Telecom News - נולדה קהילת מחשוב הענן בישראל, קהילה עצמאית שאינה תלויה בספק ענן אחד

נולדה קהילת מחשוב הענן בישראל, קהילה עצמאית שאינה תלויה בספק ענן אחד

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> נולדה קהילת מחשוב הענן בישראל, קהילה עצמאית שאינה תלויה בספק ענן אחד
מיוזמתו של אריאל מונפו הוקמה קהילת מחשוב הענן בישראל, שאינה ממומנת או נשענת על אחד מספקי הענן הקיימים (ולכן תישאר בלתי תלויה ועצמאית), כדי לקדם את אימוץ טכנולוגיות הענן בישראל בכל תחום ולסייע למקבלי ההחלטות ולעוסקים בתחום לבצע הגירה לענן בצורה המיטבית.
 מאת: אבי וייס, 21.1.17, 17:16אריאל מונפו

בישראל יש לא מעט קהילות מקצועיות העוסקות בשירותי ענן. אולם, הן נשענות על ספקי ענן הגדולים והאינטגרטורים שלהם בישראל (דוגמת: אמזון, גוגל, מיקרוסופט, IBM, אורקל וכיו"ב), ולמעשה הקהילות הללו מקדמות את השימוש בעננים של אותם ספקי שירותי ענן.

זה מה שהניע את אריאל מונפו (בתמונה משמאל), להקים את קהילת מחשוב הענן בישראל, קהילה עצמאית לחלוטין, שהתכנסה בפעם הראשונה בבית WeWork החדש (בלונדון מיניסטור במרכז ת"א) ביום 19.1.17.

מטרת המפגש הראשון הייתה ליצור היכרות בין כל המתעניינים ביצירת קהילה עצמאית העוזרת לחבריה לקדם טכנולוגיות ענן, תוך שיקול דעת עצמאי בבחירת פלטפורמת הענן. במפגש השתתפו (בין היתר) האוונגליסט של אמזון - AWS בישראל והאוונגליסטית של מיקרוסופט - Azure בישראל, גם כדי לתת את נקודת מבטם המקצועית על השוק הזה בישראל ולתרום מנסיונם לקהילה המתעניינת בתחום שירותי הענן.  

אריאל מונפו, מארגן ומייסד הקהילה ומייסד משותף של הפורטל IsraelClouds: "מטרתי היא לקדם אימוץ מחשוב הענן בישראל תוך שימוש מושכל, נכון, יעיל ובעיקר בטוח. בנוסף לקבוצה זו ישנה קבוצה בפורטל מחשוב ענן, שמכיל מידע רב ועדכני על התחום.

המטרה הברורה של הקהילה: לעזור אחד לשני כדי להצליח בענן, לדעת להשוות בין עננים ולעזור למקבלי ההחלטות לקבל את ההחלטות הנכונות. למי שלא מצוי עדיין בעולם מחשוב הענן, מטרתנו לספק ידע ותובנות איך מגיעים לשם ולמה כדאי להגיע לשם.

אני מאמין, שיש צורך בקהילה עצמאית, שתקדם את מחשוב הענן בישראל ללא כל אינטרסים של ספק מסוים, ואני מכבד את כל הספקים ומשתף פעולה עם כולם.

אני עצמי מוביל את תחום מחשוב הענן של משרד האוצר, בו אני עובד כעובד 'מיקור חוץ'. ממה שאני רואה וגם מהשאלות, שאנו נשאלים בפורטל שלנו, הטכנולוגיות החדשות הקיימות בענן דוגמת קונטיינרים, Docker ו-Lambda, לא מספיק מוכרים בארץ, אפילו בקרב אנשי המקצוע. אני רואה יום יום מנהלים ומנהלי IT, שמקבלים החלטות שלא מבוססות על עובדות ועל ניתוחים, שיש להם בסיס כלשהו. 

יש הערכות, שמעל ל-30% מאנשי ה-IT בארגונים ובעסקים הגדולים בשנתיים הקרובות יצטרכו לעבור הסבה או להישאר ללא פרנסה, כי הארגונים נמצאים בתנופת מעבר מאוד חזקה לכיוון שירותי הענן. אי אפשר יותר לטמון את הראש בחול ולחשוב, שאצלנו לא יהיו שירותי ענן, כי הרגולציה או ההנהלה מונעים את המהלך הזה. גם הרגולציה מתקדמת וגם הנהלות מתחלפות. 

אבי וייס (כותב שורות אלו): "אין בישראל שום בעיה במעבר לענן. בשווקים של חברות ההייטק הצעירות וגם הלא צעירות ובקרב הסטארטאפים זה קרוב ל-100%. הצעירים נולדו בענן וכבר אין צורך לשכנע אותם בחשיבות של העבודה בענן, כי הם כבר שם. 

לכן, אני חושב ומציע, שיש להתרכז במי שלא בענן וזה כ-70% מהמגזר העסקי ברמת ה-SMB וה-SME, וכמעט כל שוק התקשורת הממוסד בישראל. אנשים אולי לא יודעים, אבל בישראל יש רק חברת תקשורת אחת, שפועלת בתשתיות ענן ומספקת שירותי ענן, וזו הלו-015. כל השאר נתקעו הרחק מאחור ולא רוצות בכלל להתקדם לענן.

גם הרגולציה הקיימת אצלנו מונעת משירותי התקשורת של מיקרוסופט מבוססי ענן (שירות PSTN Calling) להיכנס לישראל ומונעת משירותי התקשורת המצליחים ברשת אמזון - AWS בשם Twilio לפעול בישראל.

גם ספקי שירותי IoT בענן עולמיים דוגמת Sigfox ו-Ingenu לא נמצאים כאן, וספקי תקשורת של חיבורים רחבי פס באוויר מאנטנות יעילות וקטנות, שנפרסות בערים הגדולות, לא יכולים לפעול בישראל. המיזמים המעניינים בתחום הזה הקיימים בעולם המערבי הם החברות: Brocade ,Starry ו-Tveon. לא מכירים אותן כאן, כי חוסמים את כולם. זה פשוט מקומם.

אם לא די בכך, חברות הסלולר הישראליות בכלל לא מתכננות לפרוס רשתות IoT בענן בישראל (למשל בגישת ה-LPWAN בתקני NB-IoT או LoRa). כך נתקענו הרחק מאחור מול העולם בתחום החשוב הזה של IoT. 

הכי חמורה לעניות דעתי זו תופעת "זייפני שירותי ענן". יש לא מעט כאלה בישראל. במקום להתקדם לענן, ל-SDN ול-NFV, פשוט ספקי שירותים הופכים שירותי Hosting וקוראים לזה "שירותי ענן" ומטעים בכך את הלקוחות והציבור.

שירותי Hosting דוגמת IP-Centrex לא יכולים להפוך לשירותי ענן. אין דבר כזה. אפילו אורי גלר, שחזר לישראל וטוען ,שיש לו "כוחות על טבעיים", לא מסוגל להפוך שירותי Hosting לשירותי ענן. אני סבור, שיש להוקיע את "זייפני הענן", תופעה, שנולדה וקיימת רק בישראל".  מידע נוסף על תחום הענן מצוי בלינקים כאן למטה. 
שירותי ענן



 
 
Bookmark and Share