Telecom News - "העידן הבא של שותפות אדם-מכונה" - 85% מהמשרות ב-2030 עדיין לא הומצאו

"העידן הבא של שותפות אדם-מכונה" - 85% מהמשרות ב-2030 עדיין לא הומצאו

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Global >> "העידן הבא של שותפות אדם-מכונה" - 85% מהמשרות ב-2030 עדיין לא הומצאו
"העידן הבא של שותפות אדם-מכונה" - 85% מהמשרות ב-2030 עדיין לא הומצאו
מאת: מערכת Telecom News, 23.7.17, 13:47אדם מכונה

דו"ח: טכנולוגיות בינה מלאכותית, רובוטיקה, מציאות מדומה, מציאות רבודה ומחשוב ענן יתפקדו כשלוחה של האדם. עסקים וארגונים נדרשים כבר היום לתכנן תשתית וסביבת עבודה שתהיינה רלוונטיות גם בעתיד. ייווצרו ענפי תעשייה וכישורים חדשים.
 
בשנת 2030 כל הארגונים יהיו טכנולוגיים, ולכן עסקים נדרשים כבר היום לתכנן תשתית וסביבת עבודה שיהיו רלוונטיים גם בעתיד. כך, עפ"י דו"ח, שפרסמה חברת  Dell Technologies, שמבוסס על מחקר שביצע המכון לעתיד (IFTF). 

יותר מ-20 מומחי טכנולוגיה, אקדמיה ועסקים מכל רחבי העולם, בדקו במסגרת המחקר את הדרך, שבה טכנולוגיות כמו בינה מלאכותית, רובוטיקה, מציאות מדומה, מציאות רבודה ומחשוב ענן, ישנו את חיינו ואת דרך העבודה שלנו במהלך העשור הבא. הדו"ח המלא - כאן.

הדו"ח, שכותרתו "העידן הבא של שותפות אדם-מכונה", מספק תובנות על הדרך, שבה צרכנים ועסקים יכולים להכין עצמם לקראת חברה הנמצאת בשינוי מתמיד. הדו"ח צופה, כי שהטכנולוגיות החדשות תעצבנה מחדש את חיינו, בהתבסס על שיפורים מסיביים בתוכנה, ביג דאטה וכוח החישוב.

החברה האנושית תיכנס לשלב חדש במערכת היחסים שלה עם מכונות, שלב שיאופיין ב:

יעילות והיתכנות גדולות יותר מבעבר, שתסייענה לבני האדם לעקוף את המגבלות שלהם;
 
טכנולוגיה כשלוחה של האדם, תסייע לכוון ולנהל פעילויות יומיום בדרך טובה יותר;
 
השימוש בטכנולוגיות matchmaking מבוססות נתונים, יאפשר לארגונים לאתר ולהעסיק כוח אדם מיומן מרחבי העולם;
בני אדם ילמדו "מרגע לרגע" וקצב השינוי יהיה מהיר כל כך, עד שענפי תעשייה חדשים ייווצרו וכישורים חדשים יידרשו כדי לשרוד.
 
המהפכה הדיגיטלית הנוכחית טורפת מחדש את הקלפים בכל התעשיות. בפעם הראשונה בהיסטוריה המודרנית, מנהלים בכל העולם אינם מסוגלים לחזות את המשך דרכה של התעשייה שלהם בעתיד הקרוב.

עפ"י "מדד השינוי הדיגיטלי" של Dell, 52% ממקבלי ההחלטות הבכירים ב-16 מדינות שונות, חוו שיבוש משמעותי בענפי התעשייה שלהם כתוצאה מטכנולוגיות דיגיטליות. כמעט מחצית מבעלי העסקים מאמינים, שיש אפשרות, שהחברה שלהם תהפוך למיושנת בעוד 3 עד 5 שנים.
 
ממצאים נוספים של הדו"ח:
ב-2030, מידת ההישענות האנושית על טכנולוגיה תגיע לרמת שותפות של ממש  ותכלול כישורים כמו יצירתיות, תשוקה ורוח יזמית. כל זה יעלה בקנה אחד עם יכולתן של המכונות להשיג מהירות, אוטומציה ויעילות. מידת היצרנות, שתושג כתוצאה מכך, תאפשר ליצור הזדמנויות חדשות בתעשיות השונות ובתפקידים שבהן.

עד 2030, עוזרי בינה מלאכותית, רבודים ומותאמים אישית, יוכלו לתפקד טוב יותר מאשר עוזרים אנושיים. הם יטפלו בנו בדרכים צפויות ואוטומטיות.

הטכנולוגיה לא תגזול בהכרח את מקומם של העובדים, אלא תשנה את התהליך של מציאת עבודה. העבודה תחדל להיות מקום ותהפוך לסדרת משימות. טכנולוגיות של למידה ממוכנת תאפשרנה חיפוש ברמת יכולות וכישורים אינדיבידואלים, והארגונים יחפשו אחר בעלי הכישורים הטובים ביותר למשימות.

כ-85% מהמשרות של 2030 עדיין לא הומצאו. קצב השינוי יהיה כה מהיר, שאנשים ילמדו "מרגע לרגע" להשתמש בטכנולוגיות חדשות, כמו מציאות רבודה ומציאות מדומה. היכולת לקבל ידע חדש, תהיה בעלת ערך רב יותר מאשר הידע עצמו.
 
ג'רמי ברטון, מנהל השיווק הגלובלי ב-:Dell Technologies "מעולם לא חוותה התעשייה שיבושים ופריצות דרך רבים כל כך. קצב השינוי ממשי מאוד, ואנו נמצאים כעת בנוף, שבו יש להיות או לחדול. כדי לקפוץ לשלב הבא בעידן יחסי השותפות בין אדם ומכונה, כל העסקים יצטרכו להפוך לעסקים דיגיטליים, המבוססים על תוכנה. על הארגונים להזדרז ולבנות את הקיבולת המתאימה במכונות שלהם, להכין את התשתית ולהכשיר את כוח העבודה שלהם כדי לצלוח את השינוי הזה".

 
עובדי המחר



 
 
Bookmark and Share