Telecom News - האישורים לשירותי LTE-A ב-PHI הם הוכחה נוספת ש"הפשע משתלם"

האישורים לשירותי LTE-A ב-PHI הם הוכחה נוספת ש"הפשע משתלם"

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> האישורים לשירותי LTE-A ב-PHI הם הוכחה נוספת ש"הפשע משתלם"
משרד התקשורת אישר ל-PHI (החברה המשותפת לפרטנר ולהוט מובייל) ולחברות האם שלה להפעיל LTE-Advanced. ההחלטה הזו היא שלב נוסף בשיטה של "הפשע משתלם", משום שהשירות הזה החל מזמן בלי רישיון (עבירה של 3 שנות מאסר). ככה עובדת שיטת ה"ישראבלוף" של משרד התקשורת הישראלי. עדכונים בסוף הכתבה. 
מאת: אבי וייס, 2.2.17, 13:30שלמה פילבר

אישורי משרד התקשורת ל-PHI להפעיל LTE-A הם בשורה חשובה וטובה לשוק הצרכני (באיחור רב אחרי כל העולם), אבל היא מסמר נוסף בארון של "שלטון החוק" בישראל.

חברת PHI תפעיל LTE-A בתדרי ה-2,100 מגהרץ וה-1,800 מגהרץ והלקוחות יקבלו ביצועים משופרים, שתושבי באר שבע (ובעוד איזורים בארץ) כבר מכירים.

שלמה פילבר (מנכ"ל משרד התקשורת, בתמונה), מתהדר בהחלטה הזו, אבל היא חלק מהרס שלטון החוק בישראל שהוא מוביל, מאז שנכנס לתפקידו. למה? הסברנו את זה באריכות כאן ונחזור על זה כאן שוב בקצרה:
  • PHI הפעילה שירות LTE-A באזור באר-שבע (והחלה להרחיב זאת לעוד אזורים) ללא רישיון, כפי שחשפנו כאן, מזמן. הפעלת שירות תקשורת ללא רישיון היא עבירה של 3 שנות מאסר. בנוסף, צפצפה על סעיף 5ד' בפקודת הטלגרף האלחוטי (קנס ענק) וצפצפה על כ-10 סעיפי רישיון (קנסות ענק במקרה הטוב, לקיחת הרישיון במקרה הרע). כעת, שלמה פילבר "מלבין" את כל העבירות הללו ללא כל סמכות.
  • אין בישראל שום מסמך מדיניות (או כל מסמך רשמי אחר) הקובע, שיהיה בישראל LTE-A בכלל ובתדרים ש-PHI משתמשת בהם בפרט. לכן, ההחלטה הטרייה של שלמה פילבר (כאן וכאן), ניתנה ללא כל סמכות חוקית. בנוסף, שלמה פילבר טוען באישורים, שהוציא תחת ידו, שהוא מאשר זאת לפי סעיף 28 של הרישיון [של הוט-מובייל ופרטנר], בעוד שסעיף זה מדבר רק על שינויים במיקום של האנטנות ופריסתן בשטח, ולא בתדרים ובטכנולוגיות (בזה עוסק חלק ג' ברישיון, המתחיל בסעיף 45). כלומר: "ישראבלוף" הזועק לשמיים. 
  • במכרז התדרים הקודם הוקצה לצרכים עתידיים של LTE-A תחום התדרים של 2,500 מגהרץ וצה"ל קיבל עשרות מיליוני ש"ח עבור התדרים הללו, שלא נעשה בהם כל שימוש, מזה כמה שנים טובות.
אם לא די בכך, הוט-מובייל (בדומה לחברת האם שלה) כבר ידעה, שיהיה אישור לשירות LTE-A, עוד לפני קבלת האישור לשירות הזה והתגאתה בכך ומיהרה להכריז על כך ב"ראש חוצות" (כולל אתר מיוחד שהקימה לנושא), בדצבמר 2016, כפי שניתחנו כאן.

