Telecom News - הסטארטאפ Noviopus השיק תוכנה מתוחכמת למיון, סינון וגיוס עובדים

הסטארטאפ Noviopus השיק תוכנה מתוחכמת למיון, סינון וגיוס עובדים

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> הסטארטאפ Noviopus השיק תוכנה מתוחכמת למיון, סינון וגיוס עובדים
הסטארטאפ הישראליNoviopus  השיק תוכנה מתוחכמת למיון, סינון וגיוס עובדים
מאת: מערכת Telecom News, 4.9.17, 18:26גלעד פדרמן
 
זו פלטפורמה אינטרנטית מהפכנית, שמהווה את הדור הבא להתאמה מדויקת בין מעסיקים ומחפשי עבודה. מדובר בטכנולוגיה חכמה, שמשלבת ניתוח מידע Big Data ממקורות מידע רבים ובינה מלאכותית AI. זאת, במקום השיטה הנפוצה כיום העושה שימוש במילות מפתח.

גיוס עובדים הוא תהליך מורכב ומייגע המצריך משאבים רבים מהארגון. עפ"י מחקרים בישראל, משך הזמן לגיוס עובד אחד הוא 34 יום בממוצע, בעלות של 4,500 דולרים. בחירה בעובד לא מתאים תעלה לארגון אלפי דולרים נוספים והוצאה נוספת על תהליך גיוס.  
                                                                 
הסטארטאפ הישראלי Noviopus, שהוקם ב-2015 ע"י נדב לייבוביץ' וגלעד פדרמן, (בתמונה), שמשמש גם כמנכ"ל החברה, משנה את כללי המשחק בכל הקשור לתהליך מיון וגיוס עובדים ומשיק בימים אלה פלטפורמה אינטרנטית מהפכנית וחדשנית, שמהווה את הדור הבא להתאמה מדויקת בין מעסיקים ומחפשי עבודה. היקף ההשקעה בפיתוח המוצר ובהחדרתו נאמד עד כה בכ-2,500,000 ₪, שגויסו ממשקיעים פרטיים. השקעה נוספת צפויה בעתיד הקרוב.
 
מדובר בטכנולוגיה חכמה, שמשלבת ניתוח מידע (Big Data) ממקורות מידע רבים ובינה מלאכותית (Artificial Intelligence) והיא מיועדת לחברות השמה ולחברות גדולות המעוניינות לגייס עובדים לשורותיהן, אך ייחודה בהתאמתה לחברות SMB )עם 30 עובדים ומעלה), עקב העלויות הנמוכות.
 
מערכת ה-ATS ((Applicant Tracking System של ,Noviopus שמוצעת ללקוחות במודל תוכנה כשירות בענן (Software as a Service), לא מצריכה התקנה או הטמעה והגישה אליה היא מהאינטרנט.
 
המערכת של נוביאופוס מנהלת את התהליך מתחילתו ועד סופו באופן אוטומטי, החל מיצירה ופרסום של מודעת דרושים בלוחות הדרושים, קליטת מועמדים למערכת באופן אוטומטי מלוחות הדרושים, דרך עיבוד הנתונים וניתוחם באופן מעמיק ואיכותי, סינון, דירוג לפי רמת ההתאמה של המועמדים וזימון מועמדים לריאיון וכל זאת בשיתוף, עדכון התקדמות בהליך וניהול משימות אוטומטי של כל הגורמים הרלוונטיים בארגון או מחוצה לו.
 
התוכנה חוסכת זמן רב בתהליכי מיון וסינון קורות חיים וכוללת רכיבי בינה המאפשרים לבחור בעובדים עם סיכוי גדול יותר להצליח בתפקיד ולהתאים לאופי הארגון. זאת, במודל תשלום לפי שימוש.
 
מילת המפתח - רלוונטיות
המערכת החכמה של Noviopus מבצעת את ההתאמות בין המעסיק למחפשי העבודה עפ"י הרלוונטיות של המשרה למועמד, לאחר בחינת פרמטרים רבים ואיסוף מידע ממקורות שונים כמו רשתות חברתיות וההיסטוריה של המועמד וזאת לעומת השיטה הנפוצה כיום במערכות ה-ATS (ניהול מועמדים) הקיימות בשוק, שעושה שימוש בשיוך מילות מפתח של תיאורי המשרה בקורות החיים למודעת הדרושים.

גלעד פדרמן: "שיטת ההתאמה בעזרת מילות מפתח בעייתית, מאחר שהיא מפספסת התאמות רבות עקב אי התאמה מילולית במקרים כגון הבדלי שפה (עברית לעומת אנגלית), קיצורים, טעויות כתיב, רווחים בין המילים, הגדרות שונות לאותה משרה ועוד. בתום הניתוח, מדורגים המועמדים עפ"י מידת התאמתם לתפקיד, אך גם לאופי הארגון. כך, שניתן להתמקד ולפנות לטובים ביותר עבורו.
 
מדובר במערכת גיוס עובדים חכמה, שקלה ביותר לשימוש בעולם, ללא התחייבות והגבלה בכמות העובדים. מטרת המערכת היא לחזק את הקשר בין הארגון למחפשי העבודה.
 
הרעיון לפיתוח התוכנה הגיע לאחר שנים רבות בהן שימשתי כסמנכ"ל בחברת השמה גדולה והרגשתי על בשרי את הקושי באיתור מועמדים מתאימים למשרות השונות. בפועל, רוב קורות החיים המגיעים לחברה אינם רלוונטיים. זמן רב מתבזבז על התהליך ובסופו לא תמיד מצליחים לאתר את המועמדים המתאימים ביותר.
 
במקרים רבים, עקב העומס הרב והכמויות העצומות של קורות החיים המגיעים לארגון, על חלקם לא מצליחים לעבור. כך, שיתכן מאוד, שהארגון מפספס מועמדים ראויים ומוצלחים. בעזרת Noviopus הכל קורה בפשטות ובאופן אוטומטי מממשק המערכת. כך, שאף מועמד לא הולך לאיבוד.
 
המגייסים מקבלים תמונת מצב טובה מאוד, שמאפשרת להם לקבל החלטות מדוייקות בנוגע למועמדים המתאימים ביותר. כל מי שגייס פעם עובדים, מבין שזהו הבדל משמעותי לעומת המצב הקיים".
 
בנוסף, שוקד בימים אלו צוות הפיתוח של Noviopus, שפירוש שמו הוא 'עבודה חדשה', על יישום מתקדם מסוגו, שיקל על תהליך חיפוש העבודה ואיתור המשרות הרלוונטיות ביותר גם עבור מחפשי העבודה, תוך יצירת התאמה מירבית ביניהם לבין המשרות המוצגות בפניהם, עפ"י שקלול מגוון רחב של נתונים, באופן שיאפשר דיוק רב. מדובר במערכת לומדת, שתשלב טכנולוגיות Machine Learning.
 
גיוס עובדים



 
 
Bookmark and Share