Telecom News - חולי ניוון שרירים יניעו זרוע רובוטית ע"י מחשבה בסיוע חיישן של Xbox

חולי ניוון שרירים יניעו זרוע רובוטית ע"י מחשבה בסיוע חיישן של Xbox

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> חולי ניוון שרירים יניעו זרוע רובוטית ע"י מחשבה בסיוע חיישן של Xbox
חולי ניוון שרירים יוכלו בעתיד להניע זרוע רובוטית באמצעות המחשבה בלבד בסיוע חיישן של Xbox
מאת: מערכת Telecom News, 23.8.17, 17:28זרוע רובוטית
 
מחקר פורץ דרך ב-HIT מכון טכנולוגי חולון פענח באמצעות טכנולוגיית 'קינקט' של קונסולת משחק הווידאו Xbox המשמש גיימרים, דפוסי פעילות עצבית המתקיימים במוח בעת מחשבה על תנועה - ותרגם אותה לתנועה ממשית.
 
בשורה לחולים בניוון שרירים. לאחרונה הסתיים השלב הראשון במחקר פורץ דרך המתנהל בימים אלה ב-HIT מכון טכנולוגי חולון, שיאפשר בעתיד לשנות מהקצה אל הקצה את חייהם של החולים ב-ALS (מחלת לו גריג) ומחלות ניוון שרירים שונות.
 
המחקר מציג דרך לתרגם את המחשבה במוח על תנועה לכדי תנועה ממשית, גם לאלה הסובלים מפגיעה עצבית. כך, שבעתיד יוכלו להזיז אברים בסיוע התקן חיצוני ולבצע פעולות באופן עצמאי לחלוטין, באופן הדומה לתרגום תנועות פיזיות לתנועות בעולם הווירטואלי של משחקי מחשב מתקדמים.
 
המחקר פורסם לאחרונה בכתב העתNeuroscience , מבין כתבי העת המדעיים המובילים בעולם.
 
ד"ר רונן שושניק, עורך המחקר, HIT מכון טכנולוגי חולון: "עשינו שימוש חדשני בחיישן של טכנולוגיית הקינקט בקונסולת Xbox של חברת מיקרוסופט המשמש גם גיימרים, לזיהוי מיקומי מפרקי הגוף. באמצעות שיטות עיבוד מתקדם של אותות חשמליים (EEG), הסקנו כיצד תנועה 'מתחילה' במוח, ומהם הדפוסים העצביים הנוצרים מכל תנועה ואפילו רק מעצם החשיבה עליה.
 
לתוצאות המחקר השלכות משמעותיות על ממשקי מוח-מכונה, ואנו מאמינים, שנוכל בעתיד לסייע לאנשים עם פגיעה עצבית כגון חולים במחלות ניוון שרירים או שבץ, לשלוט באמצעות המחשבה בלבד בהתקנים חיצוניים, דוגמת זרוע רובוטית, ולבצע בעצמם פעולות יומיומיות החל מהכנת כוס קפה ועד ציור וכתיבה".
 



 
 
Bookmark and Share