כלומר: הכל "ישראבלוף" של שלמה פילברששלטון החוק לא מעניין אותו בכלל. הכל ספינים

אגב, בעולם מזמן ספקי הסלולר עוברים בקצב ל-LTE-A Pro עם קצבים של עד 1 גיגה (כמפורט כאן), וכן VoLTE, בדרך ל-5G. בשוק העולמי יש כבר מעל ל-8 סוגי מכשירי סלולר התומכים ב-Cat12 המאפשר עד 600 מגה בערוץ היורד ועד אמצע 2017 נראה בשוק סמארטפונים התומכים ב-1 גיגה בערוץ היורד, מה שרשתות LTE-A Pro מסוגלות לספק. בנוסף, אך השבוע הושקה באוסטרליה רשת Gigabit LTE שמספקת עד 1 גיגה בערוץ היורד ו-150 מגה בערוץ העולה (כאן). בישראל, זה "חלום ליל קיץ" וכעת אנו באמצע החורף.

ארגון GSMA פרסם היום דוח חדש (כאן), "תהליך המעבר הדיגיטלי בקניה", כדי להדגיש את הלקחים החשובים שאפשר להפיק מהניסיון של קניה במעבר הדיגיטלי שביצעה בעשר השנים האחרונות, והטיפול שלה בתחום הספקטרום. הדוח מספק מידע שימושי והנחיה לרגולטורים וקובעי מדיניות ממדינות אחרות שבהן תהליכי מעבר דומים מתרחשים או מתוכננים. ישראל (למי שלא יודע), נמצאת הרחק אחרי קניה... 

ומה עושים עם התדרים, שמשרד התקשורת קיבל מצה"ל בתחום ה-2,500 מגהרץ? ההמלצה שלי: לחלק אותם בחינם לחברות התקשורת, בתנאי, שהן תפרוסנה עוד אנטנות סלולר לטובת הציבור, לרבות לטובת רשת IoT ארצית, במקום כל אלפי האנטנות, שפורקו ב-3 השנים האחרונות, ושהן תיצורנה מערכת אנטנות סלולר עם שרידות ואיכות שירות, ברמה המוגדרת ברישיונן בכל חלקי הארץ. 

ומה יהיה עם פלאפון וסלקום שאין להן כעת LTE-A? שאלה טובה. להערכתי הצנועה, לפחות אחת מהן תגיע לבג"ץ נגד החלטת משרד התקשורת... אגב, הסיכויים להצליח בבג"ץ בתחום הזה מאוד נמוכים, כל עוד "קליקת הפרקליטים" מגינה על מפירי החוק במשרד התקשורת. 

עדכון 2.2.17, 15:00, להלן הודעת חברת פרטנר:
"לקוחות פרטנר מתקדמים לדור 4.5
בהמשך להודעת משרד התקשורת מהבוקר על מתן אישור להטמעת טכנולוגיות מתקדמות ברשת PHI המשותפת לחברת פרטנר ולהוט מובייל, אנו שמחים לעדכן כי כבר בימים הקרובים תחל PHI בפריסת רשת דור 4.5 (LTE Advanced), ובמקביל, תאפשר פרטנר ללקוחותיה ליהנות מהטכנולוגיה המתקדמת ביותר בישראל, בהתאם להתקדמות הפריסה.
איציק בנבנישתי, מנכ"ל קבוצת פרטנר: 'לקוחות פרטנר רגילים לגלוש על גבי הרשת המהירה ביותר עם הפריסה הרחבה ביותר בישראל, ואנו מחויבים להמשיך ולשמור על המובילות הטכנולוגית עבור לקוחותינו גם בדור 4.5. אנו מודים למשרד התקשורת על מתן האישור להטמעת טכנולוגיות LTE-A, ומודיעים היום על היציאה לדרך, הדרך המהירה והמתקדמת יותר'".

עדכון 5.2.17: פורסם: "גולן טלקום עתרה לבג"ץ כנגד רה"מ ושר התקשורת נתניהו, חברת הסלולר דורשת כי נתניהו לא יקבל החלטה בעניין הקנס שהוטל עליה, בשל קרבתו לבעל השליטה בבזק שאול אלוביץ". עוד בדיחה בסדרת הבדיחות הלא מבדחת על שם גולן טלקום... 
LTE
LTE-A Pro - זה מה שכעת פורסים בעולם הרחב לקראת 5G. תשאלו את חברות הסלולר בטורקיה, שכבר סיימו לפרוס LTE-A Pro כמעט בכל רחבי טורקיה. 



 
 
Bookmark and Share