Telecom News - מנכ"ל איגוד האינטרנט החליט למנוע מחברי האיגוד להעלות נושאים להצבעה

מנכ"ל איגוד האינטרנט החליט למנוע מחברי האיגוד להעלות נושאים להצבעה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> מנכ"ל איגוד האינטרנט החליט למנוע מחברי האיגוד להעלות נושאים להצבעה
זאת, באספה הכללית (השנתית) של האיגוד ב-26.6.17. כך, "הפתיחות, השקיפות והדמוקרטיה" באיגוד האינטרנט הישראלי נדרסו "בהפיכה פנימית", שבה חלק מחברי הוועד המנהל בראשות המנכ"ל החליטו "לסתום את הפה" למי שלא מסכים עמם ומעוניין להציג נושאים לדיון ולהצבעה באספה הכללית.
מאת: אבי וייס, 25.6.17, 08:00עו"ד יורם הכהן

איגוד האינטרנט הישראלי לא מפסיק לייצר שערוריות. אך לפני שבועיים דיווחנו (כאן) על ההסתבכות הקשה של האיגוד עם רשויות המס בישראל, נושא. שהתגלה באקראי בעקבות דרישת חבר האיגוד (רפי הוידה) לחשוף את כל המסמכים הנוגעים בדבר, שמחוייבים עפ"י חוק, תקנות ותקנון להתפרסם לקראת הדיון באספה הכללית השנתית של האיגוד,  ב-26.6.17.

אולם, חיש מהר נחשף, שהתרחשה עוד שערוריה בהקשר של האספה השנתית הזו. המנכ"ל של איגוד האינטרנט הישראלי (עו"ד יורם הכהן, בתמונה משמאל), החליט (לא ברור אם על דעת כל או רוב חברי הוועד המנהל, או על דעת עצמו), למנוע מ-2 חברים להעלות נושאים חשובים (לדעתם) לדיון ולהצבעה באספה הכללית. הנושאים, שרפי הוידה הציע לקיים עליהם דיון והצבעה באספה הכללית מצויים כאן, למתעניינים. 

לא ברור מדוע החסימה הזו בוצעה, כי ממילא למנכ"ל, לעובדים, שהוא השתיל באיגוד ול"עושי דברו", יש רוב מוחלט באספה הכללית השנתית (וגם באמצעות "כתבי הצבעה", תרגיל ותיק באיגוד האינטרנט) וביכולתו לדחות כל הצעה, שלא נראית לו. בפעם הקודמת (לפני שנה), כדי לוודא שיש לו רוב לדחות כל רעיון חדש, שלא מקובל עליו, הביא המנכ"ל את אחותו, כדי שתצביע עבור עמדותיו, כפי שחשפנו כאן..השנה הוא נקט בשיטה לא פחות יעילה לחסל הצעות מטרידות (להשקפתו): פשוט המשתתפים באספה השנתית לא יצביעו על ההצעות, רק ישמעו עליהן...  

לכן, שלחנו את השאלה הבאה לאיגוד האינטרנט הישראלי:
"נודע לי, שמנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, אולי במסגרת מה שמכונה באיגוד "שקיפות ודמוקרטיה בהתנהלות האיגוד", החליט לחסום הצעות של חבר האיגוד (רפי הוידה), הצעות, שהוצעו על ידו לדיון ולהצבעה באספה הכללית הקרובה של האיגוד.
תשובת המנכ"ל מצויה כאן למטה ומצביעה בברור על ההחלטה הבלתי הגיונית שלו, לחסום חברים באיגוד מלהציע הצעות החלטה בענייני פעילות האיגוד באסיפה הכללית ושהמשתתפים באסיפה הכללית יצביעו אודות הצעות אלו.
מה תגובתכם?

***********************************************************
ציטוט ממכתב המנכ"ל [עו"ד יורם הכהן] (אל רפי הוידה):
רק הנושאים, שיועלו להצבעת האסיפה הכללית נכללים בכתבי ההצבעה.
אתה מבקש להביא לאסיפה הכללית שני סוגים של עניינים:
האחד, שינויים בתקנון העמותה. זהו, כאמור, בגדר העניינים, שהאסיפה מצביעה עליהם ואכן הצעותיך נכללות בכתב ההצבעה, כפי שנכללו הצעותיהם של החברים יהודה דויטש ולביא שיפמן.
השני - נושאים, שבהם אתה (ומר דויטש) מציעים לדון. אלה נושאים תפעוליים אדמיניסטרטיביים, שהם בגדר סמכותו של הוועד המנהל ולא של האסיפה הכללית.

