Telecom News - גם בארץ: בעיות בניהול מע' IT גורמות הפסד 19 מיליארד אירו בפרודוקטיביות

גם בארץ: בעיות בניהול מע' IT גורמות הפסד 19 מיליארד אירו בפרודוקטיביות

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Global >> גם בארץ: בעיות בניהול מע' IT גורמות הפסד 19 מיליארד אירו בפרודוקטיביות
סקר גם בארץ: בעיות בניהול מערכות IT מסתכמות בהפסד שנתי של 19 מיליארד אירו בפרודוקטיביות
מאת: מערכת Telecom News, 18.6.17, 12:51אורן פליישר
 
מהסקר, שכלל גם את ישראל, עולה, בין היתר, שבעיות הקשורות בניהול לא נכון או לא מותאם לארגון ולעסק, של צי המדפסות, תורמות׳ לאובדן של 9.7 מיליארד אירו. רבים מחמיצים את השיפור בתחזוקה, בפרודוקטיביות וברווח הפיננסי, שמציעה טכנולוגיית הזרקת הדיו.
 
מחקר, שנערך בקרב ארגונים עוסקים באירופה, אפריקה והמזרח התיכון, שכלל את ישראל, חשף שורה של בעיות הקשורות בניהול מערכות IT ובעיקר כאלו הקשורות בטכנולוגיות הדפסה והשימוש בהן. הממצאים מהמחקר מראים, שכל עובד ׳מאבד׳ למעלה משבוע בשנה (בהתבסס על 40 שעות עבודה בשבוע) כתוצאה מכשלי מערכות IT וחומרה. נתון זה משתווה להפסד של 19 מיליארד אירו בפרודוקטיביות. המחקר, שבוצע ע"י חברת המחקר Coleman Parks מאוקטובר 2016 ועד ינואר 2017, הוזמן ע"י Epson. ס"ה 2,400 עובדי צווארון לבן השתתפו בסקר מתוכם 100 מישראל.
 
פרופיל המשתתפים: עסקים קטנים ובינוניים (250-10 עובדים). עובדים המשתמשים במדפסת בקביעות (לפחות אחת לשבוע).
עובדי צווארון לבן במשרדים הנמצאים בצ'כיה, סלובקיה, פולין, הונגריה, רומניה, בלגיה, דנמרק, פינלנד, הולנד, נורבגיה, שבדיה, דרום אפריקה, ישראל ויוון.
 
יותר ממחצית ההפסד, כלומר 9.7 מיליארד אירו, מיוחס לכשלים בתחום ניהול ציי המדפסות בארגונים. בעוד שהלוקחים חלק בסקר דיווחו, שהשבתת מדפסות בסביבת העבודה של כל אחד אחראית בממוצע לאובדן של 8.5 דקות עבודה ביום, הם גם הודו, שתפקידן של המדפסות ממשיך להיות חיוני ליעילות ולפרודוקטיביות במשרד. המשיבים דיווחו, שלהערכתם, הפרודוקטיביות אף תרד יותר ב- 21% אם לא יהיו מדפסות בעסק.  באופן דומה, 88% אמרו, שההדפסה חשובה לתפקודם השוטף.
 
בנוסף לבעיות תחזוקה והשבתה, עלויות הקשורות מבזבוז זמן נובעות מפיזור המדפסות ברחבי הארגון וצורך העובדים ללכת 9.4 מטרים בממוצע למדפסת הסמוכה ביותר אליהם, כלומר, שעסקים רבים עדיין פועלים לפי המודל המסורתי של צי מדפסות ריכוזי – בו כל מחלקה משתמשת במדפסת אחת הממוקמת במיקום מרכזי בארגון. מרחק זה מצטבר כאשר מתייחסים לעובדה, שהמשיבים מדפיסים 14 פריטים בממוצע ביום - כלומר הליכה מיותרת של 132 מטרים ביום לכל עובד. ניתן לפתור בעיה זו באמצעות מודל צי מדפסות מותאם אישית, בו לכל כמה עובדים המקובצים במקום אחד תהיה מדפסת משלהם.
 
בשוק יש מדפסות באמצעותן עסקים יכולים לנצל יתרונות נוחות של צי מדפסות מותאם מקומית, אבל עם עלויות ניתנות לחיזוי של מודל ריכוזי. זאת, בנוסף לחיסכון בעלויות ויתרונות אקולוגיים, שמציעה הזרקת דיו עסקית - הפחתת עלות ההדפסה ב-50% בהשוואה לטכנולוגיית לייזר, ואף צמצום של 96% בצריכת האנרגיה ו-94% בבזבוז.
 
אורן פליישר, (בתמונה), מנכ״ל Epson ישראל: "עסקים יכולים להרוויח בענק אם רק יבדקו את דרכי התנהלות ציי המדפסות שלהם. הממצאים מראים, שלעסקים רבים אין את הטכנולוגיות או את נוהלי ההדפסה הטובים ביותר והמתאימים יותר לעסקים שלהם. כאשר יותר ממחצית מציי המדפסות העסקיות  באירופה, אפריקה והמזרח התיכון מורכבת עדיין ממדפסות לייזר, רבים מחמיצים את השיפור בתחזוקה, בפרודוקטיביות וברווח הפיננסי, שמציעה טכנולוגיית הזרקת הדיו.
 
כאשר מביטים בחיסכון המוכח בעלויות והיתרונות האקולוגיים של טכנולוגיית הזרקת דיו, אין פלא, שהזרקת דיו עסקית הופכת לאיום רציני על ׳שליטת׳ הלייזר בעסקים. אולם, עסקים רבים עדיין מחמיצים הזדמנויות אלו, כנראה בגלל צי מדפסות, שעבר בירושה, או חוסר הבנה בכל הכרוך בהזרקת דיו.

המחקר מגלה, שרק מחצית מהעסקים הטמיעו מערכות IT חדשות כחלק מהחלטה אסטרטגית. כלומר, ש-50% הנותרים אינם מעריכים במלואן את ההשפעות היכולות להיות לטכנולוגיות הנכונות על הביצועים ועל השורה התחתונה. לדוגמה, מדפסות המצוידות במיכלי דיו במקום במחסניות, יכולות להפחית עד 100% מבעיות התחזוקה בהשוואה למוצרי לייזר דומים.

מודל ההדפסה הריכוזית אינו אידיאלי עבור כל עסק ויש לו מגבלות ברורות. מקומות עבודה מודרניים וקבוצות עבודה קטנות מתאימים יותר לגמישות, שמציעים מודלים מותאמים מקומית להדפסה, שמסירים את התסכולים והזמן המשויכים לצורך לעזוב את מרחב העבודה כדי לאסוף הדפסות. כל הגורמים האלה משפיעים על המוטיבציה והפרודוקטיביות של העובדים, ובסופו של דבר על יעילות עסקית. כלומר, ששינויים קטנים בסוג המדפסת ובמבנה הצי יכולים לספק שינוי גדול בשורה התחתונה".
הדפסה



 
 
Bookmark and Share