Telecom News - פותח חדר חכם קוגניטיבי בשליטה קולית לחדרי ישיבות, בתי חולים ומלונות

פותח חדר חכם קוגניטיבי בשליטה קולית לחדרי ישיבות, בתי חולים ומלונות

דף הבית >> חידושים הכרזות >> פותח חדר חכם קוגניטיבי בשליטה קולית לחדרי ישיבות, בתי חולים ומלונות
פותח חדר חכם קוגניטיבי בשליטה קולית לחדרי ישיבות במשרדים, בתי חולים ומלונות
מאת: מערכת Telecom News, 26.4.17, 23:40פקודות קוליות
 
המדובר בחדר חכם מבוסס ווטסון IoT מבית IBM בחיפה המיועד למקומות בהם שוהים אנשים בסביבה בלתי מוכרת, שיאפשר להם הפעלת מגוון מכשירים בפקודות קוליות וקבלת מענה לשאלות קוליות על הסביבה בה הם שוהים. זאת, החל ממאושפזים בבי"ח וכלה במטיילים עייפים המגיעים לחדר מלון חדש.
 
כמה פעמים נכנסתם עייפים לחדר במלון, רק כדי לנהל חיפוש ארוך אחר מתגי התאורה, להילחם במערכת המיזוג, או לאתר את השלט-רחוק ולפענח את אופן תפעול הטלוויזיה?

חוקרים במעבדת המחקר של IBM בחיפה משתתפים בפרויקט משותף לחברת HARMAN Professional Solutions ולקבוצת ווטסון לתחום האינטרנט של הדברים - IoT ב-IBM, כדי להציג חדרים קוגניטיביים בשליטה קולית.

החדרים החכמים עושים שימוש בטכנולוגיית הבינה המלאכותית של ווטסון, במיקרופונים של HARMAN AKG, רמקולים של JBL ומערכת מיתוג ושליטה AMX AV, כדי  להציע רמה חדשה של חוויה מקושרת ונוחות תפעול חדרים חכמים בעולם הבריאות, משרדים, מלונות, ספינות קרוזים וסביבות אירוח ושהייה אחרות.

מעבר לפתרונות המוצגים עתה בשוק, משתפת HARMAN פעולה עם יבמ במסגרת המטה העולמי של ווטסון לתחום האינטרנט של הדברים, שהוקם במינכן בהשקעה של 200 מיליון דולרים. השבוע הציגו 2 החברות במטה את היכולות המוצעות במסגרת מערכת ייעודית של HARMAN לחדרי ישיבות. במקביל, עובד צוות של HARMAN עם מתכננים, חוקרים ואנשי יבמ נוספים כדי להעמיד את יכולות ה-IoT לשירות לקוחות ארגוניים.

צרכנים יכולים להציג שאלות, או להשמיע פקודות בדיבור המופנה אל חלל החדר. הבקשות וההוראות מופנות אל שירות הענן של ווטסון, שעובד בשילוב עם הטכנולוגיה של HARMAN כדי לאפשר שליטה נוחה בתת-המערכות המותקנות בחדר, ללא צורך בביצוע משימה ידנית כל שהיא, או בניסיון להבין את אופן התפעול של המערכת.

כך, למשל, כאשר עובד נכנס אל חדר הישיבות, הוא יכול להתחיל ועידת וידיאו, להעלות מצגת ולבצע פעילויות נוספות – הכל תוך שימוש בפקודות קוליות בלבד. המערכת, שהופכת חכמה יותר ויותר עם הזמן, תבצע את המשימות האלו בעתיד באופן אוטומטי, על בסיס הסקת מסקנות ולמידת הפעולות, שביצע העובד בעבר.

קווין מוריסון, סגן נשיא בכיר ב-HARMAN: "אנו פותרים בעיה אופיינית למלונות, בתי חולים וחדרי ישיבות, בהם נתקלים אנשים בסביבה בלתי מוכרת, ועדיין נדרשים לבצע משימות פשוטות כמו שינוי טמפרטורה בחדר, התאמת התאורה להעדפות אישיות, פתיחת וילונות, הפעלת שיחות ועידה או העלאת מצגת. חדרים קוגניטיביים נשלטים קולית, שמוצעים ע"י HARMAN, מציעים חוויה טבעית ואינטואיטיבית, שנדרשת במיוחד לחולים בעלי צרכים מיוחדים, או למטיילים עייפים המגיעים לחדר מלון חדש".

החדרים הקוגניטיביים המופעלים קולית מתפקדים גם כמערכת שירותי שוער (concierge): הם מסוגלים לענות לשאלות כלליות הנוגעות לאתר האירוח ולסביבתו – בתשובות, שפותחו ע"י אנשי הצוות המקומי. כך, למשל, אורח במלון יוכל לשאול "מה זמן היציאה מהחדר", או "איפה חדר הכושר", בעוד מאושפז בבית חולים יכול להציג שאלות כמו "מה זמני הביקור", או "מי הרופא המטפל בי". ניתן אף להשתמש במערכת כדי לבקש לנקות את חדרי השירותים, להביא מגבות חדשות, להזמין מקומות במסעדה, או להזמין שירותי הסעות.

ד"ר שגב ווסרקרוג, מדען בכיר במחלקת ה-IoT של IBM בחיפה: "החדר, שמופעל ע"י פקודות קוליות, מבוסס על טכנולוגיות, שהגו חוקרים במעבדת יבמ בחיפה. צוות המחקר, בשיתוף עם Watson IoT, מפתח מערכת אינטגרטיבית, שמושתתת על שירותי השיחה של ווטסון, שמבינים את הצרכים, הגישות והשאיפות של המשתמש.

המערכת תוכננה כדי שתוכל להעביר תובנות משמעותיות כתוצאה מהבנתה את דבריו של הצרכן. תובנות אלו מופקות ע"י שימוש ב'סוכני שיחה' חדשים או ישנים המתקשרים עם אתרי אינטרנט שונים ושירותי IoT וקוגניטיב. כל אלה יוצרים יחד 'מרחב קוגניטיבי' המתקשר עם משתמשים, לדוגמא, בבית חולים או מלון".

החדרים הקוגניטיביים ממנפים ממשקי תכנות יישומים (API) המוצעים ע"י ווטסון, כמו הבנת שפה טבעית והמרת דיבור לטקסט. משתמשים המתקשים בתנועה, או לקויי ראייה, יכולים לנהל בעזרת המערכת אינטראקציה משופרת עם סביבת החדר. אורחים יכולים לדבר באופן הטבעי ביותר, ללא דרישות מוקדמות לשימוש במבנה תחביר מוכתב מראש, ותוך השמעת פקודות כמו "כבה את האור".
כמו מערכות אחרות הזמינות בשוק, גם זו של ,HARMAN שעושה שימוש בווטסון, מופעלת ע"י "מילת הפעלה" ייעודית. אולם, שלא כמו מערכות אחרות, במקרה של HARMAN ניתן לשנות ולהתאים את המילה הזאת על בסיס מקומי. כך, יכולים עסקים ליהנות מאפשרויות נוספות למתג את החוויה אותה הם מציעים.

המערכות החדשות תהיינה זמינות החל מאמצע השנה.

בתמונה: צוות  .Cognitive IoTקרדיט צילוםעומר ערד.

צוות Cognitive IoT


 



 
 
Bookmark and Share