Telecom News - האם יש פתרון לתקשורת אמינה ומאובטחת בשגרה ובחירום (במקום מירס)?

האם יש פתרון לתקשורת אמינה ומאובטחת בשגרה ובחירום (במקום מירס)?

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> האם יש פתרון לתקשורת אמינה ומאובטחת בשגרה ובחירום (במקום מירס)?
חשיפת מערכת Wave (שירות PTT על LTE) והסמארטפון LEX של מוטורולה סולושנס, ומערכות משלימות לתקשורת מאובטחת ושרידה (גם לעיר חכמה) בשגרה ובחירום. המערכות והמכשירים נחשפו במפגש ארגון יועצי מערכות תקשורת, שנערך בבית מוטורולה סולושנס בקרית שדה התעופה בלוד.
מאת: אבי וייס, 3.7.17, 07:00מוטורולה סולושנס

יועצי התקשורת בישראל (חברי ארגון אימ"ת - ארגון יועצי מערכות תקשורת בישראל, שמקיימים אחת לחודש מפגש בחברת תקשורת אחרת, נחשפו במפגש, שהתקיים ביום 28.6.17 בבית מוטורולה סולושנס, לפיתוחים החדשים ביותר: כיצד מערכות התקשורת העסקיות מתאימות את עצמן לעידן החדש של LTE ובקרוב דור 5 בסלולר, עם פתרונות מקיפים ל"עיר חכמה", מצלמות חכמות, IoT ומערכות שו"ב חכמות, לכל מטרה וצורך קיים ועתידי.

רוני וולובלסקי, מנכ"ל טלרון טלקומוניקציה וחבר מזכירות אימ"ת: "רשת iDen של מירס הייתה בשיאה עם כ-700 אלף מנויים. כיום יש בה פחות מ-150 אלף. עפ"י הידוע לנו, בפברואר 2019 הרשת הזו תיסגר והתדרים יוחזרו למדינה. משרד האוצר כבר פרסם מכרז לנושא זה (כאן) ובכוונת האוצר לבחור את המערכת הבאה: PTT (ר"ת: Push To Talk) על LTE.

היום נראה פתרון מעניין כזה בדיוק במוטורולה סולושנס, בה אנו מתארחים, ביחד עם חשיפת פתרונות חדשים לערים חכמות ופתרונות תקשורת לארגונים ועסקים, שכבר מופעלים בכל פינה בישראל. המפגש הבא של הארגון ייערך בחברת סלקום ב-26.7.17 בהזמנות שתישלחנה בנפרד לחברים". 

מיכאל עינב, מיכאל עינבבתמונה משמאל, מנהל מכירות ופרויקטים, שוק ישראל, מוטורולה סולושנס: "אנו פועלים בישראל מעל ל-50 שנה ומוכרים ע"י כל רבדי השוק.

נכנסנו לכמה תחומים חדשים, שנחשוף היום, תחומים מובילים מבחינה טכנולוגית, שמספקים מענה לצרכים העכשוויים והעתידיים של השוק.

יש לנו כאן בקרית שדה התעופה בלוד חדר תצוגה בו אנו מוכנים להדגים בפני כל מי שמתעניין בנושאים, שאנו מפתחים, את הפתרונות החדשים שיש לנו, בנושאים הכי מלהיבים הקיימים כיום בשוק העולמי, כמו גם בישראל".

שוקי רחימוב, בתמונה שוקי רחימובמשמאל, מנהל אגף המכירות והשירות, שוק ישראל, מוטורולה סולושנס: "החברה בישראל היא גם חברת פיתוח וגם חברת שירות ומכירות. בישראל עברנו המון תהפוכות, כי השיטה שלנו היא לפתח טכנולוגיות חדשות וכשהטכנולוגיה מתבגרת ומצליחה, למכור אותה בשיא. כך, מכרנו את החברות פלאפון ומירס, שהיו חברות שלנו מתחילת דרכן. כך גם מכרנו את זרוע מכשירי הסלולר שלנו. אנו תמיד רצים קדימה לאתגר הבא ומפתחים מוצרים לצרכים העתידיים של השווקים בהם אנו עוסקים.

יש לנו בישראל כ-250 עובדי שירות ב-9 מרכזי שירות. זו גאוותנו וזה מה שמייחד אותנו ברמת השירות, שאנו מספקים לשוק הישראלי. 

