Telecom News - השוק העסקי בישראל מאמץ את הטרנדים החדשים ובמרכזם: המעבר לענן

השוק העסקי בישראל מאמץ את הטרנדים החדשים ובמרכזם: המעבר לענן

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> השוק העסקי בישראל מאמץ את הטרנדים החדשים ובמרכזם: המעבר לענן
הצורך בהתייעלות, חסכון בהוצאות והשגת יתרונות עסקיים, דוחף את השוק העסקי בישראל (בדומה לעולם) לפתרונות חדשים ובמרכזם שירותי הענן בכל תחום. הטרנדים החדשים: 4K לרבות במצלמות אבטחה, WiFi של 3.5 גיגה, תשתיות סיבים, טלפוניה בענן ו-BI.
מאת: אבי וייס, 2.3.17, 08:00מוטי שם טוב

יועצי התקשורת בישראל (חברי ארגון אימ"ת - ארגון יועצי מערכות תקשורת בישראל, שמקיימים אחת לחודש מפגש בחברת תקשורת אחרת, נחשפו במפגש, שהתקיים ביום 27.2.17, כיצד ייבוא ציוד פרללי (מקבילי) מסייע לעסקים וארגונים בישראל להתקדם מהר יותר לפתרונות חדשים ומלהיבים הקיימים בשוק התקשורת, המחשוב והאבטחה.

רוני וולובלסקי, מנכ"ל טלרון טלקומוניקציה וחבר מזכירות אימ"ת: "זו פעם ראשונה, שאנו נפגשים עם חברה, שמצויה בתחום הפרללי, חברת Lantech, שמספקת פתרונות כוללים בעולמות המחשוב והתקשורת. חשוב לנו כיועצי תקשורת להכיר את המסלול הפרללי, בגלל עליית ערכו וחשיבותו בעיני הלקוחות העסקיים והארגוניים בישראל.

אנו מבצעים כל הזמן מפגשים מקצועיים והדרכות , ואך לאחרונה סיימנו סדרת הדרכות לחברינו בתחום הסייבר. 

אני ממליץ לחברים להירשם לאירוע, שנתמך ע"י לה"ב, שייערך ב-15.3.17 במשכן אומנויות הבמה (בית האופרה) בת"א תחת השם TalkMaster, ויופיעו בו מיטב המרצים מישראל ומהעולם". 

מוטי שם טוב, (בתמונה למעלה משמאל), מנכ"ל משותף לנ-טק: "כדי שלא ניתפס לא נכון בעיני היועצים, אנו לא חברה פרללית, אלא חברה, שמספקת פתרונות מלאים ללקוחות בכל תחומי המחשוב, התקשורת והאבטחה, ובין היתר, מייבאת ומשווקת גם בצינורות פרלליים. זאת, למי מהלקוחות שמעוניין בפתרון פרללי. אנו מציעים ללקוחות אחריות של היצרן או אחריות שלנו, שהיא יותר זולה ללקוח. 

מבחינת היקף הציוד המותקן על ידינו אצל לקוחותינו, את הרוב אנו קונים כאן מהנציגים המוסמכים של היצרנים, ולא בייבוא פרללי. אולם, היבוא הפרללי מאפשר ללקוחות שלנו לקבל את אותם מוצרים בדיוק במחיר מאוד זול, מול המחיר של אותו ציוד מהיבואן או מהנציג הרשמי של היצרן. 

יש לנו קשת רחבה של פתרונות בכל שכבות הרשת, החל ממערכות אקטיביות, פאסיביות וכלה ברמת האפליקציות, מסדי תקשורת ונתונים. אנו יודעים לספק פתרונות Data Centers מלאים, פתרונות אבטחה מגוונים לרבות פתרונות עם מצלמות אבטחה ומערכות חכמות ועוד. יש לנו את ההסמכות הגבוהות ביותר, כולל של סיסקו. כך, שאנו יכולים להציע ללקוחות לקבל אחריות מהיצרן, למשל סיסקו, או לקבל זאת מאתנו. אנו מבצעים את הכל, החל משלבי התכנון, מפרטים, התמודדות במכרזים וכלה בהתקנות, תחזוקה ואחריות לאורך זמן. 

