Telecom News - נחשפו 8 סטארטאפים חרדיים מבטיחים בתכנית הייחודית של קמא-טק

נחשפו 8 סטארטאפים חרדיים מבטיחים בתכנית הייחודית של קמא-טק

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> נחשפו 8 סטארטאפים חרדיים מבטיחים בתכנית הייחודית של קמא-טק
אירוע הדמו-דיי השני של קמא-טק חושף את ההצלחה המפתיעה של תחום היזמות החרדית. נחשפו 8 סטארטאפים, שנבחרו מבין כ-450 יזמים, שהגישו מועמדות להיכלל בתכנית, שמתנהלת בצורה יוצאת דופן בתוך מסגרת תעשיית ההייטק הישראלית כשמחציתם כבר גייסו כסף במהלך התכנית. 
מאת: אבי וייס, 21.2.17, 12:01קמא טק

מאיץ הסטארטאפים קמא-טק, מיומתם של מוישי פרידמן (מייסד משותף ומנכ"ל) ואברימי ווינגוט (מנהל האקסלרטור), ביחד עם שותפים רבים דוגמת: יוסי ורדי, תלמה ורדי, וזיקה אבצוק, עם עשרות מנטורים בכירים, חגג את סיום המחזור השני של האקסלרטור עם 8 סטארטאפים חרדיים, באירוע, שהתקיים ביום 20.2.17 בבית בנק לאומי בת"א, בהשתתפות צמרת המשקיעים, היזמים והמנטורים של תעשיית היזמות וההייטק הישראלית. 

זיקה אבצוק, מייסדת שותפה בקמא-טק, מנהלת בכירה לפיתוח עסקי, סיסקו ישראל (בתמונה למעלה משמאל, מצד שמאל): "אנו חוגגים את הדמו-דיי השני של האקסלרטור של קמא-טק. זה הישג, שלא צפינו, שנגיע אליו. קמא-טק הוקמה כדי לסייע ליזמים חרדיים להשתלב בתעשיית ההייטק. המטרה היא ברורה: ליצור חברה ישראלית צודקת וטובה יותר. אנו מגשימים זאת עם כל השותפים למהלך הזה, הלכה למעשה, בהיקפים הולכים וגדלים בצורה מאוד מהירה, ותודתי לכל מי שנרתם לעשייה הזו". 

מוישי פרידמן, (בתמונה למעלה משמאל - מצד ימין), מנכ"ל קמא-טק: "כשהתחלנו את התנעת קמא-טק, לפני כ-4 שנים, המפגש הראשון שלנו כלל 12 מפתחים חרדיים, שעסקו בפיתוח בסיסקו. זה כל מה, שמצאנו באותה עת. בתהליך מהיר של התפתחות, יש בקהילה שלנו יותר מ-7 אלף חרדים והמון חרדיות, שעובדים ומפתחים בתעשיית ההייטק. 

אנו מסייעים, בעזרת קואליציה גדולה של חברות המובילות בעולם ובישראל, לשלב חרדים וחרדיות בתעשיית ההייטק. עד היום הצלחנו לשלב מעל ל-500 חרדים בחברות המובילות הללו. מעל ל-3,000 חרדים השתתפו בהדרכות שלנו, ו-6,000 חרדים נעזרו בייעוץ שלנו למצוא מקום עבודה מתאים לכישוריהם. ברשימת היזמים החרדיים יש לנו רישום מלא של מעל ל-600 חברות סטארטאפ. זה התחיל מאפס אך לפני כמה שנים. זו צמיחה, שלא חלמנו, שנשיג אותה כל כך מהר. 

החלק המרגש אותנו ביותר זו הצמיחה של יזמים חרדיים ממש מאפס והובלתם להצלחה. כשהתחלנו, הצלחנו לאתר 5 מיזמים חרדיים, שאיש מהם לא ידע איך לעשות מזה כסף. בפעם השנייה, כבר היינו יותר ממוקדים, ואיתרנו 20 חברות יזמיות חרדיות, וכעת המספרים מדברים בעד עצמם: מעל ל-600 סטארטאפים פעילים הנמצאים ברשימות שלנו. זו צמיחה המחממת את הלב ומניעה אותנו קדימה.

היום נציג 8 סטארטאפים, שנבחרו מתוך כ-450 סטארטאפים, שהגישו מועמדות להשתתף בתכנית שלנו. זו הייתה הפתעה עבורנו ולכן רתמנו את המשקיע יזהר שי, שיעמוד בראש צוות גדול של אנשי מקצוע, 12 משקיעים ויזמים מנוסים, כדי שהם יבחרו את ה-8 מיזמים הכי מתאימים. פרופ' אמנון שעשוע הוא יו"ר האקסלרטור והמנוע מאחורי הקלעים של התכנית הזו. 