אנו עסוקים כיום בפיתוח והצגת פתרונות למה שאנו והשוק מאמינים, שהוא העתיד של התקשורת העסקית. אנו מאמינים בגישה, שאותה תקשורת אמורה לפעול גם בשגרה וגם בחירום וכך אנו בונים את הפתרונות שלנו, שפועלים בדיוק אותו דבר, גם בשגרה וגם בחירום. התפיסה הזו מלווה אותנו גם בפתרונות לערים חכמות, בתחום השו"ב ופתרונות פס רחב ותקשורת מאובטחת, שמתאימים לכל ארגון ולכל רשות מקומית.

זכינו בשנתיים האחרונות במכרזים גדולים בתחומים רבים, למשל לבניית מערכת ארצית להתראות בפני רעידות אדמה, מערכת WiFi לרכבת ישראל, מערכות התקשורת של המשטרה ופיקוד העורף, פתרונות עיר חכמה ברמת-גן, באשדוד וערים רבות נוספות, פתרונות לצה"ל ולגופי ביטחון נוספים".

ברק יצחק הלוי, בברק יצחק הלויתמונה משמאל, מנהל תחום עיר חכמה ובטוחה, מוטורולה סולושנס ישראל: "כיום אנו מאוד פעילים בתחום הרשויות המקומיות. כמעט בכל הערים והרשויות המקומיות בישראל, החל מתל-אביב וכלה במועצות אזוריות ומקומיות בכל רחבי הארץ. אנו מציעים מגוון רחב של פתרונות בכל התחומים, החל מפתרונות בקרת חנייה, דרך אינטרנט אלחוטי וכלה בבקרת תאורה, כריזה וצפירה. 

יש תחומים, שאנו מובילי שוק. למשל בתחום בקרת השקייה, אנו נמצאים כמעט בכל הרשויות המקומיות בישראל. תחום חדש, שנכנסו אליו, הוא הפיכת מקלטים ציבוריים למקלטים חכמים. בתל-אביב, את כל 200 המקלטים הציבוריים, שבטיפול העירייה כיסינו בתקשורת אלחוטית פנימית כולל WiFi, מסך טלוויזיה, טלפון, מקלט רדיו ועוד.

יש לנו פתרונות להשכרת אופניים, לבקרת רמזורים, לניהול כיתות לימוד מכל סוג, לתברואה, לפיקוח העירוני, לסייבר, ללחצני מצוקה, למערכות חשמל ואנרגיה ולמעשה לכל צורך, שהרשות המקומית מבקשת.

התחום הכי חם והמתפתח הכי מהר כיום הוא תחום ה-Video Analytics. זה מבוסס על מצלמות חכמות, AI, מערכות שו"ב מתקדמות, GIS ועוד. זה תחום, שרשויות מקומיות רבות נכנסות אליו וגם לא מעט ארגונים ומוסדות.

בתחום החנייה החכמה, שבה גם כן משולבות מצלמות חכמות, אפליקציות סלולריות וסנסורים, אנו נמצאים בכמה פיילוטים בכמה רשויות מקומיות ואנו מרחיבים את סל הפתרונות שלנו בתחום הזה, כדי לתת מענה לצרכים של כל רשות מקומית".

ניר אליאב, בניר אליאבתמונה משמאל, מנהל תחום מערכת Wave, מוטורולה סולושנס ישראל: "מערכת Wave היא פיתוח חדש שלנו, מערכת, שנועדה לספק מענה תקשורתי מאובטח לעובדים בפריסה רחבה ובמהירות, ללא כל חיוג. המערכת הזו מספקת PTT על כל רשת סלולר והיא מותאמת במיוחד ל-LTE ולרשתות WiFi. לכן, אפשר לשדר ולדבר בקבוצות עבודה בצורה מהירה וסגורה, כשהמשתתפים בשיחה יכולים להיות בכל מקום בעולם, כל עוד יש להם חיבור לאינטרנט. 

עד היום, מערכות התקשורת של גופי הביטחון וההצלה נשענו על מערכת בטכנולוגיית Astro, שנקראת במשטרת ישראל "ניצן" ובפיקוד העורף "ברק כתום". על 'רשת החירום הלאומית' אותה פעילה המשטרה, יושבים כבר גופים אזרחיים לא מעטים.

בתפיסת העולם שלנו, רשתות האלחוט הוותיקות לא תיעלמנה, כי הן שרידות בכל מצב. כשרשת הסלולר או ה-WiFi נופלת, והיא תיפול באירוע חירום רציני, רק התקשורת האלחוטית הוותיקה והמוכרת לנו תפעל. לכן, אנו ממליצים לארגונים לשמור על המערכות הוותיקות שלהם ולהמשיך לשדרג ולתחזק אותן. 

