Telecom News - "החיים הטובים" של חברות התקשורת הגדולות עומדים להסתיים ממש בקרוב

"החיים הטובים" של חברות התקשורת הגדולות עומדים להסתיים ממש בקרוב

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> "החיים הטובים" של חברות התקשורת הגדולות עומדים להסתיים ממש בקרוב
הסודות הכי כמוסים של חברות התקשורת הגדולות בישראל ייחשפו בקרוב בפני "גדוד" של יועצי תקשורת פרטיים, שיפשטו עליהן ויבדקו כל פרט ברשתות, בשירותים, בטכנולוגיות ובעשייה שלהן. זו לא בדיחה ל-1 באפריל, כי כעת 14 לפברואר. "הירושה של שמילה מימון" להפרטת הפיקוח והאכיפה יוצאת לדרך.
מאת: אבי וייס, 14.2.17, 09:45שמילה מימון

ב-20.12.16 חשפנו כאן את התכנית, שהגה שמילה מימון (בתמונה משמאל), אז רק סמנכ"ל בכיר לפיקוח ולאכיפה וכיום גם המשנה למנכ"ל וראש מינהל הנדסה (עד שיימצא לו המחליף בתפקיד סמנכ"ל בכיר פיקוח ואכיפה), תכנית להפריט את תחום הפיקוח והאכיפה במשרד התקשורת, ע"י שכירת עד 10 משרדי יועצי תקשורת לביצוע המטלות הרבות הללו.

חברות התקשורת לא עשו דבר עם החשיפה הזו, אולי כי הן חשבו, שמדובר בבדיחה ל-1 באפריל (מה שלא היה נכון). כעת, התכנית הזו יוצאת לדרך, לאחר "כנס מציעים" ולאחר "הגשת ההצעות", במסגרת הליכי המכרז.

החלק היותר מעניין, שנחשף כאן, הוא מהם 9 תחומי הפיקוח, שיקבלו היועצים לתקשורת, שיישכרו ע"י המשרד, לשנה הקרובה. התחומים הללו מפורטים במסמך התייחסות, שהוציא משרד התקשורת להערכות לקראת ביצוע המשימות וכמענה לשאלות חברות הייעוץ, טרם הגשת ההצעות במכרז (כאן, וניתן להורדה גם מכאן).

ריכזתי כאן בקצרה את 9 נושאי הפיקוח של היועצים הפרטיים לשנה הקרובה:
  • פיקוח על המעבר של בזק ל-G.fast (חיבור סיבים לבתים) וההשפעה של זה על "השוק הסיטונאי".
  • פיקוח על בזק בתחום "השוק הסיטונאי" שלב ב' (מכונה  SLU ובתיקון הטרי לחוק התקשורת מכונה "שימוש בתשתית פיזית").
  • פיקוח בנושא הכיסוי הסלולרי של תשתיות הסלולר של חברות הסלולר.
  • פיקוח בתחום שירותי ה-Data של חברות הסלולר.
  • פיקוח בתחום סינון אתרים ע" ה-ISP. 
  • בדיקות ופיקוח בתחום ביצוע חסימות לא חוקיות ע"י ISP.
  • פיקוח נרחב בתחום מניעת הונאות בשירותי חברות התקשורת.
  • פיקוח רוחב בתחום ה-GIS (פריסה לפי הרישיון של כל חברה).
  • פיקוח פרטני בתחום ה-GIS (מעקב אחרי החברות ושילוב מערכת ה-GIS של משרד התקשורת ככלי מעקב אחרי החברות). 
נדמה שכמעט כל מה שכתבתי במהלך ה-5 השנים האחרונות על אי העשייה של שמילה מימון, נקרא ע"י צמרת המשרד ונכנס כאן ברשימה, כמטלות לשנה הקרובה דווקא ל-10 משרדי יועצי התקשורת, שיישכרו במכרז. סיכום עצוב של הקדנציה הכושלת של שמילה מימון כסמנכ"ל פיקוח ואכיפה פורסם כאן, התכנית שלו להפרטת הפיקוח והאכיפה יוצאת לדרך, כשהוא כבר בתפקיד בכיר יותר: משנה למנכ"ל. 

היות ובזק היא "המטרה הראשונה" שעליה יפשטו משרדי יועצי התקשורת, שיועסקו ע"י משרד התקשורת, שלחתי את השאלה הדחופה הבאה לבזק:
"בהמשך לכתבה שלי כאן (בעניין הפרטת הפיקוח על חברות התקשורת), משרד התקשורת הוציא הבהרות (מצ"ב גם כאן במסמך), כהשלמה למכרז עצמו (כאן) ולתמצית שלו (כאן), ובהבהרות מודגם בפירוט רב התפקידים המתוכננים של היועצים החיצוניים בנושאי הבדיקה שלהם (מעמוד 5 והלאה במסמך):
  • בדיקות שירותי GFAST של בזק
  • פריסת ושימוש בתשתיות שוק סיטונאי
  • מערכת למניעת הונאות
  • פריסת רשת על פי GIS
  • ועוד ועוד.
האם קבוצת בזק תסכים, שיועצים פרטיים יבדקו את הרשת שלה והשירותים שלה, לפרטי פרטים, כמתואר במסמכים?"

תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל, אעדכן בהתאם.

נשאלה רק שאלה אחת פתוחה: מי יהיה הממונה על משרדי היועצים הללו? כי את המסמכים בנושא הפרטת הפיקוח והאכיפה הוציא עד כה גדעון שטרית, (בתמונה משמאל), גדעון שטריתראש אגף רישוי במשרד התקשורת. לכן שלחתי את השאלה הדחופה הבאה למשרד התקשורת:
"בהמשך לכתבה שלי כאן (בעניין הפרטת הפיקוח על חברות התקשורת), משרד התקשורת הוציא הבהרות (מצ"ב גם כאן במסמך), כהשלמה למכרז עצמו (כאן) ולתמצית שלו (כאן), ובהבהרות מודגם בפירוט רב התפקידים המתוכננים של היועצים החיצוניים בנושאי הבדיקה שלהם (מעמוד 5 והלאה):
לאור העובדה, שאת ההבהרות הוציא אגף בכיר רישוי, האם היועצים הללו יעבדו תחת אגף בכיר רישוי, או תחת אגף בכיר פיקוח ואכיפה?
זה לא ברור מהמכרז וממסמך ההבהרות, כי במסמך המכרז עצמו כתוב בסעיף 20 - "סמנכ"ל בכיר לפיקוח ואכיפה או מי מטעמו". האם "מי מטעמו" זה "ראש אגף רישוי"?. 

תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל - אעדכן בהתאם.

שורה תחתונה: בספק אם גדעון שטרית יצליח למצא במכרז 10 משרדי יועצי תקשורת בישראל, שיסכימו להשתתף במהתלה חסרת כל בסיס חוקי, שהוא מקדם (מה שיהרוס את הפרנסה הנוכחית והעתידית של משרדי הייעוץ הללו עבור חברות התקשורת). גם בספק אם מי מחברות התקשורת תשתף עימם פעולה, במטלות המוצבות בפניהם.

די ברור, ששיתוף פעולה וחשיפה הסודות של חברות התקשורת בישראל, יכול הוביל להטלת קנסות ענק על חברות התקשורת הללו (במקרה הטוב), או לשלילת רישיונן ואולי אף למאסר המנכ"לים של החברות הללו (במקרה הרע). 


יועצים



 
 
Bookmark and Share