Telecom News - האם צמיחת שוק ה-OTT מיצתה את עצמה ו"נגמר ל-OTT הסוס"?

האם צמיחת שוק ה-OTT מיצתה את עצמה ו"נגמר ל-OTT הסוס"?

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> האם צמיחת שוק ה-OTT מיצתה את עצמה ו"נגמר ל-OTT הסוס"?
התשובה כנראה חיובית, על פי נתוני מחקר טריים של Parks Associates בארה"ב. לדבריהם, 19% מלקוחות ה-OTT בארה"ב נטשו את שירותי ה-OTT בשנה האחרונה. למה זה קרה ומה זה אומר לגבי שוק ה-OTT בישראל?
מאת: אבי וייס, 5.2.17, 00:01OTT

במאמר, שפרסמתי כאן לפני שנתיים תחת הכותרת: "ספקי הטלוויזיה הרב-ערוצית (HOT ו-YES) לא ייעלמו כל כך מהר", חזיתי (במקביל לתחזיות של אחרים, דוגמת דלויט - כאן), ששוק ה-OTT הוא שוק מוגבל בהיקפו, שלא יחליף את השוק המסורתי של שירותי טלוויזיה רב-ערוציים בעשור הקרוב (או בכלל). 

במחקר טרי, שפרסמה חברת המחקר האמריקאית Parks Associates (מצוי כאן למתעניינים), נמצא, שכ-19% מלקוחות ה-OTT נטשו את השירות בשנה האחרונה (2016), למרות שספקי ה-OTT בארה"ב הוזילו את המחירים בשנה האחרונה (ובמקביל הוסיפו הרבה תכנים מקוריים, כדי לשמר את הלקוחות הקיימים ולנסות למשוך לקוחות חדשים).

זה נתון תואם למה שהיה שנה קודם לכן (2015). היקף לקוחות שירותי הטלוויזיה המסורתיים ירד ב-2016 ממש באחוז אפסי, והיקף לקוחות ה-OTT עלה באחוז אפסי. כך, שמי שלוקח כיום שירותי OTT בארה"ב עושה זאת כשירות נוסף לשירותי הטלוויזיה המסורתיים שלו (מחברות הכבלים, הלוויין, הסלולר והבזק) ולא כשירות מחליף, בדיוק כמו שכל התחזיות המוקדמות חזו. 

המשמעות די ברורה: שירותי ה-OTT הגיעו בארה"ב ל"תקרת הזכוכית" שלהם ואין להם כבר הרבה לאן לצמוח. "נגמר להם הסוס". מה שמתרחש כעת הוא: ספקי הטלוויזיה המסורתיים מתחילים לספק OTT בעצמם, וזה מהלך, שיתחזק בשנה הקרובה, במיוחד על רקע ההחלטות הטריות של יו"ר ה-FCC החדש (כאן) בנושא זה. 

מה ההשלכות של הנתונים הללו לגבי השוק המקומי של ישראל? כבר כתבנו כמה פעמים, למשל כאן, ששוק ה-OTT בישראל הוא בהיקף של כ-120 עד 140 אלף לקוחות, ולכל היותר יוכל להגיע לכ-200 אלף לקוחות אם יבוצעו מהלכי שיווק אגרסיביים ביותר. כלומר: סלקוםtv מתקרבת ל"תקרת הזכוכית" שלה וכשפרטנר תיכנס בקרוב לתחום הזה, היא תוכל להשיג לקוחות בעיקר על חשבון סלקום (בקיצור: לא הרבה). זו גם אחת מההסיבות, שנטפליקס לא מתרוממת בישראל. 

מחקרים נוספים וסקירות בעולם ה-OTT ושירותי הטלוויזיה הרב-ערוצית (בעיקר בארה"ב) מצויים בלינקים כאן:



 
 
Bookmark and Share