Telecom News - הושקה אפליקציה בחינם לסתימת חורי אבטחת מידע לפני שהאקרים ינצלו אותם

הושקה אפליקציה בחינם לסתימת חורי אבטחת מידע לפני שהאקרים ינצלו אותם

דף הבית >> תוכנות חופשיות >> הושקה אפליקציה בחינם לסתימת חורי אבטחת מידע לפני שהאקרים ינצלו אותם

הושקה אפליקציה בחינם לסתימת חורי אבטחת מידע לפני שעברייני הסייבר ינצלו אותם

מאת: מערכת Telecom News, 29.12.16, 14:19קספרסקי

המדובר באפליקציה חינמית ל-PC המעדכנת תוכנות במהירות ובקלות, כי למשתמשים רבים אין זמן לבדוק בקביעות עדכונים ולהתקינם. ככל שהאפליקציות הן פופולריות יותר, כך יותר עבריינים יסרקו אותן בחיפוש אחר פרצות. בבדיקות הבטא השתתפו 800,000 איש.
 
מעבדת קספרסקי השיקה את Kaspersky Software Updater – אפליקציה חינמית ל-PC המעדכנת תוכנות במהירות ובקלות, ובכך מחסלת חורי אבטחה לפני שעברייני הסייבר ינצלו אותם.

אין דבר כזה תוכנה מושלמת. תמיד קיימת האפשרות, שקוד התוכנה יכיל שגיאות בלתי צפויות, כולל כאלו, שתאפשרנה להשתמש בתוכנה למטרות אחרות. שגיאות אלו הן למעשה פרצות, וככל שאפליקציה  פופולרית יותר, כך יותר עבריינים יסרקו אותה בחיפוש אחר פרצות.

במהלך 2016, זיהתה מעבדת קספרסקי יותר ממיליון חדירות, שהשתמשו בפרצות של תוכנות נפוצות ומערכות הפעלה.

בעיה זו נלקחת ברצינות ע"י מפתחי תוכנות, שמפרסמים באופן קבוע עדכונים עבור כל פרצה שמתגלה, באמצעות השקת גרסאות חדשות של התוכנות. עם זאת, לא לכל המשתמשים יש מספיק זמן לבדוק באופן קבוע עדכונים ולהתקין אותם. עפ"י נתוני החברה, רק חצי מהמשתמשים מעדכנים את התוכנות הפרוצות תוך שבוע מרגע זמינות העדכון, וריבוי התוכנות המותקנות על מחשבים הופך בדיקה של כל אחת מהן למשימה מייגעת.

Kaspersky Software Updater עונה על בעיה זו, ויתרונו הגדול הוא נוחות המשתמש ובטיחותו. בבדיקות הבטא של האפליקציה השתתפו יותר מ-800,000 משתמשים, ועכשיו משיקה החברה את הגרסה הרשמית של האפליקציה.

הפתרון פועל באמצעות סריקה אחר תוכנות נפוצות אותן יש לעדכן, שבסיומה הוא מספק דו"ח למשתמש. עדכונים קריטיים מקבלים סימון מתאים. כך, שמשתמשים לא יחמיצו אותם בין עדכונים חשובים פחות, כגון הוספת מאפיינים חדשים או תיקון באגים בקוד.

מתוך הדו"ח, משתמשים יכולים לבחור אילו תוכנות יש לעדכן. כך, שהעדכון האחרון ירד באופן אוטומטי מאתר המפתחים והגרסאות האחרונות תעודכננה בלחיצת כפתור. משתמש יכול לבצע בדיקות עדכון אוטומטיות או להפעיל סריקה באופן ידני.

ויצ'סלב זקורזבסקי, ראש צוות מחקר נגד קוד זדוני במעבדת קספרסקי: "המשימה העיקרית שלנו היא לשפר את ההגנה על משתמשים כנגד איומי סייבר. פרצות בתוכנות הן בעיה קשה, והן מאפשרות לעברייני הסייבר להשיג בחשאי שליטה על מחשב המשתמש. אנו מאמינים, שעדיף למנוע איום מאשר להילחם בו, וזו הסיבה, שאנו קוראים לכל המשתמשים לעדכן את מערכת ההפעלה שלהם ואת האפליקציות המותקנות עליה".

Kaspersky Software Updater זמין ב-free.kaspersky.com או כחלק מ- Kaspersky Security Scan - אפליקציה הסורקת מחשבים מבוססי חלונות ומאתרת הדבקות קוד זדוני. מידע נוסף אפשר למצוא גם - כאן.
 
 
 קספרסקי



 
 
Bookmark and Share