Telecom News - האם מתקרב הקץ לתפקיד ה-CIO (מנמ"ר) כמנהל ה-IT והטכנולוגיות בארגון?

האם מתקרב הקץ לתפקיד ה-CIO (מנמ"ר) כמנהל ה-IT והטכנולוגיות בארגון?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> האם מתקרב הקץ לתפקיד ה-CIO (מנמ"ר) כמנהל ה-IT והטכנולוגיות בארגון?
האם מתקרב הקץ לתפקיד ה-CIO (מנמ"ר) כמנהל ה-IT והטכנולוגיות בארגון? נראה שכן!
מאת: מערכת Telecom News, 5.4.17, 07:40

מחקר חדש עם תוצאות מפתיעות, שנערך גם בישראל ע"י VMware: ההנהלה הבכירה של הארגונים מחפשת כיום מחוץ למחלקות ה-IT את הגל החדש של הפתרונות הטכנולוגיים המתאימים לארגון.
 
חברת VMware, שמספקת תשתית ענן וניידות עסקית, הכריזה על ממצאי מחקר, שערכה בעולם, כולל בישראל, לפיו כמעט שני שליש ממנהיגי הארגונים (61% באזור EMEA, 51% בישראל) מאמינים, שניהול הטכנולוגיה עובר ממחלקת ה-IT למחלקות אחרות. זאת, כדי להאיץ את החדשנות העסקית של הארגון.
 

המחקר, שנערך בקרב 1,200 מנהלים עסקיים ומקבלי החלטות בתחום ה-IT ב-8 מדינות, כולל בישראל מצא, שלמגמה זו יתרונות עסקיים מובהקים: יכולת להשיק מוצרים ושירותים חדשים במהירות גבוהה יותר (59%, 48% בישראל), האצת החדשנות העסקית (58%, 53% בישראל) והאצת מהירות התגובה לשינויים בשוק העסקי (56%, 46% בישראל).

למגמה זו גם השפעה חיובית על שביעות הרצון הכוללת של העובדים בארגון, ועל היכולת  להתחרות בהצלחה על כ״א איכותי בתחום (54%, 61% בישראל).
 
למגמה זו, גם אתגרים משלה. מנהלים בכל הארגונים מאמינים, שהיא גורמת לגידול מואץ בהוצאה על שירותי IT (55%, 50% בישראל), לפגיעה בתחומי האחריות של ה-IT (53%, 30% בישראל) ולרכישה של פתרונות לא מאובטחים (49%, 38% בישראל).
 
יתרה מכך, הביזוריות הזו מתרחשת בניגוד לרצונם של צוותי ה-IT, שרובם (59%, 34% בישראל) רוצים ב-IT ריכוזי יותר. מנהלי IT מרגישים, שהתפקודים העיקריים כדוגמת אבטחת מידע וציות (56%, 77% בישראל), ושירותים מבוססי ענן (%33, 40% בישראל) אמורים להישאר בשליטתם.
 
בנוסף,  שני שליש (67%, 83% בישראל) מהמשיבים מאמינים, שה-IT צריך לאפשר להניע חדשנות, אבל חייב לקבוע את הכיוון האסטרטגי בהתאם למדיניות הארגון ולהיות אחראי גם לאבטחה.
 
אילן ינובסקי, אסטרטג פתרונות עסקיים ראשי לאזור MEDI ב-VMware: "בסביבה התחרותית של היום, הבחירה של ארגונים רבים היא בין שינוי להכחדה. ניהול השינוי הזה הוא האתגר הארגוני הגדול ביותר, שחברות מתמודדות אתו. הענן הביא לדמוקרטיזציה של שירותי ה-.IT אולם, לעיתים קרובות מדי, אנו רואים את המגמה הזו 'מתפספסת' בניהול שגוי
 
כתוצאה מכך ההוצאה הארגונית עולה, מתרבות הפשרות באבטחת המידע וגוברות המתיחויות הפנים ארגוניות בין ה-IT לגורמים העסקיים. הצפייה של העסקים מה-IT, היא לאפשר לחדשנות 'לדלג' בחופשיות בין סביבת הענן, פרטית או ציבורית, ולאפשר ליישומים החדשים להיות זמינים תמיד ומאובטחים.
 
ארגון IT שיתמוך בארכיטקטורה חוצה עננים (Cross Cloud Architecture), יאפשר את החדשנות העסקית והעסק יוכל להתמקד במה שחשוב באמת: התחרות על ליבם של הצרכנים וארנקם".
 
 



 
 
Bookmark and Share