Telecom News - חשיפת שירות טלפוניה עסקית חדיש בענן שמריץ כבר מאות מיליוני דקות בחודש

חשיפת שירות טלפוניה עסקית חדיש בענן שמריץ כבר מאות מיליוני דקות בחודש

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> חשיפת שירות טלפוניה עסקית חדיש בענן שמריץ כבר מאות מיליוני דקות בחודש
תחום שירותי הטלפוניה של הדור החדש - WebRTC צומח במהירות לא רק ברחבי העולם (דוגמת Twilio ומיקרוסופט) אלא גם בישראל, בפתרון חדש מבית גרינפילדטק (המנכ"ל ניר סמיונוביץ), בשירות בשם Augmented RTC, שצובר לקוחות ארגוניים ועסקיים גדולים מכל העולם, שעוברים לתקשורת מאובטחת וניידת בענן.
מאת: אבי וייס, 17.12.16, 17:34ניר סמיונוביץ

בלעדי: שירות תקשורת עסקית חדש יצא לדרך. כרגע הוא במצב בטא (ולמרות זאת, יש לו כבר לקוחות משתמשים גדולים מכל רחבי העולם וגם בישראל. כך,  שיותר מ-20 מיליון מכשירי קצה כבר מחוברים למערכת ומשתמשים בשירותי הקול, הווידיאו ושאר השירותים המתקדמים הקיימים במערכת, עם מעל ל-150 מיליון דקות שיחה בחודש וזה גדל אקספוננציאלית כל חודש). המערכת הזו תושק רשמית בתחילת 2017. 

בכך, חברת גרינפילטק, שהמייסד והמנכ"ל שלה הוא ניר סמיונוביץ (בתמונה משמאל), נכנסת לתחרות בעולם שירותי התקשורת החדשים מבוססי עקרונות WebRTC, בשירות עם גישה שונה לגמרי ממה שיש כבר בשוק זה (דוגמת החברה הצומחת במהירות - Twilio), בפלטפורמה חדישה, שהשם השיווקי שלה הוא Augmented RTC.

פרטים טכניים והסברים על המערכת (ולמה היא נולדה), ניתן לראות במצגת ובסרטון הנמצאים בתחתית הכתבה.

אריק קליין, (בתמונהאריק קליין משמאל), סמנכ"ל תפעול ומכירות, גרינפילטק: "השירות הזה לא זקוק לרישיון תקשורת, כי הוא פועל בדיוק כמו כל אפליקציה סלולרית דוגמת סקייפ, WhatsApp, מסנג'ר, Hangouts, ודומיהן. אין כל הבדל בגישת השירות מבחינה רגולטורית.

השירות שלנו מכוון לארגונים, בעיקר לעסקים גדולים ולעסקים המעוניינים לקבל את היכולות, שאנו מציעים, ולשלב אותן בתוך או במקום האפליקציות הסלולריות שלהם. הפתרון שלנו הופך כל אפליקציה סלולרית לאפליקציה עם יכולות קול ווידיאו ברמה עסקית (כלומר: השירות מוצפן קצה לקצה, מוגן עם שרידות בהתאם לתקנים הרגולטוריים הכי מחמירים, עם יכולת הקלטות התואמות דרישות רגולטוריות הקיימות ברחבי העולם וגם בישראל, ניטור וניתוחים בזמן אמת, BI ואבטחת איכות השירות).

אנו משתמשים לצורך השירות בכמה עננים דוגמת אמזון ו-DigitalOcean, והמערכת פותחה באופן עצמאי על ידנו, בעיקר על בסיס מערכות בקוד פתוח".

במה שונה השירות החדש הזה משירותי טלפוניה עסקיים מתקדמים דוגמת אלה של Twilio או מיקרוסופט הקיימים כבר בשוק? 

אריק קליין: "גם ספקי שירותי תקשורת, שעברו לעולם ה-WebRTC, נתקעו במודל העסקי הישן של ספקיות התקשורת הוותיקות, של ספירת דקות שיחה, גם אם הדקות הללו בכלל לא עוברות ב-PSTN הנייח או הנייד. בכלל, למה צריך לספור דקות שיחה לעסק, שמקבל מאות אלפי או מיליוני דקות שיחה נכנסות ויוצאות, מהקשר של העסק עם הלקוחות המתקשרים אליו למוקדי השירות ומדברים מהסלולר שלהם? זה לא הגיוני.