יש לנו לקוחות בישראל ובעולם. כך, שאנו יכולים להשוות מה הלקוחות מבקשים מאתנו במדינות השונות. בישראל, יש תנועה מאוד מהירה לפתרונות חדשים. אני יכול לציין כמה טרנדים חזקים, שאנו עוסקים בהם לאחרונה בהתקנות, בהיקפים משמעותיים בישראל:
  • רשתות אלחוט - Wireless עם דגש ודרישה חזקה לביצועים החזקים ביותר הקיימים כיום: תקן ac עם Wave 2 מה שמספק עד 3.5 גיגה באוויר. זאת, עם יכולות רבות למשל זיהוי מקום, שליטה, הפרדת רשתות ועוד. יש כאן המון מערכות אנליטיות חדשות, המבוקשות  ביותר הן אלו של סיסקו ופורטיגייט. בחנויות ובקניונים מבקשים מאתנו כיום לזהות תנועה של לקוחות, היכן לקוחות התעכבו, איך להציע ללקוחות מבצעים לפי מיקומם, המון חוכמה הטמונה באלחוט. 
  • מצלמות אבטחה התקדמו לדור חדש מבוסס IP, מצלמות התומכות ב-4K, החל בחיבורי חשמל מסוג של PoE וחיבורים אלחוטיים או סלולריים, עם מערכות ניהול מתקדמות ומאוד חכמות, שנפרט בהמשך. 
  • בעולם ה-LAN יש 2 מהלכים מקבילים: 1) מעבר לסיבים בכל מקום שניתן. 2) מעבר לתקן של 5 גיגה על כבלי הרשת הקיימים, מה שחוסך את המעבר לסיבים. אפשר כיום לקבל על כבלי אתרנט בתקן Cat6 רשת של 5 גיגה, בתקן הנקרא NBASE-T, שמתחיל להיות מבוקש בשוק. 
  • בעולם ה-Data Centers הכל כיום בענן. אנו מבצעים התקנות עם מערכת הפעלה לינוקס, שמפשטת את ההתקנה והגמישות לשינויים, בהתאם לדרישות המשתנות של הלקוחות. 
  • פתרונות של פס רחב, בעיקר בקיבוצים, בתי אבות, מלונות, קמופסים כולל אקדמיה ומתחמים עסקיים גדולים. אנו פורסים סיבים בגישת ה-FTTH ומתקינים DSLAM היכול לספק הכל, לכל נקודת קצה, כולל טלפוניית IP. יש לנו פתרונות עם ציוד של וואווי, עם שירות ואחריות ל-5 שנים כחלק מהמחיר של ההתקנה. 
  • בתחומי הטלפוניה, כמעט כולם עוברים לענן. הפתרונות הנמכרים ביותר על ידינו הם של פנסוניק ופתרונות מבוססי אסטריסק. 
  • תחום חדרי הישיבות גם הוא עבר שדרוג בשנתיים האחרונות וחדרי הישיבות נהיו חכמים, עם חיבור לטאבלטים וסמארטפונים.
  • תחום "הבית החכם" הפך ל"משרד חכם" ויש כבר דרישה די יפה בשוק לפתרונות בתחום הזה. מנהלים רוצים לשלוט בכל, החל ממיזוג האוויר, דרך התאורה, וכלה בחשמל של המחשבים הנייחים והניידים. 
  • אנו מבחינים בתחילת ביקושים בתחום "העיר החכמה". כרגע זה בעיקר בתחום מצלמות אבטחה חכמות. יש לנו פתרונות מגוונים, כולל מצלמות אבטחה, שאפשר לפזר אותן ברחבי העיר, למשל על עמודי תאורת רחוב, בלי חיבורי חשמל ובלי כבלים אל המצלמות. המצלמות מקבלות טעינה מהשמש וממנורות הרחוב ומשדרות את הצילומים באלחוט. יש כבר חוכמה בתוך המצלמות. כך, שהן מאוד אפקטיביות. 
הלקוחות שלנו באים מכל פלחי השוק, החל מסטארטאפים וכלה בחברות ענק ותיקות, משרדי ממשלה וגופים ציבוריים, לרבות חברות תקשורת גדולות דוגמת בזק ובזק בינלאומי, שכעת תופסת נתחי שוק גדולים במגזר העסקי.

ללקוחות, שמעוניינים להוזיל עלויות, אנו מציעים להם את הייבוא הפרללי, מה שהם מעדיפים. אנו מספקים את אותו שירות, בין אם הציוד הובא פרללי או נקנה בארץ מהנציג הרשמי. הביטוח והאחריות יכול להיות מסופק מהיצרן או מאתנו, כי יש לנו הסכמים והסמכות מכל יצרני הציוד המובילים בעולם. 

כל מי שמבקש היום פתרון בעולמות התקשורת והמחשוב, גם אם הוא לא מבקש, אנו מציעים לו לבחון את תחומי האבטחה והשרידות. הנושאים הללו הפכו לחשובים עד קריטיים בעולם העסקי. הרוב בוחרים בפתרונות של סיסקו, פורטיגייט או צ'קפוינט. השוק מתחיל להבין את החשיבות של ההתייחסות לנושא האבטחה והשרידות". 

יורם אבטב, (בתמונה משיורם אבטבמאל), לנ-טק: "אחד התחומים, שהפך להיות להיט, זה תחום הניהול החכם של מערכות תקשורת ומחשוב. בעניין זה החלטנו לקבל נציגות של Cathexis, חברה מדרום אפריקה, שיש לה מערכת של המילה האחרונה בשם CathexisVision התומכת בכל מצלמות האבטחה הנמצאות כבר בעסק ומשדרגת אותן לרמה אחרת לחלוטין.

