Telecom News - נחשף הסטארטאפ PALIANI לתכשיטי גלי קול, תכשיטים חיים ונושמים לדורות

נחשף הסטארטאפ PALIANI לתכשיטי גלי קול, תכשיטים חיים ונושמים לדורות

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> נחשף הסטארטאפ PALIANI לתכשיטי גלי קול, תכשיטים חיים ונושמים לדורות
נחשף הסטארטאפ PALIANI המהפכני לתכשיטי גלי קול (IoT), תכשיטים אישיים-ייחודיים, חיים ונושמים לדורות
מאת: מערכת Telecom News, 7.9.17, 07:30פליאני

התכשיטים המהפכניים מיוצרים מהקלטות\וידיאו\סרטונים או כל קובץ המכיל סאונד הנשלח ע"י לקוחות, כדי לאפשר לכל אחד לנצור ולהנציח רגע מיוחד בתכשיט אישי וייחודי.

אין 2 תכשיטים זהים כי מדובר בגלי קול. מהתכשיטים ניתן לאחזר את הרגע המיוחד בו יוצר התכשיט, לשמוע ולראות אותו בכל זמן ובכל מקום (למשל באמצעות סמארטפון).

המיזם הוא של תומר פולני מתכנית ההאצה "מומנטום" במרכז הבינתחומי בהרצליה בסיוע של המנטור אבי יבין-קלוגר. המיזם מחפש משקיעים להתרחבות הבינלאומית.


הסטארטאפ PALIANI של היזם תומר פולני (אבי יבין-קלוגר יו"ר הדירקטוריון - בתמאבי יביןונה משמאל) החל במסע אישי עצוב, בו אביו, שלום פולני ז"ל, הגה את הרעיון. בשהותו עם אביו בביה"ח נתקל תומר בפייסבוק בתמונה של אב, שקעקע על חזהו את הצחוק של בנו. הוא חש, שגם הוא חייב משהו אישי מאביו, משהו שהוא באמת "נמצא" בו ושילווה אותי תמיד.

אביו התנגד לקעקוע. והרעיון היה, שאביו יקליט מסר אישי עבורו והוא יעשה קעקוע של גלי הקול של המסר האישי מאביו. הוא שאל את אביו איך ניתן להתקדם עם הרעיון ואביו ענה, בהברקה של רגע: תכשיט. מאז הוא פיתח עם אביו, עד מותו לאחר 3 חודשים, את הרעיון ודרכי פעולה להקמת המיזם.

PALIANI זו הדרך של תומר להנציח את אביו, כאשר המיזם נותן אפשרות להנציח את הרגעים האישיים של כל אחד, בין אם הם שמחים או עצובים, בתכשיט אישי וייחודי.

תומר פולני (בתמונה משמאל) תומר פולניפגש במנטור אבי יבין-קלוגר בתכנית ההאצה לסטארטאפים "מומנטום", שמתקיימת זו שנה שלישית במרכז הבינתחומי בהרצליה במסגרת בית הספר ליזמות. מהתכנית יצאו לא מעט סטארטאפים מוצלחים ופליאני הוא אחד מהם.

מה הבשורה בעולם התכשיטים ולמה בעצם מדובר פה על מהפך?
לראשונה התכשיט האישי המעוצב מקובץ קול, ששלוב גם בתוך סרטון וידיאו, הוא תכשיט חי ונושם לדורות, שהוא גם אישי לחלוטין ויחיד מסוגו בעולם, מהסיבה, שקובץ קול של מאן דהוא לעולם לא יהיה זהה לקובץ קול של אדם אחר.

הבשורה המהפכנית הנוספת היא, שהתכשיט יאחזר באמצעות מספר טכנולוגיות זיהוי בכל רגע נתון את קובץ הקול או הסרטון, שייצר אותו, לצפייה והנאה חוזרת בסמארטפון. בעצם, השילוב של יצירת תכשיט אישי עם משמעות אישית, שהוא יחיד מסוגו בעולם, והיכולת לאחזר אותו לאורך הדורות, היא היא המהפכה האמיתית, מול התכשיטים האחרים, שהם דוממים.

