Telecom News - ניצחון ענק נוסף לסיני ליבל: הוט-מובייל תספק תמיכה לגלישה 24X7

ניצחון ענק נוסף לסיני ליבל: הוט-מובייל תספק תמיכה לגלישה 24X7

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> ניצחון ענק נוסף לסיני ליבל: הוט-מובייל תספק תמיכה לגלישה 24X7
עוד לפני קיום דיון בבית המשפט בתביעתו הטרייה של סיני ליבל נגד משרד התקשורת והוט מובייל בסוגיית אי מתן שירותי תמיכה לבעיות גלישה לאחר שעה 18:00 ועד למחרת בבוקר, משרד התקשורת כפה על הוט מובייל לספק תמיכה גם לפניות לקוחות בנושא הגלישה 24X7. 
מאת: אבי וייס, 24.6.17, 20:29סיני לילבל

לפני כשבועיים דיווחנו בהרחבה כאן, שממלא מקום הרגולטור (כלומר: משרד התקשורת) בהעדרו, מי שמכונה על ידינו "מגן הצרכנים" - סיני ליבל (בתמונה משמאל), פועל באמצעות פניה לבית המשפט, לאכוף על חברת הוט מובייל (וכלל חברות הסלולר), להפעיל מוקד טלפוני מאויש 24/7 לתקלות המונעות גלישה, במקום מוקד מאויש הפועל כיום רק 10 שעות ביממה לתקלות גלישה.

הפעם, הניצחון של סיני ליבל היה ממש מהיר. עוד בטרם התקיים דיון בפני בית המשפט, משרד התקשורת התעורר (וללא כל פרסום) וכפה מאחורי הקלעים על הוט-מובייל את תיקון המצב.

כך, משרד התקשורת קיבל למעשה (בלי להודות בכך) את עמדתו של סיני ליבל וכפה בשקט ובמהירות הבזק על הוט מובייל לתת שירות לתקלות גלישה גם בין השעות 18:00 עד 08:00 למחרת. גם ההקלטה של הוט מובייל ללקוחותיה, שמחייגים למוקד השירות, שונתה, לפי הנוסח שסיני ליבל ביקש.

זאת, בלי שימוע ובלי לחכות לדיון המשפטי. שנקבע לחודש אוקטובר 2017. מה שמוכיח, שאם משרד התקשורת נלחץ, הוא יודע לכפות נושאים צרכניים ומובהקים על המצפצפים על החוק, התקנות והוראות הרישיון.

להלן נוסח ההודעה המעודכנת, שהוגשה לבית המשפט:
סיני ליבל 

סיני ליבל לא ביטל את תביעתו בעקבות הניצחון, אלא פשוט תיקן את התביעה וביקש להשאיר את משרד התקשורת בכנתבע בתיק זה. 

לכן, ההליך נמשך גם נגד משרד התקשורת, משום שמשרד התקשורת (שביקש למחוק את התביעה נגדו, משום שלטענתו המשרד אינו צד לתביעה), כך לדברי סיני ליבל, לא יכול לצאת ידי חובה בהודעה ,כי ההודעה של המוקד הטלפוני של הוט מובייל, שונתה כמבוקש. 

סיני ליבל עתר בעקבות עמדת משרד התקשורת המעודכנת, כי המשרד יגיש כתב הגנה ויפעל כדלקמן:
א. יורה לכל חברות הסלולר לשנות את נוסח ההודעה של המוקד הטלפוני לאותו נוסח, שכפה על הוט מובייל. 
ב. יתקן את רישיון חברות הסלולר כך, שיובהר כי יהיה מוקד מאויש בטכנאי 24/7 העונה גם לתקלות רשת וגלישה. 
ג. יוציא הודעה לציבור המודיעה כי כל חברות הסלולר מחוייבות להפעיל מוקד מאויש בטכנאי 24/7 לתקלות רשת.
שכן, מיליוני צרכנים מכירים את נוסח ההודעה הישן של המוקדים, נוסח המתייחס רק לתקלה בקבלת והוצאת שיחה (וגניבה ונדידה, שבהן אין שינוי), תוך התעלמות מעניין הגלישה. 

נעקב מקרוב אחרי ההתפתחויות בנושא זה והאם משרד התקשורת אכן יפרסם הבהרה הכופה את ההסדר הזה על כל חברות הסלולר, ולא רק על הוט מובייל.
ניצחון



 
 
Bookmark and Share