מערכת Wave היא מערכת מבוססת תוכנה ומתג מרכזי, שיושב אצלנו בקרית שדה התעופה. המתג המרכזי הזה מספק קישוריות בין כל העולמות, למשל בין מכשירי אלחוט הוותיקים למכשירי הסלולר החדשים. המערכת הזו היא כלל עולמית. כלומר: היא תפעל בכל מקום שיש בו קישור לאינטרנט. לכן, אנו קוראים למערכת Wave 360, כי היא נותנת מענה מקיף של 360 מעלות לכל אחד, בכל מקום. 

יש במערכת הזו תכונות מעבר למה שמוLEXכר ללקוחות רשת מירס דוגמת: סריקה בין קבוצות עבודה, קבוצות דינמיות, שליחת תמונות מוצפנות, איתור יחידות קצה על המפה, שליחת הודעות טקסט מוצפנות ועוד.

הפתרון הזה עובד על כל מכשיר אנדרואיד או אייפון, רק בהתקנת תוכנת הקצה. הפתרון שלנו הוא פתרון של פס רחב באוויר, עם יצירת קבוצות עבודה דינמיות המדברות ביניהן ללא חיוג. אפשר לתקשר מאחד לאחד, מאחד לקבוצה, מאחד לכמה קבוצות ומאחד לכולם. זאת, תוך קביעת עדיפויות ויכולת בניית קבוצות בשנייה. 

לכל מי שצריך מכשיר ייעודי, מכשיר מוקשח, שיעמוד בנפילות וזעזועים ובמצבים קשים, אנו מציעים את הסמארטפון LEX מבוסס אנדרואיד (בתמונה משמאל). למכשיר יש כפתורים ייעודיים ל-PTT וכפתור מצוקה. במכשיר יש מקום ל-2 סימים. כך, שניתן לפעול ב-2 רשתות סלולר (למשל אחת בישראל ואחת בחו"ל). את הסוללה אפשר להחליף בלי לפתוח את המכשיר. למכשיר יש 3 מיקרופונים ו-2 רמקולים. 

אנו מספקים ללקוחות מערכת מלאה עם יכולת שליטה, מערכת העונה על כל הסטנדרטים הכי מחמירים הקיימים בעולם ה-PTT ותאימות וקישור לאחור לכל הדורות הקודמים.

ההצפנה מבוצעת ב-LEX גם בחומרה. כך, שהלקוחות מקבלים את רמת האבטחה הגבוהה ביותר שניתן לספק בתקשורת ניידת". 

אבי כהן, בתאבי כהןמונה משמאל, מנהל תחום מערכות הקשר, מוטורולה סולושנס ישראל: "עולם הקשר משרת בישראל לקוחות רבים מכל תחומי המשק. הייתרון של מערכות הקשר: זמינות מיידית ושרידות מוחלטת.

כיום התקשורת היא דיגיטלית. לכן, יש כיום יכולות, שלא היו בעבר, והשרידות עלתה ושופרה. המכשירים החדשים עמידים בכל מצב, גם כשהם נופלים למים. הם כוללים יכולת זיהוי מיקום, יכלת תיעוד ומעקב. יש לנו מכשירים חדשים, שהמשטרה מבקשת לצרכי תיעוד בעבודתם של השוטרים וזה פתרון המתאים לכל בעלי התפקידים, שמבצעים את תפקידם מול ציבור. 

מערכת השו"ב המרכזית שלנו מכונה בשם TRBOnet והיא מספקת שו"ב על גבי מפה, עם יכולת לתקשורת ישירות מהמפה על המסך, עם חיבור על הצג לכל המערכות, דוגמת המצלמות והסנסורים.

יש לנו מערכת המקשרת בין כל סוגי מכשירי הקצה, החל מטלפונים פשוטים שולחניים וכלה במכשירי אלחוט וסלולר מכל סוג. זו תקשורת מבוססת IP ומכונה בשם Motobridge, שכבר מופעלת בהצלחה בכמה ארגונים בישראל. זו מערכת היוצרת רשת תקשורת אחת שטוחה ומחוברת בכל רחבי הארץ והעולם.

השוק של מכשירי האלחוט התקדם ויש כיום מכשירי אלחוט דקים ויפים, בדיוק כמו הסמארטפונים בעולם הסלולר". 

בתמונה: מכשירי סלולר LEX עם מערכת השליטה של מערכת Wave, לשירותי PTT על LTE ו-WiFi:
LEX

בתמונה: יועצי מערכות התקשורת חברי אימ"ת בביקור בבית מוטורולה סולושנס ישראל:
יועצי התקשורת
 



 
 
Bookmark and Share