Telecom News - טרנספורמציה דיגיטלית-חלום או מציאות? הענק Dell-EMC פועל לקדם החזון

טרנספורמציה דיגיטלית-חלום או מציאות? הענק Dell-EMC פועל לקדם החזון

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> טרנספורמציה דיגיטלית-חלום או מציאות? הענק Dell-EMC פועל לקדם החזון
האם בישראל אנו בתחילתה או בעיצומה של טרנספורמציה דיגיטלית והאם חזון ה-Startup Nation חילחל לכל שכבות השוק ולכל התעשיות? חברת הטכנולוגיות הגדולה בעולם, שנולדה ממיזוג בין קבוצת Dell לקבוצת EMC, מתכנסת כדי לתת תשובה ברורה לשאלה: איך מבצעים את המעבר לעולם החדש, שאנו כבר בתוכו, עולם העננים, ה-IoT, הרובוטים האנושיים, התקשורת הניידת והחברתית והמכוניות האוטונומיות. מה קורה באמת בתחום בארץ?
מאת: אבי וייס, 17.4.17, 18:03דל ו-EMC

כנס Dell EMC World 2017, שיתקיים בארה"ב ב-8-11 למאי 2017, הוא הכנס העולמי הראשון, שייערך לאחר השלמת המיזוג, שמקורו ברכישת קבוצת EMC ע"י מייקל דל ושותפים נוספים (בנקי השקעות), מה שיצר את החברה הטכנולוגית הפרטית הגדולה בעולם

במיזוג, Dell Technologies משלבת למעשה את החוזקה שלה בפתרונות בשוק העסקים הקטנים ובקרב לקוחות בשוק ארגוני הביניים עד הגדולים, עם כוחה של קבוצת EMC בשוק הארגונים הגדולים והענקיים ובפתרונות וירטואליזציה וענן מתקדמים.

יצויין, שלחברה הממוזגת כמה מרכזי מו"פ גדולים בישראל ו-2 החברות רכשו כבר לא מעט חברות הזנק ישראליות בעשור האחרון (EMC לבדה רכשה 10 חברות ישראליות. סה"כ נרכשו 16 חברות הזנק ישראליות ע"י החברות בקבוצה הממוזגת Dell-EMC), וזה היה הגרעין להקמת מרכזי המו"פ הללו, שמובילים בפיתוחים חדשניים בתחומים מגוונים, החל מסייבר וכלה באחסון בפלאש ובענן. 

לכנס בארה"ב צפויים להגיע מעל ל-12 אלף איש מכ-100 מדינות בעולם, ונלווה אותו בדיווחים בזמן אמת. בכנס יהיו כ-400 מסלולי דיונים והרצאות, מהם כ-40 מסלולים המיועדים רק למנהלים בכירים בעולם ה-ICT, כ-30 מסלולים למפתחים, בעיקר מפתחים לעולם הענן ובגישת ה-DevOps, ויהיו מאות דוכנים של חברות מציגות, מסטארטאפים ועד חברות הענק ועוד.

תהיינה בכנס הכרזות רבות בתחום הטרנספורמציה הדיגיטלית, שהוא הנושא המעסיק הכי הרבה את המנהלים בכל רחבי העולם, בכל סוגי התעשיות, הארגונים והעסקים. ברור היום גם בתעשיות המסורתיות, שמשמעות הבחירה באי מעבר לעולם הדיגיטלי היא, שאין יכולת לשרוד, למי שקיבל החלטה שכזו, או שפשוט הוא התעלם מהמהפכה הדיגיטלית.

ההכרזות החדשות תהיינה מכל חברות הקבוצה הממוזגת לרבות החברות, שנשארו נפרדות בתוך הקבוצה ובכלל זה: RSA, Pivotal, VMware, VCE (EMC), Virtuestream ו-SecureWorks. 

מה קורה אצלנו בתחום הטרנספורמציה הדיגיטלית?
לדברי STKI, אנו רק בתחילת הדרך (בלשון המעטה). טכנולוגיות הענן חדרו לשווקים רבים דוגמת מגזר ההייטק, אבל עדיין לא מספיק בתעשיות המסורתיות ובגופים הציבוריים והממשלתיים הגדולים. הבנקים הגדולים מדברים הרבה על טרנספורמציה דיגיטלית ותומכים בהאקתונים לבלוקצ'יין, אולם, בפועל אנו עדיין הרחק מאחור. בתחום מפעילות התקשורת, אנו ממש בפער גדול מול העולם.

עפ"י הסקרים, מנהלים נמצאים בלחץ מול התחרות הגואה בזכות הדיגיטציה. שנת 2017 היא שנת המיקוד בנושאי טרנספורמציה דיגיטלית, ענן ו-DevOps בכל העולם המערבי, אבל זה לא קורה בחלק מהתעשיות בישראל. דוגמה חריפה: במשרד התקשורת הישראלי עדיין עובדים בפקס (!), בכל התחומים הרגולטוריים מול הציבור הזקוק לאישורים ורישיונות, ואין מועד למהפך בנושא העגום הזה

איך מניעים מנהלים בתעשיות שאינן הייטק לבצע טרנספורמציה דיגיטלית? זה לא פשוט. בתעשיית ההיטק והיזמות בישראל, זה דבר מובן מאליו ושגרת עבודה, מזה שנים. אולם, המהפך הזה זה טרם חילחל לכל שכבות השוק. לפני שנה הוצגה בישראל התפיסה של "רשת לפי דרישה". אם לא שמעתם על זה ולא ראיתם את זה עובד, זה בגלל השמרנות והאיטיות בתנועה לעולם החדש, של חלק לא קטן ממקבלי ההחלטות בישראל, מעסקים קטנים ועד ארגוני ענק. 

כיום, היקף השימוש בשירותי ענן בעסקים ברמת ה-SMB וה-SME במדינות המערב המובילות עבר את קו ה-70%. בישראל, השימוש בשירותי ענן במגזר העסקי לא עבר עדיין את קו ה-30% ובתחום שירותי תקשורת בענן, מדובר בפחות מ-10%.
 
למעשה, בישראל השימוש בשירותי ענן מהווה הצלחה משמעותית רק בפלחי השוק של חברות ההייטק והסטארטאפים. רוב שוק ה-SMB וה-SME וחלק לא מבוטל מהשוק הארגוני, אינו מכיר את היתרונות של המעבר לשירותי ענן וסבור, שמדובר ב"אופנה חולפת", "סיכון אבטחתי" וכיוון התפתחות חסר תועלת ממשית ומעשית לפעילות העסקית והארגונית. זו כמובן טעות אסטרטגית. אבל, הכיוון ברור ואי אפשר לעצור את המהפכה. היא כבר כאן והיא מצליחה. 
 
שירותי ענן



 
 
Bookmark and Share