Telecom News - מצלמות אבטחה מבוססות IP - אילו מצלמות אבטחה כדאי לבחור לעסק?

מצלמות אבטחה מבוססות IP - אילו מצלמות אבטחה כדאי לבחור לעסק?

דף הבית >> גאדג'טים לעסקים >> מצלמות אבטחה מבוססות IP - אילו מצלמות אבטחה כדאי לבחור לעסק?
מצלמות אבטחה מבוססות IP - אילו מצלמות אבטחה כדאי לבחור לעסק?
מאת: מיכאל פנחס, 25.2.17, 17:35מיכאל פנחס
 
תחום מצלמות האבטחה התקדם במהירות ממצלמות אנלוגיות למצלמות דיגיטליות מבוססותIP  ו-WiFi וכעת הן עוברות לקישור לענן. מנהלים ובעלי עסקים שואלים את עצמם: האם מצלמת אבטחה מבוססת IP מתאימה לצרכי העסק שלי ואם כן, כיצד בוחרים?
 
שוקי התקשורת בעולם כמו גם בישראל נמצאים השנה בתזזית מאוד חזקה, עם מעבר מהיר של עסקים וארגונים לשירותי טלפוניה ושירותי מחשוב בענן. בעשור הקודם, המהפכה הייתה במעבר מטלפוניה אנלוגית ישנה לטלפונית IP, מעבר מטלפוניה פיזית (של מרכזיה טלפונית מבוססת ברזלים, נורות, חוטים, חשמל וחיבורים), למרכזיה וירטואלית, שנמצאת אי שם אצל ספק השירות (המצוי בארץ או בעולם). הצורך העסקי בחיסכון בהוצאות גובר על כל שיקול אחר. כך, גם התפתח שוק מצלמות האבטחה, שאפשר למצוא אותן כיום בכל פתרון של "בית חכם" ו"משרד חכם".
 
האם אני בכלל צריך מצלמת אבטחה מבוססות IP ועוד משולבת בענן ובמרכזיה של העסק בענן?
תשובה: זו שאלה מאוד חשובה, שהתשובה עליה היא: כן. מי שזקוק למצלמת אבטחה לעסק, או שכבר התנסה בהתקנה, תפעול ותחזוקה של מצלמות אבטחה, מבין את הקשיים הנמצאים במערכות של מצלמות אבטחה מהדורות הקודמים.
 
מצלמות אבטחה של הדור החדש (מבוססותIP ) פותרות בבת אחת כמה בעיות בו זמנית:
  • החיבור ב-IP ובמיוחד אם זה נעשה באלחוט (בשירותי סלולר או WiFi) פותר את הצורך בכבילת של רשת אתרנט או רשת חוטי קואקס פיזית לכל מצלמה, מה שלא תמיד בר ביצוע במקומות, שבהם נדרשת התקנה של מצלמת אבטחה. לכן, גם לא צריך להתפשר במיקום האופטימלי של הצבת המצלמה, גם אם הוא גבוה או נסתר באיזו פינה מרוחקת. המצלמה צריכה רק מקור חשמל (פנימי או חיצוני) כדי שתפעל. החיבור שלה ב-WiFi או ברשת אלחוטית אחרת (דוגמת רשת Z-Wave), או ברשת סלולרית (כמובן רצוי ומומלץ ברשת מוגנת ומוצפנת), מספק קישור טוב לטווחים של עשרות מטרים ומעלה.
  • החיבור לענן פותר את בעיית ההקלטות \ ניהול הקלטות. ההקלטות בענן יכולות להיות כמעט בלתי מוגבלות בנפחן.
  • החיבור של מצלמת IP בענן פותר את בעיית הקישור של המצלמה לסמארטפון או לטאבלט מכל מקום, בארץ או בעולם.
  • הקישור לענן מאפשר איכויות גבוהות יותר של שידור ורזולוציה של ההקלטה (HD) ואפשרות לשלב גם קול בתשדורת מהמצלמה (אם יש בה מיקרופון).
  • השירות בענן מאפשר לבצע ניתוחים, שבעבר היו מאוד יקרים וקשים למימוש, או אף בלתי אפשריים למימוש במצלמות אנלוגיות ישנות, ניתוחים, שמתבצעים על המידע המשודר גם בזמן אמת ובכלל זה: זיהוי תמונות, זיהוי פנים, זיהוי מצבים (למשל מצבים חשודים, כפי שבעל המצלמה מגדיר), קביעת אזורים "אסורים" או "מותרים" בתחום הכיסוי של המצלמה, יכולת העברת ההקלטות או חלק מהן לאמצעי שידור וצפייה אחרים דוגמת יוטיוב, או רשת חברתית (למשל פייסבוק) לצרכים שונים ולשיתוף מי שמורשה להיות שותף בצפייה או ניתוח \ ניטור של החומר המצולם, ועוד.
איך אני בוחר את מערכת מצלמות האבטחה מבוססות IP והמחוברות לענן לעסק שלי?
תשובה: לעסקים קטנים עד בינוניים יש יכולת לבצע תיחור בין ספקים, כי מדובר בשוק מאוד תחרותי.
הפרמטרים החשובים בבחירה (מלבד המחיר) הם:
  • איכות המצלמה (הרזולוציה של הצילום והשידור, הזום, האם יש יכולת תנועה – PTZ, האם יש יכולת שליטה מרחוק?).
  • תאימות לתקנים בינלאומיים (התקן המקובל – ONVIF).
  • האם המערכת מאובטחת מפני ונדליזם ומפני חטיפת התשדורת ב-WiFi או בסלולר?
  • האם המערכת מסוגלת לפעול בחשיכה וכיצד?
  • האם המצלמות מיועדות להתקנה בתוך העסק או מחוצה לו? האם מצלמות חיצוניות מוגנות מפני כל פגעי מזג האוויר?
  • האם במצלמה יש גם רמקול להקלטת קול?
  • האם המצלמות צריכות להיות גלויות או מוסתרות ומוסוות?
  • מה קלות ההתקנה והתחזוקה של המצלמה?
  • האם יש במצלמה חיישן לזיהוי תנועות חשודות ולזיהוי "אירועי שמע" (למשל צליל של ניפוץ חלון או צליל של מערכת אזעקה) במרחב המצולם?
  • האם יש אפליקציות להפעלה ולצפייה בצילומים על כל סוגי הסמארטפונים והטאבלטים הניידים?
  • האם יש יכולות ותכונות מתרחבות ומותאמות, לרבות אפשרויות ניטור הווידיאו בענן: מדובר ביכולות חדשות הכוללות, למשל: זיהוי פנים באופן חד-ערכי, ספירת נכנסים לעסק, זיהוי מקומות המושכים יותר קונים בתוך העסק, התאמת טרנזקציות כספיות בקופות רושמות, רישום כלי רכב הנכנסים לחנייה של העסק ויוצאים ממנה ועוד.
  • מה היקף האחריות והשירות? היכן השירות מסופק? מה רמת האמינות של הספק (ניתן לחפש ברשת האינטרנט המלצות או תלונות אודות הספק). 
בשוק הישראלי בתחום מצלמות האבטחה מבוססות IP והמחוברות לענן יש כמה ספקים גדולים דוגמת פוקוס-טלקום וארגוקום, ויש מגוון רחב של ספקים בינוניים וקטנים.
 