התכנית שלנו יכולה להיחשב כבר כהצלחה, כי במחזור הקודם, מתוך 8 חברות, שהיו במחזור הזה, 7 חברות כבר גייסו כסף, בממוצע מעל ל-1.2 מיליון דולרים לחברה והחברות הללו כבר מעסיקות מעל ל-120 עובדים. כך, שאנו בונים במו ידינו תעשיית הייטק, שצומחת ממש מתוך החברה החרדית. מתוך 8 החברות, שנציג היום, 4 מתוכן כבר גייסו כסף, כבר במהלך התכנית, יותר ממיליון דולרים בממוצע לכל חברה. 

המודל של האקסלרטור שלנו מאוד יוצא דופן. המטרה שלנו היא ברורה: לשלב את היזמים בתוך תעשיית הייטק ולכן החלטנו לא לבנות איזה מבנה נפרד בבני ברק או באיזו עיר חרדית, אלא לשלב את היזמים ממש בתוך חברות הייטק, כדי שיצמחו פשוט מתחילת דרכם בתוך עולם ההייטק. זה נראה לנו טוב יותר, מאשר לרכז אותם במקום אחד מחוץ לקהילת ההייטק.

כך, חברות מצליחות בעולם ההייטק, נרתמו ללא כל עלות, לקלוט לתוכן את חברות הסטארטאפ שלנו, חברה אחת בכל חברה קולטת. אני חייב להודות לחברות, שקלטו את הסטארטאפים שלנו ובכלל זה את: טאבולה, SQream, מיקרוסופט, קליקטייל, JVP ועוד. החברות הקולטות לא רק שמספקות ליזמים מקום לעבוד בו, הן מספקות להם מנטורים וליווי צמוד ללא כל עלות או לקיחת אחזקות.

תודתי לכל מי שעוזר לנו לאורך כל הדרך, החל מהפדרציה היהודית של ניו-יורק, דרך בנק לאומי, קרן קמח, EY, אלטשולר-שחם, DLA PIPER, מיטר, סיסקו, מתנאל, פייסבוק ועוד. בלעדיהם לא היינו יכולים להגיע ולקדם את המטרות המשותפות לכולנו".

8 הסטארטאפים החרדיים, שנחשפו והציגו את הפיתוחים שלהם:
  • TRISO - פיתחו מערכת לניתוח אוטומטי של בדיקות קרדיולוגיות למניעת 30% מטעויות האבחנה הקיימות כיום בביצוע אבחנות ידניות בבדיקות קרדיולוגיות (מנתונים שנאספו בארה"ב). 
  • EMERJ - פיתחצמו מערכת מבוססת אפליקציה, שעוזרת לארגונים לזהות את העובדים, שייטו לעזוב את החברה די מהר ולספק להם אתגרים חדשים כדי לשמר את העובדים הללו במקום העבודה. 
  • Ad-Venture.io - פיתחו מערכת המונעת את תופעת ה-Ad-Blocking, שהיא המטרד הקשה ביותר של עולם הפרסום המקוון.
  • DoorBill - פיתחו מערכת לניהול בניינים, במיוחד עבור חברות ניהול, ועדי בתים ולדיירים עצמם. המערכת היא בסגנון "בית חכם" עם עשרות אלפי בתים, שכבר משתמשים במערכת, שתספק בהמשך יכולות שונות עבור הדיירים, כולל קישור לתשלומי ארנונה, חשמל ועוד. 
  • BotBuy - פיתחו צ'אט-בוט מתקדם, שמסייע כאיש מכירות מקוון, שאפשר "לדבר" עמו ברכישת מקוונת. הוכח, שזה מוביל לכך, ש-66% ממי שהחלו להשתמש בצ'אט-בוט במהלך הרכישה סיימו את הרכישה וביצעו קנייה. 
  • DoctorPedia - פיתחו ומספקים מערכת להתייעצות רפואית מקוונת מבוססת סרטונים ויכולת לקיים שיחת וידיאו ישירות עם רופאים מומחים ואף לקבוע עימם פגישות. יש כבר מעל ל-1,200 סרטונים במערכת עם קהילה של מעל ל-100 אלף חברים.
  • ShareRate - פיתחו פלפורמה ל-Crowd Borrowing המשנה את שוק ההלוואות המקוון. זאת, ללא פרמיית סיכון גבוהה כמו שיש במערכות הקיימות, מה שמאפשר ללווים לקבל יותר כסף. 
  • Muzy - פיתחו גישה חדשה ללימוד מוזיקה, שמשנה את שיטות למידת המוזיקה, שלא השתנו ב-600 השנים האחרונות. היא הופכת את לימוד המוזיקה לדבר קל ומהיר, עם שיטת תווים חדשים, תווים פשוטים וקלים ללימוד. 
תמונות נבחרות מהאירוע:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10



 
 
Bookmark and Share