Telecom News - האקתון ראשון למען אוטיסטים ייערך בשת"פ בין יחידת אופק של חיה"א לאלו"ט

האקתון ראשון למען אוטיסטים ייערך בשת"פ בין יחידת אופק של חיה"א לאלו"ט

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> האקתון ראשון למען אוטיסטים ייערך בשת"פ בין יחידת אופק של חיה"א לאלו"ט
האקתון ראשון למען אוטיסטים ייערך בשת"פ בין יחידת אופק של חיל האוויר לבין אלו"ט                       
מאת: מערכת Telecom News, 24.7.17, 10:36האקתון

עשרות חיילים ובוגרים של יחידת אופק - יחידה טכנולוגית מבצעית מובחרת של חיל-האוויר, ישתתפו במרתון טכנולוגי לשיפור חייהם של ילדים ובוגרים עם אוטיזם. 24 שעות של מרתון פיתוח אינטנסיבי צפויות להניב פתרונות טכנולוגיים שיעשו את חיי ילדים ובוגרים על הרצף האוטיסטי, של הורים ומטפלים, קלים וטובים יותר.
 
שיתוף פעולה מרתק בין חיילי ובוגרי יחידת אופק של חיל האויר לבין אלו"ט – אגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם: עשרות מתנדבים מהיחידה ומעמותת הבוגרים יקיימו את ה"האקתון" (מרתון טכנולוגי) הראשון בישראל למען אוכלוסיית האוטיסטים, במשרדי הסטארטאפ הגלובלי Playbuzz, שהיא פלטפורמת מדיה ליצירה והפצת תוכן דיגיטלי אינטראקטיבי, שמאפשרת ליצרני תוכן ומפרסמים ליצור תוכן בפורמטים המעודדים מעורבות קוראים ושיתוף במדיה החברתית.

עמותת אופקים – בוגרי יחידת אופק של חיה"א מאגדת את כל בוגרי אופק. העמותה קמה ב-2015 כדי לעודד יזמות וחדשנות בקרב בוגרי היחידה, את שימור הקשר בין בוגריה ולעודד את הקשר שלהם עם היחידה עצמה. כמו כן, העמותה מהווה עבור בוגריה בסיס למגוון של פעילויות חברתיות, יזמיות והתנדבותיות.

24 שעות רצופות של מרתון פיתוח אינטנסיבי צפויות להניב מגוון פתרונות טכנולוגיים שיעשו את החיים של ילדים ובוגרים על הרצף האוטיסטי, של ההורים והמטפלים, קלים וטובים יותר, לדוגמא: משחק לתרגול סיטואציות חברתיות, לוח אינטראקטיבי דיגיטלי להצגת שגרת יום, אפליקציה למציאת חברים ועוד.  

ההאקתון, שיתקיים בימים חמישי ושישי 27 ו-28 ביולי 2017, הוא שיאו של המיזם כולו, שכלל חודשים של עבודת תכנון וחשיבה משותפת בין בוגרי יחידת אופק לבין הורים,  מדריכים, מטפלים מקצועיים ואנשי צוות של אלו"ט, כדי להגיע לרשימת הרעיונות הנבחרים. הרעיונות, שיפותחו בהאקתון, אמורים לענות על אתגרים בהם נתקלים אנשי מקצוע והורים בחיי היום יום בהתנהלות הלא פשוטה עם ילדים ובוגרים אוטיסטים, כגון:
  • קושי בהבנת סיטואציות חברתיות ובבחירת תגובה מותאמת לסיטואציה.
  • קושי לזכור פעולות יומיומיות פשוטות.
  • בדידות, קושי בהבעת רגשות, ואתגרים רבים נוספים.
הארוע יתקיים במשרדי חברת ההייטק פלייבאז במתחם שרונה מרקט בתל אביב, בין יום חמישי 27.7 בשעה 11:00 בבוקר ועד  11:00 ביום שישי 28.7 . אירוע הסיום יתקיים ביום שישי בין 9:00 ל-11:00, במהלכו יציגו צוותי העבודה את התוצרים עליהם עבדו במהלך הלילה.

הקהל בארוע יכלול בין היתר: הורים – הוגי הרעיונות המשולבים בצוותי הפיתוח ובהם גם אנשי טכנולוגיה בעצמם, בכירים ויזמים בענף ההייטק, המארחים – חברת Playbuzz, אישי ציבור, ונציגי חברות הייטק, שהתנדבו לארח ולתרום לארוע. ביניהן: IBM, Dell EMC, Samsung NEXT, Mprest מערכות, Interblog.

עמוס שפירא, יו"ר אלו"ט:  "מרגש לראות כיצד אנשים צעירים ומוכשרים אינם שוכחים את אלה, שהחיים פחות היטיבו עמם. ההתגייסות של עמותת אופקים ויחידת אופק ראויה לכל הערכה; כאזרח, כיו"ר אלו"ט וכיוצא חיל האויר בעצמי, אני גאה בפעילות זו ומודה באופן אישי לכל אחד מהמתנדבים".

ארקדי גורביץ', יו"ר עמותת בוגרי אופק: "בוגרי אופק נמצאים בליבו של ההייטק הישראלי. מיד עם הקמת העמותה החלטנו לקחת את הידע המקצועי שצברנו ולהחזיר לחברה בצורת תרומה למגזר השלישי. במגזר זה קיימים פערים מאוד גדולים בתחום המחשוב והטכנולוגיה לעומת המגזר העסקי, ומצד שני. יש לו אותם צרכים. לכן אנו שמחים, שבחרנו באלו"ט בתור הפרויקט הקהילתי הראשון שלנו, ונהנים מהחיבור הקסום שנוצר. האקתון למטרה טובה יהפוך למסורת שנתית אצלנו".
 
אוטיסטים



 
 
Bookmark and Share