Telecom News - חשיפת הבלוף בהודעת השר איוב קרא בנושא "רפורמת ייבוא מכשירים"

חשיפת הבלוף בהודעת השר איוב קרא בנושא "רפורמת ייבוא מכשירים"

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> חשיפת הבלוף בהודעת השר איוב קרא בנושא "רפורמת ייבוא מכשירים"
בלעדי: הרפורמה, שהשר איוב קרא הטעה בשבוע שעבר את העיתונות והציבור לגביה אינה רפורמה בכלל. כי כעת נחשף, שכל מה שהשתנה זה: היה צורך להחליף את חתימת השר על צו ישן (בגלל שהתחלף שר תקשורת...). לפלופ הזה יש גם תוספת מוזרה ומטרידה ביותר ב"לוח התפוצה". 
מאת: אבי וייס, 1.8.17, 09:10איוב קרא

בשבוע שעבר חשפנו בהרחבה כיצד כל כלי התקשורת (למעט גלובס, שתיקן חלקית את עצמו, כמפורט בכתבה), נפלו בפח ופרסמו הודעה מטעמו של שר התקשורת איוב קרא (בתמונה משמאל), על רפורמה כביכול חדשה בתחום ייבוא מכשירי הסלולר (ובמרכזה - הקלות ליבואנים על מכשירי סלולר מחודשים).

החשיפה דאז הייתה, שההודעה הזו (של השר) בכלל הגיעה עקב בג"ץ, שהוסתר מהציבור, בג"ץ, שהגיש אחד מהיבואנים כנגד משרד התקשורת ולמעשה אין בה ממש ואין שום רפורמה המוזילה את העלויות לצרכנים, או כל דבר דומה לזה.

כאן אנו חושפים, שבכלל הודעת השר הייתה בלוף (שלא לומר הטעייה גדולה) אחד גדול.

הנה מה שהשר בעצמו הסביר אודות הצו עליו חתם בהודעותו לציבור:
צילום 1.

כאן אנו חושפים, שבכלל השר לא זיהה שום דבר, פשוט כלום מכלום. בסך הכל הוא התבקש להחליף את החתימה על הצו, כי מדובר בצו מאוד ישן. השימוע לצו וטיוטת הצו בחתימת שר התקשורת דאז בנימין נתניהו מצויה כאן, מלפני כשנה וחצי.

בינתיים עבר זמן וכל מה שהשר איוב קרא נדרש, זה להחליף את החתימה על הצו הישן הזה כי בנימין נתניהו כבר לא שר התקשורת. 

לא אני אומר את זה, ולא המצאתי את זה הבוקר. היועצת המשפטית של משרד התקשורת אומרת את זה בצורה שלא משתמעת לשתי פנים בפנייתה לשר, טרם החתימה שלו על הצו, והנה הצילום של מכתבה לשר מ-14.7.17:
צילום 2

איך הגעתי למכתב המדהים (כביכול) הזה?
פשוט מאוד. כל הסיפור הזה נראה לי "מסריח" מתחילתו. אם היה שימוע כבר לפני שנה וחצי (שימוע שהסתיים ב-15.5.16), היכן תוצאות השימוע וההחלטות? היכן הצו המתוקן באתר משרד התקשורת?

התשובה: אין זכר לתהליך. זו לא פעם ראשונה בקדנציה של שלמה פילבר, שמסתירים שימועים ומסמכים חשובים מהצבור (כיום, לאור דו"ח מבקר המדינה והחקירה של הרשות לניירות ערך בעניין, זה די ברור למה, וגם די ברור איך כל "צינורות המידע" החוצה ממשרד התקשורת נחסמו ב"אנשי שלומנו"). 

היות והנושא הזה הוסתר מהציבור באתר משרד התקשורת, ידעתי, שיש מקום אחד, שבו ראשי משרד התקשורת לא יוכלו להסתיר את האמת, וזה באתר הכנסת (כי הצו עבר לוועדת הכלכלה של הכנסת, לפי ההודעה לעיתונות). אז חיכיתי בסבלנות עד שניתן יהיה לגשת למסמך באתר ועדת הכלכלה של הכנסת, וכעת כל אחד יכול לראות את המסמך בחתימת איוב קרא (כאן).

