Telecom News - יבמ ממשיכה לנסוק בענן

יבמ ממשיכה לנסוק בענן

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> יבמ ממשיכה לנסוק בענן
יבמ ממשיכה לנסוק בענן
מאת: חיים חביב, 19.9.17, 17:20דניאל מלכה

בכנס השנתי Rock your cloud 2017, שקיימה אמש IBM בת"א, נחשפו תהליכים חדשניים בהם מובילה החברה בעולם הענן ומצויים בליבת האסטרטגיה שלה. הוצגה פעילות יבמ בתחום הרכב החכם / האוטונומי.

דניאל מלכה, (בתמונה משמאל), מנכ"ל יבמ ישראל: " עוצמת המהפכה הדיגיטלית, שעוברת על התעשייה היא אדירה, משבשת תעשיות שלמות ומאלצת אותן לבחון מן היסוד את תכלית עסקיהן. כמעט כל מקצוע בכל תעשייה עובר תמורות מהותיות, וגם הגבולות בין המגזרים משתנים והכל מתחולל בו זמנית.

בעשור האחרון ראינו 3 'מגה טרנדים', שהשפיעו דרמטית על התעשייה:
הראשון, הדאטה: יש כמות אדירה של דאטה המיוצרת בכל רגע נתון בעולם, אך אנו מנצלים רק כ-0.5% ממנו. יכולת הארגונים למנף בצורה מקיפה וחכמה יותר את הדאטה, היא זו שתעניק להם את היתרון על פני מתחריהם.

השני, שינוי דרכי התקשורת: ביננו, בין ארגונים ללקוחות שלהם, ואפילו באופן בו מכשירים מתקשרים אחד עם השני במתכונת IoT. מדובר בתמורה מפליגה באופן שבו חברות מסחריות עושות עסקים עם לקוחותיהן, הדרך בה ארגוני הבריאות מספקים שירותי רפואה, והאופן שבו ממשלות משרתות את אזרחיהן.

כשבוחנים מגמות אלו ומוסיפים להן יכולות של Natural language processing, Machine learning ו-AI, אנו, למעשה, מדברים על הדור הבא של מערכות מחשוב - מערכות קוגניטיביות. אנו מאמינים, שאנו נמצאים בעיצומו של עידן חדש, ו-WATSON הוא הפלטפורמה שלנו לעידן הזה.

מגה טרנד מרכזי נוסף הוא ה-Cloud, וההבנה, שהוא המודל הארכיטקטוני והעסקי של העתיד המתאים לכל הארגונים. הטרנספורמציה, שעברנו בשנים האחרונות הובילה אותנו למי שאנו היום - חברה המספקת פתרונות קוגניטיביים המפותחים בזיקה של תעשיות מונגשות בענן.

ניתוח התוצאות העסקיות של IBM העולמית מצביע על גידול דו-ספרתי בתחומי הקוגניטיב וב-Cloud, כאשר תחום הענן בלבד צמח בשיעור 35%. גם בישראל הקמנו חטיבה ייעודית המובילה את תחום הענן, האנליטיקס וווטסון. החטיבה הוקמה כדי לסייע ביישום הטרנספורמציה".

שי כהן, יבמ ישראל, חשף נתונים על יכולותיה של IBM:
  • ל-IBM 55 דאטה סנטרים הפרוסים ב-19 מדינות, בכל היבשות. הפריסה הגלובלית מאפשרת גמישות ואופטימיזציה לעניין מיקום הרצת האפליקציה ושמירת המידע.
  • ב-2016 רשמה החברה כ-8,000 פטנטים, כ-2,700 מתוכם בתחום הענן וה-AI. פי 3 יותר מכל ספקית ענן אחרת.
  • בענן הציבורי של IBM מתבצעות כ- 9.5 מיליארד API calls בחודש.
בשיחה עם ד"ר אסף עדי (בתמונה משמאל), מנהל בכיר בתחום ה-IoT והמחשוב הלביש במעבדת המחקר של IBM בחיפה, הוצגה ד"ר אסף עדיבפני פעילות יבמ בתחום הרכב החכם / האוטונומי. במעבדות בחיפה שוקדים, בסיוע פלטפורמת ואטסון, על פיתוח עוזר אישי ללקוחות הרכב החכם. מדובר בעוזר אישי המוכר לנו בסמארטפון, אך עולה עליו עשרת מונים וגם ניחן בפרסונליזציה - לומד ומכיר מקרוב את צרכי לקוחותיו. לחברה גם שת"פ מבטיח עם יצרנית רכב יוקרתית (BMW).

כך לדוגמא, אם עליתם כנוסעים לרכב האוטונומי Olli של IBM, שמופעל כיום בנסיעות מבחן במספר קמפוסים אקדמיים בארה"ב, יוכל הרכב להציע לכם במהלך הנסיעה יעדים בדרך לרכישת מתנה או לטעימת פיצה במחיר סטודנט. הכל בהתאמה ללו"ז האישי שלכם ולזמן הפנוי, שנותר עד לפגישה הקרובה או שיעור המעבדה וכו'.

בחברה מעריכים, שחזון הרכב האוטונומי הוא עניין של 5-6 שנים. במעבדות החברה בחיפה שוקדים על פיתוח יכולות קוגניטיביות מתקדמות לרכב לרבות שיחה בשפת אנוש טבעית. המחשה - כאן.



IBM
 



 
 
Bookmark and Share