Telecom News - שני שירותי ענן בתקשורת נחנכו בישראל, אחד כעת חינמי להתנסות

שני שירותי ענן בתקשורת נחנכו בישראל, אחד כעת חינמי להתנסות

דף הבית >> חידושים הכרזות >> שני שירותי ענן בתקשורת נחנכו בישראל, אחד כעת חינמי להתנסות
חברת ALE (אלקטל-לוסנט-ארגונים) השיקה 2 שירותי תקשורת חדשים בענן בישראל: שירות Rainbow, שניתן ליישמו בטכנולוגיית WebRTC וניתן להתנסות בו (בחינם, גם לפרטיים) ושירות"רשת לפי דרישה" (NoD), שירות ראשון מסוגו בישראל לעסקים ולארגונים מכל סדר גודל.
מאת: אבי וייס, 22.12.16, 08:00ינקל לוי-עייש

אלקטל-לוסנט-ארגונים (בקצרה - ALE) היא חברה צרפתית בבעלות סינית, שנפרדה מאלקטל-לוסנט (שנרכשה ע"י נוקיה). זו חברה העוסקת בפתרונות תקשורת מתקדמים ובענן לעסקים ולארגונים.

במפגש עם יועצי התקשורת בישראל חשף ינקל לוי-עייש (בתמונה משמאל), מנהל סניף ישראל (וגם הממונה על סניף בלגיה ולוקסמבורג) את המוצרים החדשים, שהושקו ע"י ALE בישראל.

הפתרונות הללו מסופקים לשוק הישראלי באמצעות אינטגרטורים מובילים דוגמת: 
טלדור (שגם הקימה ומפעילה את ענן התקשורת והטלפוניה של ALE בישראל), תדיראן טלקום, יורוקום ו-TSG.  

את הפתרונות החדשים הציג לציבור המקצועי קרייג וולקר (Craig Walker), (בקרייג וולקרתמונה משמאל), מנהל שירותי הענן, חברת ALE. מצגת הפתרונות החדשים, שהוצגה ע"י קרייגמצויה כאן להורדה למתעניינים. 

2 השירותים החדשים, שהושקו בישראל:

א.שירות Rainbow. זו מערכת תקשורת כוללת (UC = Unified Communications) בשילוב "עבודה קבוצתית" בענן וניתן להתנסות בה בחינם (גם אנשים פרטיים. המערכת עובדת בעברית עם תפריטים בעברית). ניתן להוריד את המערכת מהפורטל, שהוקם לפתרון הזה: www.openrainbow.com.

זו מערכת, שיכולה לפעול גם כ-WebRTC מעל לכל דפדפן וגם כאפליקצייה נייחת או ניידת. המערכת גם מתממשקת לתוך אאוטלוק. כך, שניתן לחייג ולעבוד ישירות מתוך האאוטלוק עם כל אחד המחובר למערכת. המערכת מאובטחת ועונה על כל הרגולציות המחמירות ביותר הקיימות כיום באירופה ובישראל (לפרטיות, להגנת סייבר, לתיעוד ולהקלטות, לשרידות וכיו"ב). 

המערכת הזו (שנמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים) כבר מופעלת בישראל באוניברסיטת בר-אילן עם כ-37 אלף משתמשים ומחברת בעיקר באמצעות הסמארטפונים בין הסטודנטים מכל התארים לסגל מכל הסוגים. כ"כ, להנהלת האוניברסיטה נבנתה פלטפורמת עבודה קבוצתית סגורה יותר לצרכים הספציפיים של ההנהלה. 

המערכת מספקת חויית משתמש והיא בנויה להתממשק לכל מערכת קיימת או עתידית, לרבות מערכות IoT ואפליקציות עסקיות מכל סוג דוגמת: סאפ, אורקל, מיקרוסופט, סיילספורס וכיו"ב.

למעשה, זו פלטפורמה של CaaS (ר"ת: Communication as a Service) מלאה. המערכת מתממשקת מעל לכל מרכזיה קיימת (פיזית או וירטואלית) ויש בה כבר יכולות של צ'אט-בוטים. 

ב. מערכת NoD (ר"ת: Network on Demand). את הפתרון הזה כבר חשפנו בהרחבה כאן וכאן, עוד כשהיה בהרצה. כעת המערכת יצאה לדרך בפתרון ייחודי, שאין לשום ספק פתרונות תקשורת מתחרה בישראל. העיקרון הבסיסי: במקום לשלם על רכישת או שכירת ציוד תקשורת, העסקים משלמים רק על פי צריכה בפועל של רשת התקשורת ומרכיביה.

כך, לא רק מערכות המחשוב עוברות למודלים של ה-SaaS ולענן, גם תחום תשתיות התקשורת עובר למודל ה-SaaS. 

את חשיפת הפתרונות החדשים בישראל בפני יועצי התקRukmini Glanardשורת ליוותה Rukmini Glanard (בתמונה משמאל), סמנכ"לית אזורית, מרכז ומזרח אירופה, ALE, שציינה, שהשוק הישראלי צמא לפתרונות תקשורת מתקדמים ביותר ובענן. זה מה שיש ל-ALE להציע לשוק הישראלי.

לדבריה, בישראל, בשונה משאר מדינות אירופה הנמצאות תחת האחריות שלה, את השוק מובילים ועליו משפיעים יועצי תקשורת, בעוד שבאירופה, האנליסטים מהחברות האנליסטיות הם המובילים והמשפיעים ביותר על השוק ועל ההחלטות של המנהלים בעסקים ובארגונים. זו הסיבה, שהחשיפה של הפתרונות נעשית בישראל קודם כל במסגרת של יועצי התקשורת. 

לדבריה, לאור ההצלחה של סניף ALE ישראל, מנהל הסניף הישראלי, ינקל לוי-עייש, קיבל קידום והאחריות שלו הורחבה. כך, שכיום הוא גם מנהל הסניפים של ALE בבלגיה ובלוקסמבורג. 

בתמונה: יועצי התקשורת עם Rukmini Glanard בצד ימין: 
קרדיט צילום: אילן זולברג.
יועצי התקשורת



 
 
Bookmark and Share