Telecom News - מצלמות אבטחה IP ברמת FHD עד 4K - איך בוחרים מצלמות מתקדמות לעסק?

מצלמות אבטחה IP ברמת FHD עד 4K - איך בוחרים מצלמות מתקדמות לעסק?

דף הבית >> גאדג'טים לעסקים >> מצלמות אבטחה IP ברמת FHD עד 4K - איך בוחרים מצלמות מתקדמות לעסק?
מצלמות אבטחה IP ברמתFHD  עד 4K - איך בוחרים מצלמות מתקדמות לעסק?
מאת: מיכאל פנחס, 9.4.17, 14:46מיכאל פנחס

מצלמות האבטחה מגיעות כיום לרזולוציה של 4K. מהם היתרונות שלהן? מהם הקשיים במעבר לשימוש במצלמות הללו? מי מספק פתרונות של מצלמות כאלו? איך בוחרים מצלמות אבטחה מתקדמות מבלי לפשוט את הרגל?
 
עולם מצלמות האבטחה נע בשנים האחרונות לכיוון של שידורים (קול ותמונה) באיכות של פי 4 משידורי HD המוכרים. הרמה הזו של איכות קרויהK 4, שמשמעה: מסך של 4,000 פיקסלים. לשם השוואה: מסך של HD (מה שמכונה FHD = Full High Definition) הוא של 1,080 פיקסלים. דהיינו: במצלמת 4K מדובר באיכות גבוהה פי 4 ממצלמת FHD.
 
מצלמות ומסכים של4K  הם כעת להיט בשוק, כולל צפייה ברמת 4K על מסכי הסמארטפונים החדשים יותר הנמצאים בשוק בידיים של אלה המשתמשים במצלמות האבטחה.
 
לא ניתן לקבל איכויות גבוהות כאלו אם לא משתמשים במצלמות מבוססות IP, דהיינו, שהשידור מהמצלמה מועבר בפרוטוקול האינטרנט (IP) ולרוב נאגר ומנותח בשירות בענן. זאת, בגלל שמצלמות מהסוג הזה משדרות כמויות גדולות עד עצומות של מידע, כשאגירת מידע בהיקפים כאלה בשרתים מקומיים יכולה להיות יקרה עד בלתי אפשרית. זו גם הסיבה, שחלק ממצלמות האבטחה הללו מחוברות באלחוט (WiFi) בתקנים החדשים, כדי לאפשר העברה מהירה יותר של כמויות הווידיאו שמצולמות ברזולוציות הגבוהות.
 
היתרונות המרכזיים של מצלמות באיכות גבוהה הן:
  • יכולת להבחין בפרטים, שלא ניתן לקלוט במצלמות ברזולוציה נמוכה דוגמת: מספרי כלי רכב, פרטים מדויקים של כלי פריצה הנמצאים בידי פורצים וכיו"ב.
  • יכולת צילום טובה יותר בתנאי תאורה ירודים (למשל צילום לילה), לרבות יכולת צילום במצבי מזג אויר קשים דוגמת גשם ושלג.
  • יכולת ניתוח טובה יותר ומתאימה לזיהוי פנים (במקום בו נדרש זיהוי פנים).
  • יכולת אבחנה מהירה וטובה יותר של אירועים חריגים באזור המצולם ולמצבים, שהוגדרו כחריגים, בתחום הכיסוי של המצלמה.
  • יכולת אחזור טובה יותר של הקלטות מהמצלמות, במקרה ויש צורך להשתמש בהן לצרכים נוספים (דוגמת תחקור וחקירת אירוע).
השירות של מצלמות אבטחה בענן מאפשר לבצע ניתוחים, שבעבר היו מאוד יקרים וקשים למימוש, ניתוחים המתבצעים על המידע המשודר גם בזמן אמת ובכלל זה: זיהוי תמונות, זיהוי מצבים (למשל מצבים חשודים, כפי שבעל המצלמה מגדיר), יכולת העברת ההקלטות או חלק מהן לאמצעי שידור וצפייה אחרים דוגמת יוטיוב, או רשת חברתית (למשל פייסבוק) לצרכים שונים ולשיתוף מי שמורשה להיות שותף בצפייה או ניתוח \ ניטור של החומר המצולם ועוד.
 
יש לזכור, שמצלמות 4K משדרות פי 4 יותר מידע ממצלמות FHD. כך, שנדרש פי 4 רוחב סרט ממצלמות FHD ופי 4 נפח אחסון.
 