להערכתי, בספק אם השר קרא את המסמך, שעלה לאתר ועדת הכלכלה של הכנסת (כי זה מסמך ארוך ומיותר ברובו. המסמך הזה הוא קודם כל סיכום תוצאות השימוע, שהזכרתי לעיל מתחילת 2016 ובכלל לא היה אמור להיות מופנה לוועדת הכלכלה).

מדוע אני סבור, שהשר לא קרא את המסמך, שעליו הוא חתום? כי בחלק התחתון של מאיתן כבלכתבו ליו"ר ועדת הכלכלה (ח"כ איתן כבל, בתמונה משמאל), מצורף המכתב של היועצת המשפטית בפועל של משרד התקשורת, מכתב שבסופו היא מסבירה לשר, שבסך הכל השר התבקש להחליף את החתימה על הצו, כי זה בדיוק אותו צו, שבנימין נתניהו חתם עליו בינואר 2017, והוועדה הנכבדה של הכנסת רק ביקשה שהחתימה תוחלף, כי השרים התחלפו...

כלומר: השר איוב קרא לא זיהה שום בעיה חדשה כהצהרתו ולא שינה מאומה (אפילו לא מילה אחת) בעניין הצו, כי זה צו ישן, שרק היה צורך להחליף את החתימה עליו.

הבעיה היחידה שיש כאן היא, שהשר כנראה בכלל לא קורא את מה שהוא חותם עליו (ולא בפעם הראשונה) ומייצר ספינים מכלום, מתוך ידיעה והנחה, שעיתונאים והציבור לא ירגישו, שזה רק ספין. 

בזבוז כספי ציבור באישור וחתימת השר איוב קרא
במכתב, שחתום עליו השר איוב קרא ליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, יש עוד דבר מוזר ומטריד, וזה לוח התפוצה של מכתב השר והנה הצילום של לוח התפוצה הזה:
צילום 3

כפי שאפשר לראות בתצלום כאן, יש במשרד התקשורת 2 בעלי תפקידים, שעושים (לכאורה) את אותו תפקיד בדיוק: נתי שוברט וגדעון שטרית. שניהם ממונים על רישוי ספקטרום

למי שלא בקיא בדירוגי התפקידים בנציבות שירות המדינה, "סמנכ"ל בכיר" זהה לחלוטין ל"מנהל אגף בכיר". דהיינו: זו הוכחה בכתב על גבי נייר רישמי של משרד התקשורתבחתימת שר התקשורת איוב קרא, שהוא מעסיק כבר כמעט שנה שני סמנכ"לים לרישוי ספקטרום במקביל במשרד התקשורת, על כל המשתמע מכך.

איך נותנים יד לשערורייה הכספית והציבורית הזו להתקיים?


יתר על כן, יש כאן לכאורה שני סמנכ"לים בכירים לאגף הספקטרום והאגף עם השם הנכון (אגף רישוי) כלל אינו מתפקד (כפי שחשפנו כמה פעמים, למשל כאן, כאן וכאן), והעיקר: אין בכלל אגף ספקטרום, כי הוא פורק על פי החלטה מספטמבר 2016 (כפי שפורסם רשמית כאן)והתפצל בפועל לשניים ב-1.1.17 (כפי שפורסם רשמית כאן): החלק של הספקטרום עבר לשמילה מימון (ונבלע כחלק ממינהל הנדסה) והחלק של הרישוי (מאגף הספקטרום ההיסטורי טרם הפירוק), עבר לגדעון שטרית (והוקם אגף בכיר רישוי, שעוסק ברישוי קווי וסלולרי גם יחד, לא רק ספקטרום). 

כיצד הנציבות מאשרת את הכפילות השערורייתית הזו, שאפילו שר התקשורת איוב קרא לא טרח לגלות יצירתיות בהסתרה ובתחמון המצב המטריד הזה, בבחינת "לא סופר איש ממטר".

למי יש אינטרס "לרפד" את נתי שוברט בתנאים ושכר של "סמנכ"ל בכיר", למרות שהוא מזמן כבר לא, והוא לא מנהל שום יחידה בשם "ניהול ספקטרום ורישוי תדרים" במשרד התקשורת כי אין בכלל יחידה כזו מ-1.1.17?

כמה שערוריות יכול השר איוב קרא לייצר במסמך אחד בחתימתו? כעת מתברר - שהרבה. 

עדכון 8.8.17:
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את תיקון הצו כפי שחתם עליו (מחדש) השר איוב קרא (ההחלטה כאן). 
כאוס



 
 
Bookmark and Share