ההצעות מפורטות באזור החברים של האיגוד, ולחברי האיגוד ניתנת האפשרות לעיין בהן במלואן עוד קודם למועד האסיפה. תוכל כמובן להציג את הצעותיך אלה במסגרת האסיפה ויתאפשר לקיים בהן דיון פורה בין חברי העמותה. עם זאת, נושאים אלה אינם מיועדים להצבעה. כך נוהג האיגוד מאז ומתמיד במסגרת אסיפותיו הכלליות והדבר ידוע לך היטב מהצעותיך לדיון באסיפות קודמות. הואיל שאינם מיועדים להצבעה, הם אינם נכללים גם בכתבי ההצבעה
במהלך האסיפה הכללית יציגו נשיאת האיגוד והח"מ את סקירת פעילות האיגוד בשנה שחלפה וכן את תוכנית הפעילות, כמקובל. דו"ח הפעילות השנתי הוא מסמך, שאין כל חובה חוקית לפרסם אותו בכלל, וקודם למועד האסיפה בפרט. המסמך יפורסם בהתאם לשיקול דעת הנהלת האיגוד ואנו דוחים את טענתך כי הדבר פוגם בהצבעה או בכתבי ההצבעה".
******************************************************

תגובת איגוד האינטרנט הישראלי:
"המכתב, ששלח מנכ"ל איגוד האינטרנט, עו"ד יורם הכהן, מדבר בעד עצמו. ההצעות לשינוי התקנון של מר הוידה יידונו, ובנוגע לעניינים האחרים הוא יוכל להרחיב בפני האסיפה הכללית - אך לא תיערך הצבעה לגביהם".

כך, בוצעה "הפיכת חצר" באיגוד, ונדמה שזה גם בניגוד לדפרופ' קרין נהוןעת נשיאת האיגוד (פרופ' קרין נהון, בתמונה משמאל), שכתבה כך לרפי הוידה: "בישיבה האחרונה [של הוועד המנהל] העליתי את כל ההצעות של רפי לדיון בוועד, חלקם אפילו אימצנו בשמחה (כפי שהוא יראה באסיפה)". 

כלומר: המטרה לחסום את הדיון בהצעות של רפי הוידה (וחבר נוסף, שהציע אף הוא הצעות נבונות לדיון ולהצבעה באסיפה הכללית), אינה עניינית (כי נשיאת האיגוד בעצמה מדווחת, שמדובר בהצעות טובות), אלא רק ברצון לחסום בכל דרך את האופוזיציה למנכ"ל, שגם לא מעוניין, שמישהו ידון באספה הכללית הזו בשכר וההטבות שהוא מקבל בתפקידו (כ-430 אלף ש"ח, רק עלות השכר לשנה, כמפורט כאן, יותר מכפליים מכל בעל תפקיד ניהולי אחר באיגוד), כסף המגיע מההכנסות ממכירת רישום דומיינים במחירים מופקעים לתושבי ישראל. 

אחד מחברי האיגוד, שהיה בעברו גם חבר הוועד המנהל (רועי שלומי), ששמע על השערורייה הזו כתב כך לנשיאת האיגוד:

"אני מכיר את החוק היטב, והאסיפה היא מעל הוועד, ויכולה אף לפטר אותו. ההחלטה כי רק הוועד מקבל החלטות בעניינים כל כך מהותיים אותם העלה רפי, היא לא ראויה לעמותה הרואה עצמה ציבורית. זה צריך להיות בכלל רצון של הוועד לפתוח את הנושא לדיון והחלטה רחבים ככל האפשר, תוך עירוב הציבור, בעלי שמות מתחם ועוד. רק לדוגמא - החלטה של העמותה לפעול משפטית נגד מס הכנסה, היא דבר, שעלול למוטט את האיגוד, אם יוחלט כנגד האיגוד, ועלולה להתבטא בשומה נוספת של מיליוני שקלים. וזה רק אחד מהנושאים של הפרק.
 
אין לי אלא להצר על כך, שאתם מעדיפים להוציא את כספי הציבור על עורכי דין, מאשר על דיון ציבורי רחב ופתוח. 
 
בכל מקרה, הבא נתקדם - טל קפלן אינו גורם בעל סמכות בעמותה על פי חוק. אבקש ממך מסמך קצר המודיע על החלטת הוועד שלא לאפשר קבלת החלטות באסיפה הקרובה בנושאים שהעלו חברי העמותה".
 
 תשובה טרם נתקבלה. ככל שתתקבל, נעדכן בהתאם. 

שורה תחתונה: לא יעלה לא יעלה על הדעת, שכך תחסם באופן שרירותי הצבעה על נושאים המועלים לדיון ולהצבעה באספה הכללית, נושאים מקצועיים ומהותיים לפעילות האיגוד, שהועברו על ידי 2 חברים במועד שנקבע להעברת נושאים לדיון ולהצבעה באסיפה.

אולם, באיגוד האינטרנט הישראלי - הכל אפשרי, גם מה שלא הגיוני.  
איגוד האינטרנט



 
 
Bookmark and Share