צוות הסטארטאפ כולל את אמנון ליבני מנכ"ל, רפאלה סגדן סמנכ"לית שווק, ניר בר עוז יועץ הטכנולוגיות, שחר בורשטיין ,CFO כאשר תומר אחראי לכל נושאי ניהול המוצר, התפעול והקשר עם מפעלי היצור ועוד.

הפעולות הראשונות וההוצאות הראשונות שרישום פטנטל המיזם היו לרישום הפטנטים בקשת רחבה בארה"ב, במדינות נוספות וגם בישראל תוך סיוע של מומחים, שהרי ענייני תכשיטים שלובי טכנולוגיה זהו לא תחום יום יומי.

הוחלט להתבסס בתחילה על מפעלי יצור מקומיים ורק בעתיד להקים מערך יצור עצמי. היה צורך להגיע למודלים של יצור ותהליכים אוטומטיים שלובים במכונות יצור מהדגמים החדשניים של עולם מכונות ה-CNC ועד מכונות יצור מבוססות לייזר. נמצאו מספר מפעלי יצור, שהתחברו לחזון ולחלום והמערך מושתת עליהם ועובד למופת.

במידה רבה מאוד הסטארטאפ הוא חברה טכנולוגית לכל דבר ועניין ולא רק חברת תכשיטים. הייתה הבנה, שהוא חברה בינלאומית והרוכשים יגיעו מתרבויות שונות בשפות שונות ומרחבי הגלובוס. הוקפד על פיתוח האלגוריתמים של המרת שמע ווידיאו לתכשיטים ייחודיים, טכנולוגיות אחזור הרגע המרגש מהתכשיט חזרה, כך שהלקוחות יוכלו לשמוע או לראות את הרגעים המרגשים בסמאטרפון שלהם. הייתה גם ההבנה, שהאחסון והאחזור וכל שאר האלמנטים הטכנולוגיים קשורים לעובדה, שעוסקים כאן באנשים, שישמרו במיזם רגעי אושר או רגעי עצב ורגשות. ולשם כך חבר הסטארטאפ לענק הבינלאומי אמזון ועליו הוטמעו מערכי האחסון והאחזור.

הפיתוחים הטכנולוגיים לקחו בחשבון עשרות סוגים שלתכשיטים משפחות תכשיטים וגלריה, שתתפתח לאלפי סוגי תכשיטים ועיצובים אין ספור ובמתכות שונות.

בתכנית סדורה וככל שהיכולת התקציבית של החברה תתפתח, תשולבנה עוד ועוד טכנולוגיות לרבות אפליקציה, שתאפשר את המהלכים כולם ולרבות טכנולוגיות אחזור חלקן עכשוויות חלקן הן מטלת פיתוח של מחלקת הפיתוח לכשתתעבה. כבר כיום נעשה שימוש בטכנולוגיות ענן נרחבות לתמיכה בלקוחות בכל רחבי העולם ובטכנולוגיות אחזור מתקדמות וייחודיות. 

אמנם, מופעלים לחצים לרדת לקרקע ל"מכירות קרקעיות" ברשתות שווק תכשיטים בינלאומיות, אך המוטו של החברה מושתת על מכירות .E-Commerce נבחרה פלטפורמה מובילה בעולם החנויות המקוונות - SHOPIFY.

קיימת תוכנית, שנבחנת בימים אלה, לעלות גם לחנויות בינלאומיות מקוונות כגון אי ביי ואמזון.

גיוס הון: עד כה מומנו הפעולות מכספים עצמיים. כעת, החל הסטארטאפ לתור אחר משקיעים בעיקר לצרכי העלייה לאוויר בחו"ל. הסיכון מבחינת המשקיעים פחת בעוצמות אדירות, כי הסתיימה מרבית העבודה, ומרבית התקציבים יופנו לשווק בינלאומי והמשך פיתוח במישורים השונים.

אתר החברה - כאן. אתר הפייסבוק - כאן

סרטון הסבר של הסטארטאפ  - כאן.

שמירת הרגע בתוך תכשיט
 
 



 
 
Bookmark and Share