Telecom News - המומחים מציגים: 5 צעדים מומלצים במעבר לענן

המומחים מציגים: 5 צעדים מומלצים במעבר לענן

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> המומחים מציגים: 5 צעדים מומלצים במעבר לענן
המומחים מציגים: 5 צעדים מומלצים במעבר לענן
מאת: מערכת Telecom News, 21.12.16, 08:30ענן
 
המעבר לפלטפורמת ענן אינו דבר קשה, אך הוא טומן בחובו החלטות, שיש לקבל ועקרונות, שכדאי להקפיד עליהם. המעבר לא צריך להתבצע בבת אחת ובטח שלא ביום אחד.

אדריכלי הפתרונות של Google Cloud Platform מציגים תכנית מומלצת בת 5 שלבים להעברת עומסי עבודה מסביבת מחשוב מקומית (on premise) לפלטפורמת ענן.

שלב ראשון: הערכה
לפני שתזיז אפילו ביט אחד של דאטה, בחן היטב את האפליקציות שלך ונסה להעריך האם ובאיזו מידה הן מתאימות בכלל לסביבת ענן. כדאי לקחת בחשבון, בין היתר (אך לא רק), את דרישות החומרה והביצועים, המשתמשים, הרישוי, דרישות התאימות, ואת יחסי התלות של כל יישום.

באופן כללי, כל אפליקציה משתייכת בהכרח ל-1 מ-3 הקבוצות הבאות:

אפליקציות שקל להעביר,
אפליקציות שקשה להעביר,
אפליקציות שאי אפשר להעביר.

מניסיוננו, אפליקציות מהקבוצה הראשונה הן בדרך כלל אפליקציות test and dev, יישומי Q&A, או, באופן לא מפתיע, אפליקציות גרינפילד (greenfield apps). כלומר, יישומים, שפותחו לראשונה ולא על גבי סביבה קיימת. גם יישומי אינטרנט פנימיים ויישומי batch processing הם מועמדים טובים לעבור לענן, כי הם נוטים להיות סקלאביליים אופקית ולא אנכית.

שלב שני: פיילוט
זו הנקודה, שבה אתה לוקח אפליקציה או שתיים ומנסה להעביר אותן לענן. מומלץ להתכונן וללמוד קודם כמה שיותר על פלטפורמת הענן ועל דפוסי העיצוב שלה. מומלץ לקחת את הזמן כדי לאמת את הביצועים, לשקול את אפשרויות הרישוי שלך ולתכנן מראש כיצד תוכל לבצע rollback. לא כדאי לדלג על שלב זה וגם לא להתפתות ולנסות להעביר יותר מדי אפליקציות בבת אחת.

שלב שלישי: העברת הנתונים
יש אנשים, שיגידו לך להעביר קודם לענן את האפליקציות ורק לאחר מכן את הנתונים שלך. אולם, אנו מבקשים לחלוק על כך. ברוב האפליקציות יש הרבה מאוד נתונים עם הרבה מאוד יחסי תלות ביניהם. העברת הנתונים לענן בצורה הנכונה תכשיר את הקרקע עבור הגירה מוצלחת של האפליקציה עצמה לאחר מכן.

זה גם הזמן המתאים לשקול את אפשרויות אחסון הענן השונות המתאימות לצרכייך, ולתכנן כיצד תעביר את כל הנתונים. כפי שהוזכר כאן קודם, יש הרבה דברים לשקול והרבה החלטות לקבל.

שלב רביעי: העברת האפליקציות
עכשיו, כשהנתונים שלך כבר בענן, הגיע הרגע להעביר גם את האפליקציות. גם כאן יש החלטות, שצריך לקבל. אולם, אנו ממליצים לשמור על הדברים פשוטים ככול שניתן ולעשות את המינימום הנדרש כדי להעביר את האפליקציה לפעילות רגילה בענן, בגישת lift-and-shift. לחלופין, אפשר להעביר את האפליקציה לענן ע"י יצירת גיבוי שלה. בדרך זו, גם במקרה של תקלה עדיין יהיה לך העתק מושלם של הסביבה שלך בענן, שיאפשר לך לעבוד כרגיל.

שלב חמישי: אופטימיזציה
זה השלב, שבו מתחיל הכיף. ברגע שהאפליקציה והנתונים עברו כבר לפלטפורמת הענן, אתה יכול סוף סוף לחשוב על כל הדרכים לשפר את האפליקציה. לדוגמא, זה הזמן להחליט אם תרצה להוסיף יתירות בצורה של availability zones, או אלסטיות באמצעות autoscaling groups, או אולי יכולות משופרות לניטור, שליטה ובקרה עם שירותים כמו Stackdriver. אולי תרצה להעביר דפים וקבצים סטטיים משכבת היישומים שלך לתוך מערך האחסון בענן, או לשלוח מסרים וסטרימינג בין אפליקציות באמצעות Pub/Sub.

הגישה התהליכית, שהוצגה כאן, נועדה לסייע בביצוע מעבר לענן בצורה החלקה, הפשוטה, והנכונה ביותר עבור הצרכים הספציפיים שלך. מהרגע שהאפליקציות שלך רצות בענן, תוכל לשפר באינספור דרכים את עבודתן עם מגוון השירותים, שהענן מציע. כשאתה רץ בענן גם השמים אינם הגבול.

5 שלבי מעבר לענן



 
 
Bookmark and Share