Telecom News - הפתעה: ממיר 4K וחבילה מרובעת (סלולר, אינטרנט, טלפוניה וטלוויזיה)

הפתעה: ממיר 4K וחבילה מרובעת (סלולר, אינטרנט, טלפוניה וטלוויזיה)

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> הפתעה: ממיר 4K וחבילה מרובעת (סלולר, אינטרנט, טלפוניה וטלוויזיה)
שירות חדש ואטרקטיבי בעולם הטלוויזיה בגרמניה מחברת הסלולר וודאפון: ממיר 4K עם שירותים מרובעים (סלולר, אינטרנט, טלפוניה וטלוויזיה). "חלום ליל קיץ" בישראל.
מאת: מערכת Telecom News, 17.2.17, 08:30וודאפון גרמניה

חברת וודאפון גרמניה (חברת בת של תאגיד התקשורת וודאפון הבריטי) רכשה לפני כ-3 שנים את חברת הכבלים הגדולה ביותר בגרמניה Kabel Deutschland (עם כ-10 מיליון לקוחות, חברה של מעל ל-3,000 עובדים עם מחזור הכנסות שנתי של כמעט 2 מיליארד יורו), והחלה לספק ללקוחותיה מגוון רחב של חבילות תקשורת, לרבות חבילות מרובעות (סלולר דור רביעי, פס רחב של 400 מגה, טלפוניה קווית וטלוויזיה רב ערוצית). לא שמעו שם על רעיון "ההפרדה המבנית" ושאר קשקושי הרגולציה העקומה הקיימת בישראל.

כל השירותים של וודאפון גרמניה מסופקים במחירים אטרקטיביים ובחבילות מותאמות לצרכים של כל לקוח. המחירים של החבילות נעים בין 20-40 יורו לחודש. חבילה בסיסית של שירותי טלוויזיה רב-ערוצית בלבד עם הממיר החדש עולה 14.99 יורו לחודש.

אתמול (16.2.17) הודיעה חברת וודאפון גרמניה, שהיא משיקה את השירות, שהבטיחה בשנה שעברה, שירות של שידורי 4K עם ממיר-נתב רשת משוכלל של 4K (בתמונה למעלה משמאל), עם טכנולוגיה חדשה בענן מבית סיסקו. המפרט של הממיר-נתב - כאן.

זו מערכת המופעלת בו זמנית על כל המסכים (כלומר: באמצעות אפלקציות מתאימות ניתן לראות את השידורים על כל מכשיר, כולל סמארטפונים וטאבלטים ולנוע בין המסכים השונים תוך כדי צפייה, בגישה המכונה Multiscreen).

הממיר החדש מכיל יכולת הקלטה מקומית של 1 טרה, והיות ומדובר בשירות ענן, ניתן לרכוש עוד אחסון מרוחק בענן, למי שמעוניין. אגב, מערכת ניהול הווידיאו פותחה במערכת קוד פתוח של חברת ההזנק האמריקאית-ישראלית בשם Kaltura, שלה מרכז פיתוח בישראל, בעקבות רכישת הסטארטאפ הישראלי Tvinci ב-2014. 

השירות החדש של וודאפון גרמניה קרוי GigaTV, שיש לו פורטל המתואם לכל סוגי המסכים, פורטל מרכזי המפרט את כל הערוצים והסרטים הזמינים וכל האפליקציות, שניתן לטעון על המסכים השונים בכל הפורטלים האחרים, שמפולחים לפי סוגי עניין. כרגע במערכת יש מעל ל-120 ערוצים חיים, 55 פורטלים חיים לכל סוגי המסכים בנושאי העניין השונים ומעל ל-3,000 סרטי VOD, ושפע של אפליקציות תואמות לשימושים רבים ומגוונים על המסכים השונים. 

הטכנולוגיה שמאחורי שירות GigaTV (מסוג OTT ששמה Infinite), הוצגה כבר ע"י סיסקו בתערוכת IBC 2015. המימוש של הטכנולוגיה הזו כעת תואם במדויק את התחזיות של Consumer Technology Association (מפורט כאן), שחזתה, ששנת 2017 תהיה שנת הפריצה העולמית של ממירי ושירותי 4K בכל רחבי העולם המערבי.

על פי סקרים שונים (למשל כאן), יש כבר בעולם עשרות רבות של ספקי שירותי טלוויזיה עם שירותים ברמה של 4K וביפן יש ספקי טלוויזיה שכבר נמצאים בהכנות לשלב הבא: 8K. 

אגב, את התחזיות של עולם התקשורת הישראלי ל-2017 ניתן לראות כאן. בישראל, עוסקים רק בספינים, למשל הרעיון האחרון והטרי של "מוכר החלומות", למינוי סמנכ"ל בכיר לכלכלה במשרד התקשורת, ללא כישורים מתאימים (כמפורט כאן) וללא ניסיון ניהולי משום סוג. כך ששירותי וממירי 4K בישראל זה "חלום ליל קיץ" וכעת אנו עדיין בחורף...  
4K



 
 
Bookmark and Share