Telecom News - מבחן דרך: איך עושים כסף משיחות נכנסות ויוצאות מהסמארטפון?

מבחן דרך: איך עושים כסף משיחות נכנסות ויוצאות מהסמארטפון?

דף הבית >> תוכנות חופשיות >> מבחן דרך: איך עושים כסף משיחות נכנסות ויוצאות מהסמארטפון?
המיזם CellaVision, של יזמים ישראליים -אמריקאים, הושק השבוע ב"השקה רכה" בישראל למכשירי אנדרואיד. בשיחות הנכנסות והיוצאות מקבלים בזמן ההמתנה למענה פרסומות, לפי הטעם האישי של המחזיק במכשיר ומתוגמלים על כך. שינוי כללים ומהפכה בעולם הפרסום והשיווק הנייד.
מאת: אבי וייס, 17.3.17, 08:20בן גל

את המיזם של המייסד המשותף והנשיא בן גל (בתמונה משמאל), והמייסד המשותף והמנכ"ל עמיאל אבימן, חשפנו בפברואר 2016. מאז, הפיתוח של המערכת הגיע לשלב בשלות ראשוני, אם כי היא עדיין בבטא. כך, שניתן לצאת איתו ל"השקה רכה" בישראל, כדי להגיע למשתמשים בהיקף של עשרות ומאות אלפים ועם מפרסמים של ממש.

גם השם של המיזם השתנה וכעת הוא: CellaVision MMP. נרשם על המערכת הזו פטנט

המיזם בא לשנות את ­הכללים בעולם הפרסום באופן כזה, שיטיבו עם המפרסמים וקהל היעד גם יחד. באפליקציה, שיש כעת לאנדרואיד (גרסת אייפון בפיתוח), כאשר מקבלים שיחה או מוציאים שיחה מהסמארטפון, נחשפים על המסך גם לפרסומת מותאמת אישית ובגינה מתוגמלים כספית.

כך נוצר קשר ישיר בין המפרסם למשתמש, ללא מתווכים וללא שרשרת הערך של הפרסום. המשתמש בעצמו קובע את סוג הפרסומות, שתיחשפנה בפניו על צג המכשיר, בשניות ההמתנה עד המענה לשיחה. 

התקנה והפעלה:
מורידים את האפליקצה מהאתר של המיזם, או מהחנות של גוגל (שם האפתצלום מסך 1ליקציה: CellaVision MMP). לא להתבלבל עם אפליקציה אחרת בשם דומה CellaVision שיש בחנות של גוגל (ושאינה קשורה בכלל למיזם הזה). 

לאחר ההתקנה על הסמארטפון, יש לפתוח חשבון (כדי שיהיה לאן להכניס את הכסף, שהמשתמש יצבור. כרגע הכי קל לקבל את הכסף דרך חשבון PayPal).

דוגמה לחשבון שפתחתי במבחן דרך זה, יש בתצלום המסך משמאל.

כרגע המערכת עובדת רק באנגלית, בהמשך תפותחנה גרסאות בשפות נוספות, כולל עברית.

בעת ההרשמה, יש לזכור, שהמספר הסלולרי הישראלי יירשם כמספר בינלאומי עם הקידומת 972+ והמספר יהיה ללא הקידומת 0 בהתחלה. יש להירשם עם שם וסיסמה חזקה אישית, כי השם והסיסמה יהיו אמצעי הגישה לחשבון, שבו הכסף נצבר (בענן של השירות).

מומלץ למלא את כל הפרטים בעת ההרשמה (כולל מגורים, גיל, מצב משפחתי), כי זה משפר את היכולת של המפרסמים לבצע פילוח אישי וממוקד של הפרסומות המתאימות לכל אחד.

כל אחד, שמוריד את האפליקציה, יכול לקדם את עצמו ע"י הפצה שלה בין חברים וגם לסייע בהצלחתה ע"י הבאת מפרסמים להיכנס למאגר המפרסמים באפליקציה. 

פרסונליזציה
החלק החשוב ביותר של האפלתצלום מסך 2יקציה זו הפרסונליזציה, כי אנשים לא רוצים לקבל פרסומות, שלא מעניינות אותם ואולי אפילו מטרידות אותם.

מאגר הנושאים של הפרסומות הוא עצום ובתמונת המסך משמאל אפשר לראות אילו נושאים בחרתי שאקבל עבורם פרסומות.