זו מערכת ענן מבוססת IP עם BI, שניתן להתקין אותה בל מקום, על כל מערכת קיימת או חדשה, תוך שילוב עם מוצרים ופתרונת של צד ג' לכל צורך של יעלה, תוך שמירה מלאה על שרידות והמשכיות עסקית.

היתרונות הגדולים מצויים בתחום האנליטיקה של המערכת, שמובילה ליכולות, שבכלל לא חלמו עליהן בעבר, שניתן לקבל ממצלמות אבטחה, כולל אוטומציה של תהליכים וביצועים, זיהוי כלי רכב וזוהוי אנשים. ניתן לחבר למערכת הזו מערכות מקבילות כמו מערכות כיבוי אש ועשן, מערכות אזעקה, מערכות שליטה על דלתות ופתחים, ניהול חניונים, ניהול כניסה ויציאת עובדים ועוד. היכולות הן כמעט אין סופיות וניתן להתאים את ביצועי המערכת לפי הדרישות הספציפיות של כל לקוח. למשל: לקוח הרוצה לזהות רכב חשוד או אנשים חשודים או חפצים חשודים בשטח מוגדר, או לעקוב אחרי אדם מסוים או רכב מסוים. 

כיום, כמעט כל ההתקנות שלנו מבוססות על תשתיות ברמה של Cat7. הלקוחות בוחרים אם הם רוצים ענן מקומי, או ענן ציבורי, או שילוב של שניהם בענן היברידי. כל מצלמות האבטחה, שאנו מתקינים היום, הן עם PoE, הרוב עם מתגים של ג'וניפר, שמספקים PoE כחלק מהמתג. הם מאוד מבוקשים בתחום הזה. באלחוט אנו מספקים את הרשתות ב-3.5 גיגה בתקן Wave 2.

לאחרונה, זכינו בפרויקט גדול בסנגל (באפריקה) בתחנות הדלק, עם מצלמות אבטחה IP ומערכת הניהול והשליטה של Cathexis, כאשר התמודדנו מול כל האינטגרטורים והספקים הגדולים ביותר בעולם. זה פותח עבורנו דלת להתרחב להתקנות מערכות של מצלמות אבטחה עם מערכות שליטה בתחנות דלק ומתחמי רכב בכל העולם"

יוסי פלג, (בתמונה משמיוסי פלגאל), לנ-טק: "אנו נמצאים בתקופה מאוד מעניינת מבחינת תפיסת המחשוב של השוק העסקי. בפשטות, אנו חוזרים לימים הטובים של המיינפריים ותחנות הקצה. כעת קוראים לזה ענן ומחשבי הקצה החכמים של היום הם ה-Thin Client. הכיוון הוא: הרבה Cores. אנו מקבלים היום יכולות, שבעבר היו על 'מחשבי על', בשרת אחד פשוט וקטן של היום. 

במשרדים יש היום נטייה ללכת על מחשבים ניידים או על מחשבים All-In-One, שבהם המחשב נמצא בתוך המסך, במסכים של עד 27 אינץ'. במקביל, כמעט כולם עוברים לעבוד באייפדים, אייפונים ומחשבים ניידים רזים. 

המעבד המבוקש ביותר בשוק כיו הוא סדרת Kaby Lake שזה דור 7 של אינטל, עם תמיכה מלאה ב-4K, כאשר מעבדי התקשורת נכנסים אף הם למעבד ולא נראה בעתיד כרטיסי תקשורת נפרדים. יש תמיכה ב-SSD וכולם רוצים כבר SSD, מה שמאפשר להקטין את העובי של מחשבים ניידים עד 7 מ"מ.

המשמעות של זה: אי אפשר להשאיר במחשבים הניידים את חיבורי האתרנט הדורשים יותר מ-7 מ"מ ב-RJ45. לכן, עוברים לחיבורים יותר חכמים דוגמת USB. החיסרון של המחשבים החדשים: הם לא תומכיo בחלונות 7 ומטה, מה שמאלץ את העסקים לעבור לחלונות 10' וזה מביא להם ליתרונות רבים, אחרי שהם משדרגים לחלונות 10. 

מבחינת שירותי הענן, אנו ממליצים ללקוחותינו לבחור בין הענן של מיקרוסופט Azure לבין העננים של בזק-בינלאומי. אנו גם אנו ממליצים להם לבצע DR בגיבויים 'חמים' ולזנוח את כל שיטות הגיבוי הישנות. 

תחום חזק נוסף, שמתפתח הם פתרונות סייבר. כיום, מנהלים מפחדים יותר מפריצה למחשב של העסק מאשר הם מפחדים מטרור או מפריצה למכונית שלהם. זה שינוי תפיסה משמעותי בשוק ויש לנו את כל הפתרונות לדרישה החדשה הזו". 
 
בתמונה: צוות המנהלים של חברת לנ-טק:
צוות לנ-טק



 
 
Bookmark and Share