Telecom News - השבתת מחשוב בארגונים קטנים ובינוניים: כוס קפה ששווה מיליונים

השבתת מחשוב בארגונים קטנים ובינוניים: כוס קפה ששווה מיליונים

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> השבתת מחשוב בארגונים קטנים ובינוניים: כוס קפה ששווה מיליונים
השבתת מחשוב בארגונים קטנים ובינוניים: כוס קפה ששווה מיליונים
מאת: ורד ליברמן, 30.1.17, 08:00ורד ליברמן
 
על הארגון להבטיח, שבמקרה של השבתת מחשוב, ההתאוששות של אפליקציות קריטיות תימשך לא יותר מ-15 דקות, כמו הזמן שלוקח לשתות כוס קפה. אבל כדאי לזכור, שלארגון זה שווה מיליונים.
 
מה אתם עושים ב-15 דקות? סוגרים פגישה ביומן, סורקים את הפיד שלכם בפייסבוק או אולי לוגמים כוס קפה. אבל בעצם, היכולות הטכנולוגיות היום - רשתות התקשורת, בין אם מדובר ב- WiFi או בסיבים אופטיים, מרחיבות את הקיבולת ומסייעות לנו להפוך כל דקת עבודה ליעילה ורווחית פי כמה. על רקע זה, כל עיכוב בזמינות המידע מתורגם לאובדן זמן ואובדן כסף.
 
ביומיום שלנו אנו יכולים  בקלות להעלים עין מ-15 דקות, בין אם אנו ממתינים או מתעכבים בתור לקופה בסופר. רובנו ננצל את הזמן הזה כדי לבדוק מיילים, לרפרף על הפיד שלנו בפייסבוק או ללגום כוס קפה. אולם, בעולם העסקי זה בלתי אפשרי.
 
חשבו רגע על המגזר הפיננסי. שם הטעות הקטנה ביותר, שעוצרת את העבודה, אפילו העיכוב הקטן ביותר ברצף העבודה, יכולים לגרום לאובדן של מיליוני דולרים. לדוגמא,    דרישות מופרזות  מההנפקה של רשת חברתית גדולה, גרמו לכישלון במערכות נאסד"ק, שהוביל לכך, שהמסחר במניות החברה החל 30 דקות מאוחר יותר מהמתוכנן. כאנשים פרטיים ודאי היינו מקדישים את הזמן הזה לארוחת צהרים אך עבור הארגון הספציפי השבתה של מחצית השעה גרמה להפסדים בשווי 115 מיליון דולרים.
 
למרבה הצער, כישלונות במערכות ה-IT מתרחשים כל הזמן. לכן רצוי, שארגונים יוכלו לשחזר את המידע במהירות כדי לשוב לעבודה כמה שיותר מהר, ומבלי להפסיק את מתן השירות ללקוחות אפילו לרגע אחד. היום, יותר ויותר ארגונים נדרשים לספק שירותים ללקוחות 24/7/365, ובתחומים מסוימים רק מודל כזה של עבודה בא בחשבון אחרת המתחרים ישאירו אותם הרחק מאחור.
 
בעוד שארגוני ענק בינלאומיים מוגנים היטב ויכולים לעמוד במחדלים מסוג זה, ארגונים קטנים ובינוניים משקיעים פחות בבניית אסטרטגיה של המשכיות עסקית ובהשקעה בטכנולוגיות ליצירת זמינות מידע ומהירות שחזור מידע. כתוצאה מכך, השבתות מחשוב יכולות להתרחש אצלם לעיתים קרובות יותר, ההתאוששות והחזרה לעבודה מלאה איטיים יותר והפגיעה ברווחים ובהזדמנויות העסקיות מצטברת בהתאם. זה איום רציני, שיכול להוביל לנפילה של הארגון כולו, ובזה כדאי לטפל.
 
עפ"י דו"ח הזמינות של חברת Veeam ל-2016, השבתת המחשוב הממוצעת של אפליקציות קריטיות מגיעה לכדי שעתיים, ועבור אפליקציות, שאינן קריטיות, מדובר בזמן השבתה גדול פי 3 המגיע לכדי 6 שעות.
 
השבתות מחשוב אלו מביאות לעלויות גבוהות. לדוגמא, בנק גדול בבריטניה סבל מנפילות חוזרות ונשנות של המערכת במשך השנים האחרונות ואלו גרמו לכך, שלקוחות לא הצליחו למשוך כספים מכספומטים, כספים נעלמו לאחר השבתות של מערכות המחשוב, והיה צורך לשלם קנסות גבוהים ללקוחות, שלא לדבר על פגיעה קשה במוניטין של הבנק ונטישת לקוחות.
 
רמה כזאת של השבתות מחשוב מהווה איום המופנה כלפי יותר ויותר חברות. 84% מהמשיבים לסקר הזמינות הכירו בקיומה של  בעיית זמינות המידע (הפער בין יכולות ההתאוששות לבין דרישות הלקוח).
 
תוצאות הסקר אישרו, שנחוץ לשפר את תשתיות ה-IT הקיימות ולהשיג סטנדרט של RTPO - Recovery Time and Point Objectives שלא יעבור את ה-15 דקות.
 
אם ארגונים משדרגים היום את מערכות האחסון שלהם ומשתמשים בתוכנות מודרניות, הם יכולים לפגוש את הדרישות של עולם העסקים המודרני ולהפוך לארגון הפעיל Always-On. הם חייבים להיות מודעים לכך, שלא משנה כמה אנשים עובדים בארגון או מה הרווחים שלו, כדי להשיג הצלחה גדולה חייבים לבצע השקעה אסטרטגית בפיתוח תשתיות ה-IT.
 
השימוש בטכנולוגיות מודרניות מספק לארגונים הזדמנויות לדילוור שירותים איכותיים ללקוחות, תוך עמידה בסטנדרטים גבוהים. זו הדרך היחידה בה כל חברה יכולה להבטיח, שבמקרה של השבתת מחשוב, ההתאוששות של אפליקציות קריטיות תימשך לא יותר מ-15 דקות, כמו הזמן שלוקח לשתות כוס קפה. אבל כדאי לזכור, שלארגון זה שווה מיליונים.
 
מאת: ורד ליברמן, ינואר 2017,
מנהלת האזורית של חברת Veeam
 

RTPO



 
 
Bookmark and Share