ניתן לשנות את הבחירה בכל רגע ואף לחסום פרסומות מסוימות, פרסומות יחידות או פרסומות בנושאים מסוימים, אם הן מעצבנות את המשתמש.

בכל מדיה יש כיום אתגר למפרסמים להגיע לקהל היעד המדויק ולקלוע לטעמו. לכן, המפרסמים רוכשים מספר רב של שטחי פרסום במספר רב של ערוצים ובמגוון רב של שיטות פרסום. אולם, הטכנולוגיה של המיזם כאן היא (לטענת היזם) היחידה המספקת למפרסמים את היכולת לבנות קמפיין לפי:
  • קהל יעד מדויק.
  • זמן מדויק.
  • מיקום מדויק.
  • אופטימיזציה אישית.
  • ניטור מתמשך.
  • מכרזים.
  • 100% חשיפה (גם אם השיחה לא נענתה).
רבים מהאנשים, שנחשפים לפרסומת, כועסים, משום שבד"כ החשיפה עומדת בינם לבין המידע (שרצו להגיע אליו), או משום שהפרסומת אינה מדברת אליהם (הם לא מעוניינים במוצר/שירות) ומשום שהיא לעיתים באה על חשבון תוכנית ה-Data שלהם (במיוחד אם הם משלמים על כך ב-Data סלולרי, שנמדד ומוקצב חודשית במסגרת החבילה הסלולרית שלהם). כל זה לא קיים כאן. 

באמצעות הטכנולוגיה של CellaVision באפליקציה לצילום מסך 3אנדרואיד, שכעת הושקה לראשונה בישראל, הופכים המשתמשים את הכללים עי"כ שהם:
  • מגדירים לאילו פרסומות הם מעוניינים להחשף ובאילו תחומי עניין.
  • יכולים לחסום פרסומות, שאינן מעניינות אותם (דוגמה למסך החסימה - בתצלום משמאל).
  • המשתמשים שולטים במידע המסופק למפרסם.
  • בכל פעם, שהמשתמשים נחשפים לפרסומת, הם מתוגמלים.
  • המשתמשים רואים את הכסף, שנצבר לרשותם בחשבון ויכולים לפדות אותו דרך פייפאל. 
זה מצב, שבו מי שלא מרוויח מפסיד: עם הטכנולוגיה הזו, כל הצדדים מרוויחים ונהנים. המפרסמים נהנים ממדיה מדויקת עם 100% חשיפה מדויקת לקהל המטרה הנכון והמנויים המשתמשים באפליקציה נהנים מתגמול כספי על כל חשיפה.

המשתמשים גם יכולים לקבל קופונים והפנייה למבצעים ע"י המפרסמים, שיכולים לספק להם את המידע, שבדיוק הם מעוניינים בו, בזמן ובמיקום שהם מעוניינים בו. 

השימוש באפליקציה מאפשר גם יכולות חדשות, למשל להעביר כסף (דרך פייפאל) בין חברים הנמצאים ברשימת החברים הקיימת כבר
 על הסמארטפון, ישירות מתוך האפליקציה, בקלות רבה. יכולות נוספות תפותחנה בהמשך הדרך.

חסרונות:
כרגע המערכת עם מעט מפרסמים ורובם מארה"ב. כך, שייתכן ותצאנה או תתקבלנה שיחות ללא פרסומות על המסך, בגלל בחירה של נושאי הפרסום, שאין להם עדיין מפרסמים.

כ"כ, לטעמי כפתורי המענה של קבלת שיחה, סיום שיחה והסרת מסך הפרסומת - קטנים מדי, במסך הפרסום של האפליקציה. 

שורה תחתונה
נחשפת כאן גישה חדשה לחלוטין המנצלת את הזמן המבוזבז (אפילו שהוא קצר) של קבלת והוצאת שיחות (עד המענה לשיחה), כדי להציג פרסומות קצרות מפולחות אישית ולתגמל את המשתמשים בסמארטפונים על כך. כרגע, המערכת עובדת רק באנדרואיד ורק באנגלית והיא במצב של "השקה רכה" בתחילת הדרך (בבטא).  מומלץ להתנסות בה ובכך גם לסייע בהצלחת המיזם. 


ציון: 9 מתוך 10. 

צילום מסך הכניסה למערכת:
צילום מסך כניסה
 
סרטון הסבר על המערכת החדשה:
הלוגו של המיזם



 
 
Bookmark and Share