Telecom News - מישהו אמר NVMe? משחקים "הכה את החפרפרת" בתעשיית האחסון

מישהו אמר NVMe? משחקים "הכה את החפרפרת" בתעשיית האחסון

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> מישהו אמר NVMe? משחקים "הכה את החפרפרת" בתעשיית האחסון
מישהו אמר NVMe? משחקים "הכה את החפרפרת" בתעשיית האחסון
מאת: מייק ג'וכימסן, 13.6.17, 16:27מייק ג'וכימסן

הערך האמיתי של NVMe מגיע מהדור הבא של טכנולוגיית אחסון, שיכול לנצל היקפים גדולים של כונני NVMe, שמקושרים דרך NVMe על Fabrics כדי ליצור פלטפורמת אחסון  scale-up/scale-out אמיתית.

בתעשיית הטכנולוגיה אנו מזכירים לעיתים קרובות את חוק מור, שנקרא ע"ש אחד ממייסדי אינטל גורדון מור. במשך יותר מ-50 שנים, התיאוריה שלו, שמחשוב יגביר את עוצמתו ויקטין את מחירו בקצב אקספוננציאלי, הוכיחה עצמה כנכונה. אפילו כאשר אנו מאמינים, שהגענו לתקרה בטכנולוגיה מסוימת, משהו חדש יותר ויעיל יותר צומח כדי להרים את הלפיד ולהמשיך את המרוץ של חוק מור כלפי מעלה.

במשך שנים רבות שיחקנו בתעשיית האחסון במשחק "הכה את החפרפרת" (בו צריכים לתת מכה לכל חפרפרת המוציאה את הראש מתוך בור. כלומר, פותרים בעיה נקודתית).

עם ביצועי אחסון ויעילות המוגדרים ע"י צווארי בקבוק בתעבורת I/O ובמדדי עלות לפי גודל (כגון $/GB, $/IOPS וכו'). שינויים משמעותיים בביצועי דיסקים מכאניים ובעלות שלהם, תרמו ליעילות חוק מור באחסון במשך שנים רבות.

לאחרונה, נושאות את הלפיד קדימה פרדיגמות חדשות של מערכות hyper-converged, אחסון מוגדר תוכנה, אחסון ענן ואחסון all-flash, כשהם מציעים יתרונות מסוימים לעומסי עבודה ספציפיים.

כעת, עם פרוטוקולים חדשים כמו Non-Volative Memory Express (NVMe) ו-NVMe על Fabrics (NVMeF), שלב השינוי הבא עומד להגיע. דיסקים NVMe SSD הגיעו לשוק ומתחילים להופיע בחלק מהתקני האחסון המסחריים בשוק.

בעוד NVMe SSD יחיד מציג יתרונות ביצועים מרשימים לעומת SSDs אחרים, החלפה של דיסקים מכאניים ב-NVMe SSDs בתוך התקני אחסון ותיקים (legacy), לא באמת משתייכת לחוק מור, מכיוון שהדבר גם מעלה משמעותית את העלות, וגם פשוט מעביר את צוואר הבקבוק למקום אחר (מהר, הכו כעת בחפרפרת זו). התוצאה: גידול ביצועים קטן בהרבה.

הערך האמיתי של NVMe מגיע מהדור הבא של טכנולוגיית אחסון, שיכול לנצל היקפים גדולים של כונני NVMe, שמקושרים דרך NVMe על Fabrics כדי ליצור פלטפורמת אחסון  scale-up/scale-out אמתית.

ואולי אפילו חשוב מכך, עצם קיומה של פלטפורמה חדשה זאת, אינו עונה על 2 ההיבטים  של חוק מור (ביצועים מוגברים ועלות מופחתת), אם לא קיימות  יכולות אנליטיות לניטור השימוש במערכת, ולניהול (orchestration) דינמי של תצורת החומרה כדי להתאימה לצרכים משתנים של אפליקציות.

תארו לעצמכם "מערך אחסון", שהוא למעשה מאגר של יחידות בקרי אחסון (storage controllers) ויחידות נפח (capacity nodes). במבט המודרני על מערך אחסון, זה יהיה התקן עם 2 בקרים ועם מגש כוננים אחד עד מספר מגשי כוננים.

מרבית מערכי האחסון כיום הם או scale-up (להוסיף עוד קיבולת לאותם כוננים כאשר זקוקים לה), או  scale-out (להוסיף עוד מחשוב וקיבולת כאשר זקוקים להם), אבל רק מעטים מאוד מציעים את השניים. קמינריו פרצה תבנית זו כשהשיקה את מערך האחסון K2 scale-up/scale-out, שעתה הוא בדור השישי שלו.

עבור הדור הבא עובדת החברה על חזון המנפץ את הקיבעון של מערכי אחסון מסורתיים ויאפשר סביבת אחסון גמישה מאוד, שהיא סקלאבילית וניתנת להתאמה לצרכי האפליקציות. 2 מילים, שנשמע אותן הרבה הן - פירוק והרכבה (Dissaggregation & Composable).

מאת: מייק ג'וכימסן, יוני 2017.
מנהל שותפויות בחברת ה-all-flash קמינריו

אחסון
.
 



 
 
Bookmark and Share