בנוסף, כל השירותים של התקשורת החדשה, שעברה לעננים הגדולים בעולם דוגמת אמזון, מובלים ע"י המגבלות של ספקי השירות וע"י יכולות הענן עצמו. למשל: עסקים לא יכולים לקבל הצפנת שיחות קצה לקצה, כי ב-PSTN הנייד והנייח השיחות לא מוצפנות ולא מוגנות. אולם, לעסקים ולארגונים רבים, גם בגלל החמרת הרגולציות בכל העולם, ההגנה וההצפנה הן הדבר הכי חשוב היום והם לא יכולים לקבל זאת כשירות בסיסי מהספקים הוותיקים וגם החדשים הללו.

כ"כ, הארגונים לא יכולים לקבל התאמה של שירותי התקשורת לפי הצרכים הספציפיים שלהם ובהתאמה לאפליקציות הניידות, שכבר יש להם. אנו מספקים כל זאת כחלק בלתי נפרד מהשירות שלנו, ללא צורך באינטגרציה יקרה ובעלויות נוספות, שהן "בור ללא תחתית" עבור הארגונים המעוניינים לעבור לטכנולוגיות התקשורת החדישות בענן.

הפתרון שלנו מבוסס על ניסיון רב של שנים בעולם התקשורת ועל פתרונות רבים שפיתחנו במשך השנים בחברה. הפתרון שלנו יכול לעמוד בפני עצמו כשירות ענן מאובטח מקיף קצה לקצה, או יכול להינתן כ-SDK שהארגון (או שאנחנו מבצעים עבור הארגון), מפתח פתרון ספציפי לכל יישום נייד הקיים כבר לארגון, או שהוא מעוניין להוסיף את אותו פתרון נייד לשירותים, שכבר יש לארגון. 

אנו מסבירים להנהלת הארגון: 'בשירות שלנו בשניה שהשיחה הטלפונית או בווידיאו מוקמת, היא מוצפנת קצה לקצה. כל המערכת מאובטחת קצה לקצה. אין את זה בשום שירות טלפוני בסיסי אחר. לכן, הלקוחות שלכם ואתם יכולים להשתמש בכל שירות ענן בכל מקום בעולם, כי הכל מוצפן, קצה לקצה. אם אנשים מהארגון או מהלקוחות שלכם משתמשים למשל בדרופבוקס במהלך העבודה או השירות, זה לא אמור כבר להפחיד אתכם, שאולי בדרופבוקס תהיה פרצת אבטחה. הכל סגור, מאובטח, מנוטר ומנוהל. אתם שולטים בזה מקצה לקצה וזה עונה על כל הרגולציות הכי מחמירות'. 

הרעיון בא לנו מחברה ענקית, שיש לה 350 מיליון מכשירי קצה, שלא קיבלה פתרון מספקי התקשורת הוותיקים והחדשים לצרכיה ופנתה אלינו לראות אם יש לנו פתרון לצרכים הספציפיים שלה, כשנושא ההצפנה היה הראשון ברשימת הצרכים שלה. הראנו לחברה הזו, שאנו מסוגלים לפתח פתרון כזה, ולכן די מהר הצטרפו לשירות שלנו, כבר בשלב הבטא הנוכחי, לקוחות ענק מהעולם וגם מישראל, שסומכים על מה שאנו מציעים. 

הפתרון שלנו מתאים גם לעסקים קטנים, למרות שבשלב ראשון פנינו לארגונים הגדולים. לעסק קטן העלות של השירות  קרובה לאפס. החיסכון הכלכלי כאן הוא עצום. לא צריך לחשב כאן ROI. החיסכון הכלכלי בא מהרגע הראשון. מוקדי שירות גדולים חוסכים 'ים של כסף' ברגע שהם עוברים אלינו. זה פשוט מדבר בעד עצמו. הלקוחות הללו מגיעים אלינו בלי שום פרסום, פשוט אחד ממליץ לשני על השירות שלנו. 

אנו ממשיכים לפתח את המערכת ולהוסיף לה יכולות, לאור דרישות, שבאות מהלקוחות, שכבר משתמשים במערכת. למשל: שילוב טלפוניה ווידיאו על רשתות WiFi, מעבר חלק מרשת סלולרית לרשת WiFi ולהיפך, אבטחת איכות השיחה, המשכיות של שיחה לאורך זמן גם כשנוסעים במהירות תוך כדי דיבור ועוד. אנו מאמינים, שזה העתיד של עולם התקשורת ואנו כבר שם". 

מצגת מקצועית אודות הולדת המערכת החדשה וסרטון של ניר סמיונוביץ, כשחשף את המערכת לראשונה ב-TaDDSummit.



 
 
Bookmark and Share