שירותי רט"ן למנוי ובכל הנוגע לשירותיו של בעל הרישיון.
 
כחלק מבחינה כוללת של הפחתת הנטל הרגולטורי, פנינו לחברות כדי לקבל מהם נושאים שלדעתם יש מקום לבחון לשנותם לאור שינויים ותמורות בשווקים. אחד הנושאים היה צמצום שעות פעילות המוקדים.
הנימוקים שעמדו בבסיס השימוע היו בין היתר כדלקמן:
  1. תכניות התעריפים הפכו בשנים האחרונות להרבה פחות מורכבות, וכתוצאה מכך מספר הפניות אל מוקד הפניות הטלפוני אמור היה לרדת.
  2. האסדרה הצרכנית שבוצעה בשנים האחרונות, ובעיקר ביטול קנסות היציאה למגזר הפרטי, וכן האסדרה הצרכנית החדשה שתפורסם בקרוב אמורות אף הן לגרום להפחתה במספר הפניות אל מוקד הפניות הטלפוני.
  3. נאסרה בחקיקה הקשירה בין עסקה לרכישת שירותי רט"ן לבין עסקה לרכישת ציוד קצה רט"ן, מה שגרם לפישוט נוסף של העסקאות המבוצעות.
  4. בעלי רישיון מאפשרים למנויים שלהם להתכתב עמם באמצעות צ'אט באינטרנט ואף לשלוח אליהם מסרון שבעקבותיו נציג שירות חוזר אליהם.
  5. פעילות האכיפה שמבצע המשרד גורמת להגברת הציות של בעלי הרישיון וכתוצאה מכך להפחתה במספר הפניות אל המוקד הטלפוני.
  6. הדרישה להפעלת מוקד שירות לקוחות במשך 10 שעות, בין השעות 08:00-18:00, היא סבירה בהחלט. המשרד לא מצא רגולטור, המסדיר את פעילותן של חברות פרטיות, שמחייב אותן להפעיל מוקדי פניות טלפוניים למשך יותר מ-10 שעות. יחד עם זאת, סבור המשרד כי טרם בשלו התנאים לבצע קיצוץ חד יותר בשעות הפעילות של מוקד הפניות הטלפוני.
  7. מבדיקת המשרד מול בעלי הרישיון עולה כי ממוצע מספר השיחות הנכנסות בשעה 07:00-08:00 נמוך יותר מממוצע מספר השיחות הנכנסות בשעה 17:00-18:00, ולכן השעות שבהן יש להפעיל את מוקד השירות הן 08:00-18:00.
 העניין, נבחן בימים אלו יחד עם תגובות שהתקבלו ולכשיתקבלו ההחלטות ניידע את הציבור.

 לשירותך. בברכה, פנינה זקרויסקי , מרכזת פניות ציבור, משרד התקשורת."
**************************************************************************************
בברכה, אבי וייס."

תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. ככל שתתקבל, אעדכן בהתאם.

לא לדאוג, לא אקבל תשובה. זאת, כי בכל פעם שיש בידי מסמך חד משמעי המוכיח שחור על גבי לבן את מה שאני טוען, אני לא מקבל תשובות ממשרד התקשורת. די ברור למה.

את הנושא של "שעות הפתיחה של מוקדי חברות הסלולר" כיסיתי במספר רב של מאמרים מכל ההיבטים של הסוגייה הזו (למשל: כאן, כאן, כאן, כאן, כאן וכאן) ודי ברור כרגע, שהאינטרס הצרכני פשוט נדרס למוות במשרד התקשורת, משרד ממשלתי, שחי מכספי הציבור, שעבר לתהליך חמור ובלתי חוקי של שימועים כפולים וחסויים, שמופנים רק לחברות התקשורת, כדי לענות על האיטרסים הכלכליים הצרים והמיידיים שלהן. 

כך, הגענו לתחתית של התחתית בייצוג של האינטרס הצרכנים במדינת ישראל. משרד התקשורת הפך להיות שלוחה של חברות התקשורת והאינטרסים הכלכליים המיידיים שלהן.

אם לא די בכך, גם כנסת ישראל הפכה להיות מייצגת של אינטרסים של חברות התקשורת, כאשר נחשף, שכל החקיקה החדשה, שיזם משרד האוצר במסגרת "חוק ההסדרים במשק", נועדה לקדם את האינטרסים של קבוצת הוטמשה כחלוןבאמצעות האח משה כחלון, (בתמונה משמאל), שהוא גם שר האוצר, שדחף וקידם את האינטרסים של הוט באמצעות עוזריו.

כך הגענו למצב, שאותו צפיתי בוודאות וניתחתי בצורה ברורה ביותר, כשהחל המסע המוזר הזה של החקיקה כביכול הצרכנית, שיזם שר האוצר משה כחלון במסגרת "חוק ההסדרים במשק" (מפורט כאן, כאן, כאן, כאןכאן וכאן)..ניתחתי, שכל מהלך החקיקה הזה יתקע עמוק באדמה את התפתחות שוק התקשורת בישראל ובמיוחד השוק הקווי לשנתיים לפחות. זה בדיוק מה שקרה. עצוב ומקומם.

כך הידרדרנו במהירות למצב, שבו אין מי שמייצג את האינטרס הצרכני והציבורי בישראל, לא בכנסת ולא במשרד התקשורת. 

הידרדרות



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

9-16/9/19 - Tel Aviv Blockchain Week 

16-19/9/19 - DLD Tel Aviv Digital Conference 2019 

23/9/19 - FoodTech IL 2019  

28-29/10/19 - Smart Mobility Summit 2019 

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  
 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם למאי 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן








 
זרקור חברות
 
PIXABAY
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים