Telecom News - חשיפת ה-ISP המסתורי (099) שהצליח דווקא לאחר "מהפכת השוק הסיטונאי"

חשיפת ה-ISP המסתורי (099) שהצליח דווקא לאחר "מהפכת השוק הסיטונאי"

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> חשיפת ה-ISP המסתורי (099) שהצליח דווקא לאחר "מהפכת השוק הסיטונאי"
חשיפת ה-ISP המסתורי (099) שהצליח דווקא לאחר פרוץ "מהפכת השוק הסיטונאי"
מאת: אבי וייס, 24.6.17, 16:50נביל עמד
 
חשיפה ראשונה ובלעדית של מי שייסד ומוביל את חברת האינטרנט 099, שהייתה עד כה די אלמונית, להצלחה יפה בכל פלחי השוק בישראל (פרטי ועסקי), עם קרוב ל-100 אלף לקוחות.  
 
"אני טוען, שאנו מקום ראשון בין ה-ISP בישראל", מדווח נביל עמד, מייסד ומנכ"ל 099 Primo. "זאת, גם בביצועים, גם במחיר וגם בשירות".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם נביל עמד (בתמונה), כדי לשמוע על ISP ירושלמי (שלמעשה מספק שירותי אינטרנט מחיפה), ISP מאוד מצליח, ש"עלה לגדולה" בזכות בחירה בכיוון הנכון (מבחינתו): באנדלים בשת"פ עם בזק. זאת, בניגוד ל-ISP אחרים, שהלכו בכיוון של תחרות "ראש בראש" נגד בזק ולקוחותיה, במסגרת "השוק הסיטונאי". זאת, במודל "שוק סיטונאי" המוביל רק להפסדים ל-ISP, במקביל לירידה חריפה בביצועים ללקוחות הקצה, שעוברים להסדר "השוק הסיטונאי" אצלם.
 
שאלה: מהיכן מגיע השם 099?
נביל עמד: "את הקריירה המקצועית שלי בתחום התקשורת והמחשבים עשיתי בקנדה. כשחזרתי לישראל בסוף שנות ה-90 עם יכולת כלכלית מספקת, חיפשתי איך להקים עסק, שאוכל להצליח בו ואני בקיא בו ולכן הקמתי את החברה עם כמה שותפים בשנת 1999 ובהמשך הדרך החלטתי לקרוא לה 099, על שם שנת ההקמה של החברה. זאת, כדי להדגיש כמה אנו ותיקים ומנוסים בשוק.
 
את רישיון ה-ISP (ספק אינטרנט) קיבלנו ממשרד התקשורת בשנת 2000, והחלטנו למקם את ה-Data Center הציוד והמתגים שלנו בתוך ה-Data Center הגדול של נטוויז'ן-013 בחיפה, שכיום זה חלק מסלקום. כך, שכל השירותים שלנו מסופקים מחיפה.
 
במשך שנים מאז, היינו ספק שירותי תקשורת די קטן, שלא שמעו עליו. המצב הזה השתנה אחרי תחילת מה שקרוי 'מהפכת השוק הסיטונאי', כשבזק הציעו לנו שת"פ בחבילות 'באנדל' ו'באנדל הפוך', וזה הפך אותנו די מהר לספק שירות תקשורת קווית הצומח במהירות.
 
יש לנו לקוחות במגזר הפרטי והעסקי מכל רחבי הארץ ומכל המגזרים, שמצטרפים אלינו בקצב גדל והולך והשת"פ הזה עם בזק הוכיח את עצמו. אין מגזר אחד בישראל או תחום אחד, שאין לנו בו לקוחות.
 
לקוח פרטי, שמעוניין להצטרף אלינו יכול לבחור את האופציה המועדפת עליו מ-4 אפשרויות העומדות בפניו: 1) שוק סיטונאי, 2) רק חיבור אינטרנט בלי שוק סיטונאי (ב-17 ₪ לחודש עד 100 מגה), 3) באנדל עם בזק אצלנו, 4) באנדל הפוך בבזק. אנו ממליצים ללקוחות ללכת על הסדר הבאנדל. ב-2 התצורות המחיר הוא אותו המחיר, רק הלקוחות משלמים קצת אחרת: בבאנדל ההפוך משלמים לבזק גם על השירות שלנו ובבאנדל הרגיל משלמים לנו, שזה מכסה גם את עלות בזק. 
 
ממה שאני קורא בעיתונות, כיום כל הספקים רוצים להיות בהסדר שת"פ עם בזק, במבצעי הבאנדל שלה. כך, שההחלטה שלנו בתחילת הדרך של השוק הסיטונאי ללכת בשת"פ עם בזק הייתה נכונה והוכיחה את עצמה".
 
שאלה: מה אתם מספקים ללקוחות?
תשובה: "את כל השירותים של ISP, גם למגזר הפרטי וגם העסקי, כולל VoIP, אינטרנט על מטרו-אתרנט, מרכזיות וירטואליות, אחסון אתרים, שרתים וירטואליים, עיצוב אתרים, שירותי דואר אלקטרוני, שירותי אבטחה ועוד.
 
אנו גם עומדים בכל התנאים והדרישות של משרד התקשורת, לרבות 2 רמות של סינון אתרים ללקוחות פרטיים: סינון בסיסי בחינם וסינון פרימיום בכמה רמות לבחירת הלקוח, בתשלום קטן של 10 ₪ לחודש והלקוחות מקבלים גםIP  קבוע".  
 
שאלה: אתם מספקים אינטרנט על רשת הוט?
תשובה: "כן, אבל לא השקענו עד היום מאמצי שיווק לצרף לקוחות על רשת הוט. רוב הלקוחות שלנו על רשת הוט הם לקוחות, שהיו קודם על רשת בזק ועברו לרשת הוט ונשארו עמנו כספק אינטרנט, כי הם היו מרוצים מאתנו ושמרו לנו נאמנות.
 
בקרוב אכנס למו"מ מול הוט, לראות איך ניתן ליישם 'שוק סיטונאי' על רשת הוט, כפי שמשרד התקשורת החליט. חשוב לדעת, שיש כמה מכשלות בדרך לשירות 'שוק סיטונאי' על רשת הוט, שנצטרך לחשוב כיצד לפתור. הבעיה הראשונה היא בעיית המחסור במספרי IPv4. כיום, המספרים הללו הפכו ליקרים. אנו מדינה יוצאת דופן בעולם, שאין בה יישום של IPv6".
 
שאלה: אתם מכריזים על עצמכם כספק הנמצא במקום ראשון בביצועים, במחיר ובשירות בישראל. הכיצד?
תשובה: "אתה יכול להצטרף ולבדוק אותנו, או לשאול את הלקוחות שלנו.
 
אנו מנהלים את הציוד שלנו והרשת שלנו, שמבוססת על פתרונות ציוד המתקדמים ביותר של סיסקו ופורטינט בחיפה, בצורה מנוהלת, יעילה וחכמה וזה מוכיח את עצמו".  
 
שאלה: לאן אתה מעוניין להתפתח?
תשובה: "אני מעוניין להגדיל את נתח השוק שלנו בכל המגזרים ובעיקר בתחום העסקים הקטנים עד הבינוניים (SMB). אנו מעוניינים לפתח את היקף השירותים המכוונים למגזר ה-SMB.
 
יש לנו כמה תוכניות להרחיב את השירותים שלנו, למשל לכיוון עולם ה-Storage (אחסון מידע), שירותי עננים וטלפוניה בענן. בתחומי הטלפוניה העסקית אנו עובדים בשת"פ עם Voipli, יש לנו שת"פ ממש הדוק ומתמשך עם צבי זוסמן, הבעלים והמנכ"ל של Voipli ומחפשים כעת איך להרחיב את היכולות שלנו".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
נביל עמד: "שהציבור הרחב, הפרטי והעסקי, יכיר בנו כספק האינטרנט המספק את הביצועים הטובים ביותר, המחירים הטובים ביותר והשירות הטוב ביותר בישראל. את המוטו הזה חרתנו על חזית האתר שלנו וזה הדגל המוביל אותנו. אני מאמין, שהשוק יכול לבדוק ולראות, האם אנו מובילי שוק, כמו שאנו טוענים.
 
אני דוגל בעבודה בשיטת השת"פ ואני כעת מחפש להרחיב את היקף השת"פים שלנו, כדי שנוכל לממש ובהצלחה את הכיוונים החדשים, שאנו מעוניינים להתפתח בהם, בעיקר בתחום הטלפוניה והתקשורת העסקית. אני מאמין, ששת"פים מוצלחים יביאו ל-2 הצדדים פלחי שוק נוספים".
אינטרנט ישראלי



 
 
Bookmark and Share