Telecom News - הסטארטאפ NovaSens מפתח פתרונות מבוססי חיישנים לערים חכמות

הסטארטאפ NovaSens מפתח פתרונות מבוססי חיישנים לערים חכמות

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> הסטארטאפ NovaSens מפתח פתרונות מבוססי חיישנים לערים חכמות
הסטארטאפ NovaSens מפתח פתרונות מבוססי חיישנים לערים חכמות
מאת: מערכת Telecom News, 25.1.17, 11:29אריה קליינר

הסטארטאפ הישראלי, שהשלים כעת גיוס סיד, יאפשר לרשויות מוניציפאליות לספק פתרונות מבוססי חיישנים המשלבים אבטחת סייבר לערים חכמות. הוצג פתרון ראשון לתחום החניה.

הסטארטאפ NovaSens, מהוד השרון, שמפתח פתרונות מבוססי חיישנים לערים חכמות, השלים גיוס סיד של 200,000 דולר מקבוצת טרייטק, שיאפשר לו לקדם פיתוחים נוספים של חיישנים מתקדמים המשלבים אבטחת סייבר בתחומי החישה מרחוק (remote sensing) עבור רשויות מוניציפאליות בארץ ובעולם.

,NovaSens שהוקם בסוף 2016, מציג בימים אלה את הפתרון הראשון בקו מוצרי ה-IQ Sensor לעיר חכמה, שבמרכזו עומד חיישן המיועד לוויסות תפוסה של מקומות חניה. החיישן מאפשר לעיריות ורשויות מקומיות לקבל בשטחן המוניציפאלי חיווי המציין מקומות חניה פנויים או תפוסים בכל נקודת זמן.

כחלק מהמודל של הסטארטאפ, ניתן לספק את הפתרון באופן תפור לצורכי כל עירייה או רשות מקומית, שכולל את סביבת העבודה הדרושה לצורך היישום ובכלל זאת אפליקציה לסמארטפון וממשק ניהול קל לשימוש.

בקו מוצרי ה-Sensor IQ נמצאים בפיתוח חיישנים בתחום פינוי מכלי האשפה וניטור רעש. בכוונת הסטארטאפ לפתח בשנה הקרובה קו חיישנים משולבי פתרונות אבטחת סייבר ולהציע פתרונות נוספים מבוססי חיישנים לבקרת פעילויות מוניציפאליות שוטפות נוספות כגון: הצפות מים וביוב, ניטור זיהום אוויר, ובקרת תאורת רחוב.

הסטארט אפ הוא spin off של חברת Novalog, שעוסקת בקסטומיזציה של מערכות אלקטרוניקה. בכוונתו לגייס בשנה הקרובה כמיליון דולרים נוספים כדי להאיץ את פיתוח קו החיישנים משולבי פתרונות אבטחת סייבר ולהכניסם לשימוש של עיריות ורשויות מקומיות בישראל ובטווח ארוך יותר גם ברחבי העולם.

אריה קליינר, (בתמונה), מייסד ומנכ"ל NovaSens: "בכוונתנו לספק לרשויות מקומיות פתרונות בתחום הערים החכמות ברמות שונות של קסטומיזציה. אנו מאפשרים לכל רשות מוניציפאלית להגדיר תחום מסוים של עיר חכמה ודרישות ספציפיות באותו התחום ולקבל מענה ברמות שונות של תחכום.

הרמות השונות יכולות לכלול חיישני מדף בלבד, חיישנים תפורים בלבד או שילוב של חיישני מדף וחיישנים תפורים. כמו כן, נוכל לספק סביבות עבודה מקיפות לפי דרישת הלקוח, עד לרמת האפליקציה הנדרשת לסמארטפון וממשק ניהול נוח למנהלי המערכת.
חיישני החברה מאפשרים שילוב של אבטחה ברמה FIPS140/2 Level 3 תוך שימוש בטכניקות קריפטוגרפיה ומפתחות פנימיים הן ביחידות הקצה והן בנקודות קבלת המידע.

פיתוח טכנולוגיות לשימוש ערים חכמות הוא אחד התחומים המרתקים והחמים ביותר בעולם ההייטק. תחום זה כבר עושה צעדים מרשימים בכמה ערים גדולות בעולם וביניהן ברצלונה, אמסטרדם, סינגפור, שיקאגו וערים גדולות נוספות.

עפ"י מחקר של Research and Market מ-2016, שוק הערים החכמות צפוי לגדול מ-312 מיליארד דולרים ב-2015 ל-758 מיליארד דולרים ב-2020, קצב גידול שנתי ממוצע של כ-19% בין 2015 ל-2020.

יש לנו פוטנציאל להפוך לשחקן בעל משקל בענף זה בארץ ובהמשך גם בעולם, והצגת הפתרון הראשון לתחום החניה הוא אבן הדרך הראשונה בתהליך זה".

 

 



 
 
Bookmark and Share