Telecom News - צריכת הנתונים גדלה ב-2016 בכ-50% בעקבות צריכה גוברת של תוכן וידאו

צריכת הנתונים גדלה ב-2016 בכ-50% בעקבות צריכה גוברת של תוכן וידאו

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> צריכת הנתונים גדלה ב-2016 בכ-50% בעקבות צריכה גוברת של תוכן וידאו
צריכת הנתונים גדלה ב-2016 בכ-50% בעקבות צריכה גוברת של תוכן וידאו
מאת: מערכת Telecom News, 12.7.17, 14:53סיבים אופטיים

בכל שנייה עוברים על רשת בזק כ-1,000 גיגה של תוכן. 60 אלף ק"מ של סיבים אופטיים כבר נפרסו ברחבי הארץ.
 
בזק עדכנה היום, שהשימוש ברוחב פס גדל ב-2016 בכ-50% ושבכל שנייה עוברים על הרשת שלה כ-1,000 גיגה של תוכן, כאשר 70% מהם עבור תכני וידאו.
 
פלטפורמות רב ערוציות, שירותי וידאו עצמאיים, אתרי סדרות כמו נטפליקס ואמזון פריים ואין ספור אתרי וידאו עפ"י דרישה, שמספקים תכנים, הביאו איתם עושר אין סופי של תוכן, אבל גם אתגר טכנולוגי אדיר ודרישה להשקעה מאסיבית בשדרוג ושיפור תשתיות.
 
מהפיכה זו מתאפשרת ברובה בזכות פריסת תשתיות אינטרנט לכל מקום בארץ. התשתית הטכנולוגית, שפרוסה כדי להביא את התוכן עד לבית הצרכן עברה בשנים האחרונות מהפכה. מרשת טלפוניה, שתפקידה היה להעביר דיבור וצלילים היא הפכה לרשת נתונים אדירה, שצריכה להתמודד עם דרישה הולכת וגוברת לשירותים זוללי פס, בעולם הממשיך להשתפר בסטנדרטים שלו ולהציב אתגרים טכנולוגיים.
 
המעבר משידור וידאו בסיסיים, לשידורי HD, ומשידור HD לאיכות 4K. שירותי מוזיקה מקוונים, קונסולות משחקים המאפשרות לשחק, בזמן אמת, מול יריבים מכל רחבי העולם, מהפכת המציאות המדומה (VR) הנמצאת בחיתוליה ועומדת לשנות את הצורה שבה אנו חווים את התוכן שלנו, כל שינוי כזה מביא איתו דרישה הולכת וגוברת לרוחב פס.
 
יקי זנו, סמנכ"ל טכנולוגיות ורשת בבזק: "בכל פעם שאנשי התוכן ממציאים חוויית צפייה חדשה, כזאת שנותנת לצופים ערך מוסף, שהם עוד לא הכירו, הם דורשים גם מאתנו, אנשי הטכנולוגיה, להמציא את עצמם מחדש ולספק פתרונות רלוונטיים ויעילים כדי לאפשר לצופים בבית ליהנות מהחוויה. הגידול האדיר בתעבורת הנתונים ברשת, והעלייה בשימוש של טכנולוגיות זוללות רוחב פס מחייב אותנו בבזק, שחלק גדול מהשירותים והתכנים הדיגיטליים בישראל מתבססים על התשתית שלה, לפעולה בלתי נגמרת".
 
כדי לעמוד בדרישות רוחב הפס ההולכות וגדלות נדרשות השקעות אדירות בפיתוח ושיפור תשתיות האינטרנט. בפועל זה אומר השקעה של מיליארדי ש"ח בתשתיות הרשת, שדרוג תמידי שלה והרחבת רוחבי הפס ללקוחות.

בתוך כך, בזק בוחנת כל הזמן טכנולוגיות מתקדמות כדי להפוך את הרשת ליעילה ומהירה יותר ובמקביל פורסת סיבים אופטיים ברחבי הארץ. 60 אלף ק"מ של סיבים אופטיים, שכבר נפרסו ע"י בזק ברחבי הארץ, מוכנים לספק למעל למיליון וחצי בתי אב את הדרישה ההולכת וגוברת לרוחב פס ואת האפשרות ליהנות מחוויות התוכן המתקדמות ביותר.
 



 
 
Bookmark and Share