אפשר לרכוש מצלמות אבטחה לבד ברשת האינטרנט ולהתקין לבד, זה לא מסובך. אולם, מי שמעוניין באחריות ושירות מקצועי לאורך שנים למצלמות האבטחה, יבחר ספק שירותים מתאים (אינטגרטור, ספק תקשורת גדול, או חברה של שירותי אבטחה המספקת גם שירותי מצלמות אבטחה).
 
יודגש, שכל המצלמות החדשות הקיימות כיום הן קלות ביותר להתקנה (למי שיש מעט ידע טכני בהתקנות) ותוך 5 דקות מחיבור המצלמה לחשמל ניתן לצפות בה בסמארטפון (או מכל מכשיר צפייה אחר, שקיבל הרשאת גישה), באיכות HD.
 
מהן השאלות, שאני צריך לשאול את ספק מצלמות האבטחה מבוססות IP, לפני קבלת הצעת המחיר לעסק שלי?
תשובה: מדובר במשא ומתן עסקי - מקצועי לכל דבר, שרצוי שייעשה ע"י מומחים לתחום הזה. אם לבעל העסק אין ידע בתחום מצלמות אבטחה מבוססות IP, קל יהיה "לעבוד עליו" ולשכנע אותו לרכוש מה שטוב רק לכיס של ספק הפתרון.
 
השאלה החשובה ביותר, שבעל העסק יכול לשאול בעצמו (גם ללא ייעוץ מקצועי) את ספק המערכת היא: מה העלות הכוללת לעסק, עלות הכוללת הכל: התקנה, נפח התקשורת ואחסון המידע בענן של הצילומים, הביטוח, התחזוקה, רישיונות (אם יש), תוכנות, וכיו"ב. כך, ניתן להשוות בקלות בין ספקים ולחשב את העלות הכוללת (TCO) של כל פתרון.
 
שורה תחתונה בתחום מצלמות אבטחה מבוססות IP:
רכישת מצלמות אבטחה אלחוטיות מבוססות IP ובמיוחד אלו המחוברות לענן (מומלץ), כמו כל רכישה בעסק, צריכה להיעשות רק לאחר בחינת צרכי המשתמשים בעסק.

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, פברואר 2017.
מחבר המדריך לפתרונות תקשורת ומחשוב ענן ולרכישת מרכזיות טלפון IP לעסקים
 
 



 
 
Bookmark and Share