מהם הקשיים הקיימים במעבר לשימוש במצלמות אבטחה IP ברמתFHD  עד 4K?
בבחירת מצלמות באיכות FHD עד 4K יש להתמודד עם מספר אתגרים לא פשוט:
  • מחיר: מחירי המצלמות ברזולוציות הגבוהות יקרים פי כמה ממצלמות אבטחה רגילות (המחירים נעים בין כ-800 ₪ עד כ-2,000 ₪ למצלמה טובה).  
  • במצלמות אבטחה מבוססות IP עם רזולוציה גבוהה מקובל להתקין מערכת חכמה כבר בתוך המצלמה, כדי לבצע ניתוחים מהירים ותגובה מהירה למצבים שהוגדרו, כבר בתוך המצלמה, כדי לנצל היטב את יכולות הצילום הגבוהות. זה הופך את המצלמות ממצלמות "טיפשות וזולות" למצלמות "חכמות ויקרות", שדורשות רמת תפעול גבוהה יותר ומערכות מחשוב מתאימות.
  • העברת הווידיאו מהמצלמה למערכת האגירה והשליטה (ומשם לענן) נעשית יותר מסובכת, כי יש צורך בחיבור של כבלים (או חיבור אלחוטי) ברמה גבוהה יותר. כבלי אתרנט בתקנים, שמתחת ל-Cat6 וכבלי קואקס מתחת לתקן MoCa 2.0 יכולים להיות "צוואר בקבוק" בהעברת הווידיאו ברזולוציה גבוהה מהמצלמה. לכן, במקום שאין תשתית כבילה למצלמות בעסק באיכות וברמה הנדרשת, מומלץ לבחור מצלמות אבטחה מבוססות חיבור אלחוטי (WiFi), או חיבור סלולרי (דור רביעי - LTE).
  • מערכות השליטה והבקרה על המצלמות חייבת לתמוך ברזולוציות הגבוהות.
  • מארכת אגירת המידע וניתוחו האנליטי חייבת לתמוך ברזולוציות הגבוהות.
  • מומלץ לרכוש מצלמות אבטחה, שעונות על תקנים בינלאומיים (כדי לא להיות נעול לספק אחד ולמען אפשרות טובה יותר להחלפה ותיקון של מצלמות). התקן החדיש ביותר בעולם מצלמות האבטחה הוא ONVIF G (תקן חדיש יותר בשם ONIF Q נמצא בשלבי כניסה לשוק). ניתן להסתפק לעיתים גם בתקן ONVIF S היותר ותיק ומוכר בשוק הזה, או בתקן הביניים ONIF C. רצוי לא לרכוש מצלמת אבטחה, שאינה עונה לתקן הבינלאומי הבסיסי.
  • מערכת הצפייה (המסכים) במידע המצולם חייבת לתמוך ברזולוציות הגבוהות. החיבורים למסכים חייבים לתמוך ברזולוציות הגבוהות (מה שמחייב חיבורי HDMI או תקן חיבור גבוה מקביל, במקום חיבורי ה-VGA הישנים).
כך, שבהתקנת מצלמות אבטחה ברזולוציות גבוהות יש לוודא, שכל הסביבה של המצלמות והמערכות התומכת בהן, בכל שרשרת המעבר, הצפייה והניתוח של הווידיאו, תהיה מותאמת לרזולוציות הגבוהות הללו.
 
מי מספק פתרונות של מצלמות אבטחה IP ברמת FHD עד 4K?
כיום, כמעט כל ספקי מצלמות האבטחה הקיימים בשוק, יש להם גם דגמים של FHD עד רמת 4K. הספקים המובילים בשוק הם: ארגוקום, פוקוס טלקום, בינת מערכות יישום, לדיקו – בוש, יורוקום – פנסוניק, Avcom, גטר-טק, Milesight, ריסקו ועוד.  
 
בתחום של מערכות אחסון, שליטה ובקרה על מצלמות אבטחה ברמת רזולוציה גבוהה, ניתן לציין את החברות קרמר (הישראלית), DM (Dedicated Micros) הבריטית-אמריקאית, קרסטון (Crestron) האמריקאית, לדיקו-בוש, גטר-טק ועוד.
 
מהן השאלות, שאני צריך לשאול את ספק מצלמות האבטחה באלחוט ובענן, לפני קבלת הצעת המחיר לעסק שלי?
מדובר במשא ומתן עסקי - מקצועי לכל דבר, שרצוי שייעשה ע"י מומחים לתחום הזה. אם לבעל העסק אין ידע בתחום מצלמות אבטחה, קל יהיה "לעבוד עליו" ולשכנע אותו לרכוש מה שטוב רק לכיס של ספק הפתרון.
 
השאלה החשובה ביותר, שבעל העסק יכול לשאול בעצמו (גם ללא ייעוץ מקצועי) את ספק המערכת היא: מה העלות הכוללת לעסק, עלות הכוללת הכל: התקנה, נפח התקשורת ואחסון המידע בענן, הביטוח, התחזוקה, רישיונות (אם יש), תוכנות וכיו"ב. כך, ניתן להשוות בקלות בין ספקים ולחשב את העלות הכוללת (TCO) של כל פתרון.
 
שורה תחתונה בתחום בחירת מצלמות אבטחה IP ברמתFHD  עד 4K:  
בבחירת ספק מצלמות אבטחה ברזולוציות גבוהות, יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של בעל העסק. יש לקבל החלטה אם מעוניינים במערכת המופעלת בענן (התצורה המומלצת כיום), או בתצורה אחרת, המתאימה לצרכי העסק, מנהליו ועובדיו.

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, אפריל 2017.
מחבר המדריך לפתרונות תקשורת ומחשוב ענן ולרכישת מרכזיות טלפון IP לעסקים


מצלמות אבטחה 4K



 
 
Bookmark and Share