Telecom News - כפי שהובטח: ארגון BSA מגביר אכיפה נגד עסקים המפרים זכויות יוצרים

כפי שהובטח: ארגון BSA מגביר אכיפה נגד עסקים המפרים זכויות יוצרים

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> כפי שהובטח: ארגון BSA מגביר אכיפה נגד עסקים המפרים זכויות יוצרים
כפי שהובטח: ארגון BSA מגביר פעילות אכיפה נגד עסקים המפרים זכויות יוצרים של חברות תוכנה
מאת: מערכת Telecom News, 3.5.17, 16:27נעמי אסיא

ברבעון הראשון 2017 שילמו חברות ורשויות מקומיות ישראליות ל-BSA פיצויים והשלמת רישיונות במאות אלפי ₪. מנהלים לא רוצים להיתפס עם תוכנות ללא רישוי ולהיתבע. כי שנים לאחר מכן, כל חיפוש עליהם או על החברה שלהם בגוגל יעלה מיד את כל הפרטים על השימוש בתוכנות הלא חוקיות.
 
כפי שהבטיח שיעשה, מתחילת 2017 הגביר ארגון The Software Alliance ,BSA - ארגון מייצג של תעשיית התוכנה העולמית, את פעילות האכיפה שלו כנגד חברות ובתי עסק המפרים את זכויות היוצרים של חברות התוכנה. זאת באמצעות תביעות משפטיות לצווי מניעה ותשלום פיצויים.

בארגון ה-BSA מדווחים, שגם ההיענות לפעילות הקודמת, שבוצעה בסוף 2016, הייתה מאוד גבוהה בקרב עסקים וחברות, שבשיתוף עם נציגי ה-BSA וחברות התוכנה הסדירו את הרישוי לתוכנות. במקביל הוגשו ומוגשות תביעות לתשלום פיצויים נגד חברות מפרות, שלא הגיעו להסדר זה.

עתה יוצא ה- BSAבקמפיין נוסף של מכתבים ופניות טלפוניות לבעלי חברות ועסקים, וקורא להם לבצע בדיקות רישוי תוכנה, ולהסדיר מידית את השימוש בהן, מאחר שפעילות האכיפה נמשכת, ובמסגרתה תוגשנה תביעות נגד חברות ומנהליהן המשתמשים בתוכנות ללא רישוי כלל או ללא רישוי מתאים, כולל אלה המשתמשים ביישומים המיועדים לשימוש אקדמי בלבד בעוד הם גוף מסחרי, או הממשיכים להשתמש בתוכנות, שנועדו לתקופת ניסיון בלבד.

לרשות בעלי עסקים ומנהלי ארגונים עומדים מטעם ה-BSA יועצים מומחים, שמסייעים לארגונים למפות את התוכנות ולבדוק חוסר התאמת הרישוי הקיים מול ממצאי התוכנות בארגוניהם. במקביל יכולים בעלי העסקים לפנות ישירות לספקיות התוכנה או למפיצים מהם קנו את התוכנות, ולבקש שיבצעו עבורם את הבדיקה.

עו"ד נעמי אסיא, (בתמונה), היועצת המשפטית של ארגון BSA בישראל: "יותר משליש מכלל התוכנות, שפועלות בארץ במגזר העסקי, אינן חוקיות, והנזק המצטבר למשק מכך מוערך במאות מיליוני דולרים.

עפ"י חוק זכויות יוצרים מ-2007, הפיצוי ללא הוכחת נזק עבור כל תוכנה לא חוקית יכול להגיע עד 100 אלף ש"ח. בין החברות, שנפגעות מנזקי השימוש הלא חוקי בתוכנות והפועלות בישראל במסגרת פעילות BSA: אוטודסק (Autodesk), אדובי(Adobe) , מיקרוסופט(Microsoft) ,.CNC ,Mastercam, ,Siemens PLM , PTC.
 
בשנים האחרונות הוגשו תביעות רבות נגד חברות, ששילמו פיצויים גבוהים בהתאם לחוק, ובנוסף נאלצו לרכוש גם את התוכנות עצמן.
 
עוגמת הנפש מהחשיפה של חברה ומנהליה כמפירי חוק, עולה במקרים רבים על הפיצוי הכספי, שהחברה משלמת. אני לא מכירה מנכ"ל, שרוצה להיתפס עם תוכנות ללא רישוי ולהיתבע. שנים לאחר מכן, כל חיפוש עליו או על החברה בגוגל יעלה מיד את כל הפרטים על השימוש בתוכנות הלא חוקיות. זו הסיבה לכך, שברוב ההנהלות יש מודעות לנושא, וכשמסבים את תשומת לבן הן נענות ונכנסות  להסדרי רישוי, ובמקרים רבים מופתעים לדעת, ששימוש לא חוקי בתוכנות חושף אותם לווירוסים, נוזקות, התקפות סייבר, זליגת מידע, ואף מסכן את לקוחותיהם".
 
מנהלים יכולים לבדוק כאן אם בעסק שלהם נעשה שימוש בתוכנות חוקיות.
 
BSA



 
 
Bookmark and Share