Telecom News - מהפך בעולם העננים: עננים פרטיים (והיברידיים) זולים יותר מעננים ציבוריים

מהפך בעולם העננים: עננים פרטיים (והיברידיים) זולים יותר מעננים ציבוריים

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> מהפך בעולם העננים: עננים פרטיים (והיברידיים) זולים יותר מעננים ציבוריים
מייקל דל, יו"ר ומנכ"ל Dell Technologies, ארגון פתרונות ה-IT הגדול בעולם, מכריז על תחילת המהפכה בעולם העננים: עננים פרטיים זולים וטובים יותר מעננים ציבוריים. החומרה לעננים הפרטיים (וההיברידיים) תימכר בגישת ה-SaaS (גישת ה-PC-as-a-Service). 
מאת: אבי וייס, 9.5.17, 07:50מייקל דל

אירוע Dell-EMC World 2017 אותו תיארנו כאן וכאן, שהפך לאירוע הגדול ביותר בתולדות החברות EMC ודל (שכעת מאוחדות תחת ארגון הגג בשם Dell Technologies), שימש במה להכרזה המטלטלת שמשנה (ככל הנראה) את העתיד של עולם שירותי הענן. 

מייקל דל, (בתמונה), יו"ר ומנכ"ל Dell Technologies: "יש ארגונים רבים, שיצאו לענן הציבורי וחשבו, שהם מרוויחים כסף, אבל כבר אחרי שנה, או לכל היותר שנתיים, הם גילו, שזה לא קורה. הם החלו להבין, שהחיסכון המובטח כבר לא יהיה. לכן, הם החלו לחשוב איך לחזור למודל של ענן פרטי, או ענן היברידי.

הנטייה כיום היא, שכל העומסים הצפויים והמתוכננים של הארגון יהיו בענן הפרטי וכל מה שחורג מהתכנון יהיה בענן היברידי.

יש לא מעט מחקרים המראים בברור, שענן ציבורי יקר עד כדי כפליים מענן פרטי. אנו נעמיק את הפער הזה לטובת הענן הפרטי, בכך, שאנו משנים את השיטה של התשלום על החומרה הקיימת בענן הפרטי.

הארגונים בכל העולם נמצאים בתהליכים של טרנספורמציה, טרנספורמציה דיגיטלית, טרנספורמציה של האחסון, טרנספורמציה בשיטות העבודה, טרנספורמציה בכוח העבודה, טרנספורמציה של האבטחה. כל זה למעשה הוא טרנספורמציה של הביזנס, טרנספורמציה של ה-IT הניצב כיום בלב העשייה של הביזנס בכל ארגון.

אנו מאמינים, שהעולם העתידי הוא של Multi-Cloud. לא יהיה ענן אחד לארגון, או סוג אחד של עננים. אולם, הענן הפרטי יהיה במרכז, כי הוא טוב יותר וזול יותר. הוא גם מאובטח יותר ושריד יותר.

אנו מפתחים שיטה חדשה לתשלום על החומרה, שמשמשת לבניית הענן הפרטי. כך, שהארגונים ישלמו על החומרה כמו שהם משלמים על התוכנה בענן הציבורי. הם יכולים לצאת מהעסקה ולהחזיר את החומרה בלי להפסיד, בדיוק כמו שיש בגישת ה-SaaS של הענן הציבורי.

אנו מכריזים על השיטה החדשה שלנו כגישת ה-PC as a Service. זה מתחיל מהשרתים ומחשבי הקצה ולא נעצר שם, כי זו תהיה השיטה, שתחול על כל רכיבי החומרה ב-Data Canter, שבו שוכנים הענן הפרטי והענן ההיברידי. אנו מכריזים, שהשיטה הזו כבר תחול על ההכרזה החדשה שלנו, שרת מאוחד לעולם הענן - VxRail 4.5, שיימכר במחירים. שבהם מוכרים שירותי ענן, בדיוק באותה גישה של רכישה בענן ציבורי.

הגישה הכלכלית החדשה שלנו לארגונים מובלת ע"י Dell Financial Services (בקצרה: DFC) והלקוחות לא ישלמו שום דבר מראש על רכישת חומרה, לא יתחייבו שום התחייבות משום סוג על רכישת חומרה, הם ישלמו תשלום חודשי פשוט ונוח, עם יכולת לצאת מהרכישה אחרי שנה בלי הפסד ולהחזיר את החומרה שרכשו, אם היא לא מתאימה לצרכים שלהם. הגישה שלנו לעננים פרטיים תהיה מעתה: Pay as you Go".

אין ספק, שההכרזות של מייקל דל (בצד עוד הכרזות, שתפורטנה במאמר נפרד), היא קריאת תיגר על כל ספקי שירותי הענן הציבוריים: אמזון-AWS, גוגל, מיקרוסופט, IBM ועוד. הדגש על שירותי ענן פרטיים במחירים של שירותי ענן ציבוריים, עם תשלום בגישת ה-SaaS על חומרה, היא מפנה מאוד מרתק ומשמעותי בעולם שירותי הענן.

לאירוע של Dell-EMC הגיעו יותר משתתפים מהמתוכנן: סה"כ 13.5 אלף איש (תוכנן 12 אלף) מ-122 מדינות. הוזמנו אליו 310 עיתונאים, אנליסטים ו"משפיענים" מ-48 ארצות. זו פעם ראשונה שלאירוע מסוג זה מוזמנים "בלוגרים משפיענים", בעיקר מארה"ב ומאירופה. 11% מהעיתונאים והאנליסטים המוזמנים היו "משפיענים", מה שמראה את העלייה העצומה והמהירה בחשיבותם של ה"משפיענים", שפועלים בעולם ה-Social Media ולא בכלי התקשורת המסורתיים.
 
באירוע הענק הוכרזו 30 הכרזות חדשות (מפורטות כאן), עם 30 פוסטים בבלוג, שהוקם לאירוע, אודות כל ההכרזות החדשות, שנעשו בכל התחומים וכל הסגמנטים של עולם ה-ICT (חלק מההכרזות המשמעותיות תפורטנה בידיעות נפרדות). אחת ההכרזות החשובות לעולם היזמות: הקמת זרוע השקעות בסטארטאפים בהיקף של כ-100 מיליון דולרים. הנושאים המועדפים להשקעות מנקודת המבט של מייקל דל: AI, IoT, VR, AR. 

הכותב הוא אורח של Dell-EMC World 2017.
 
Dell-EMC 2017



 
 
Bookmark and Share