Telecom News - קב' NowTecc של בוגרי הטכניון זכתה במקום ראשון בתכנית היזמות BizTEC

קב' NowTecc של בוגרי הטכניון זכתה במקום ראשון בתכנית היזמות BizTEC

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> קב' NowTecc של בוגרי הטכניון זכתה במקום ראשון בתכנית היזמות BizTEC
קבוצת NowTecc של בוגרי הטכניון זכתה במקום ראשון בתכנית היזמות 2017BizTEC 
 מאת: מערכת Telecom News, 25.9.17, 21:11NOWTECC

התכנית, שמנוהלת ע"י סטודנטים במסגרת מרכז ברוניצה ליזמות בטכניון, הולידה במהלך השנים חברות, שגייסו במצטבר כ-300 מיליון דולרים. לתכנית 2017 BizTEC הגישו מועמדות 120 צוותי סטודנטים ובוגרי מוסדות אקדמיים מכל הארץ, מתוכם הגיעו 12 קבוצות לקו הגמר. זכו בפרסים גם 3 קבוצות נוספות.
 
קבוצת NowTecc היא הזוכה במקום הראשון בתכנית היזמות BizTEC 2017, שנערכה בשבוע החולף בבניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב. 3 חברי הקבוצה הם בוגרי הטכניון: אנסטסיה לוגביננקו, בוגרת הפקולטה להנדסת חשמל ע"ש ויטרבי; טל יהב, בוגר הפקולטה להנדסת תעשייה וניהול ע"ש דוידסון, וטלי בונדר, דוקטורנטית בפקולטה להנדסת תעשייה וניהול בהנחיית פרופ' עידו ערב.
 
ה-3 פיתחו טכנולוגיה המספקת תובנות זמן-אמת על התנהגות והעדפות ברשת, תוך כדי שמירה על פרטיות הגולשים.
 
טלי בונדר: "אנו מציעים ניתוח עמוק של העדפות הגולשים ברגע נתון. האלגוריתם החישובי, שפיתחנו, לומד שפת גוף דיגיטלית ובחירות חזותיות של משתמשים בזמן אמת, ובכך מספק תובנות בעלות ערך כלכלי לבעלי אתרים. המערכת מדווחת על התנהגות המשתמשים בזמן אמת ומנבאת את התנהגותם. זאת, ללא קישור לפרופיל האישי שלהם, דבר השומר על פרטיותם".
 
אנסטסיה לוגביננקו: "הפרסום באינטרנט עובד היום על פילוח שוק, על חלוקת אנשים לקבוצות. אנו, לעומת זאת, מציגים גישה מכוונת-לקוח המבוססת על התנהגות הפרט ומנבאת אותה על סמך התנהלות דיגיטלית ואלגוריתם של בינה מלאכותית".

חברי קבוצת NowTecc קיבלו את הפרס הראשון - 10,000 דולרים, תרומת דיוויד קון מפיניקס - מידיו של פרופ' בועז גולני, סגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופיתוח משאבים.
 
פרופ' בועז גולני: "עלינו ללמוד מהאקדמיה האמריקאית, שבוגריה חוזרים לאוניברסיטאות האם ומסייעים להן, קהילת הבוגרים היא המשאב החשוב ביותר לעתיד האוניברסיטה ולכן ראוי שאתם, שקיבלתם הרבה מהמנטורים, ממרכז ברוניצה ליזמות ומהטכניון בכלל, תסייעו לנו לתמוך בסטודנטים אחרים לאחר שתצליחו בגדול".

במקום השני ובפרס של 3,300 דולרים זכו 3 קבוצות:
 
קבוצת "נשימה", שמציעה שיטה חדשנית לטיפול תרופתי במחלת כשל ריאתי הנקרא Acute Respiratory Distress Syndrome (ARDS). אביטל פרנקל ויאן אוסטרובסקי פיתחו את המכשיר החדש בהנחיית פרופ' ג'וזואה שניטמן מהפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון. הבעיה בתרופות למחלה האמורה היא, שהן מיוצרות כנוזל ולכן מצטברות בקרקעית הריאות בלבד. המכשיר החדש הופך את התרופה לקצף, והתוצאה היא פיזור אחיד של התרופה בריאות, תנאי לשיפור במדדים הקליניים.

Foresee Genomics היא בדיקה חדשנית לזיהוי של מערך מוטציות סרטניות (Markers) בתהליך המבוסס על ביולוגיה מולקולרית מתקדמת ועל ניתוח ביואינפורמטי, שפיתח בוגר הטכניון ד"ר רועי פיינגרש. הבדיקה מאפשרת הפחתה דרמטית בעלויות התשתית, הציוד והבדיקה עצמה בהשוואה לכל בדיקה גנומית מקבילה, ולמעשה, מייתרת את הצורך בהפעלת מרכז גנומי. הבדיקה, שתוכננה במיוחד למעבדות קיימות בבתי החולים ובמגזר הפרטי, היא פשוטה ומהירה ואינה דורשת ציוד מעבדה מתוחכם ויקר.
 
קבוצת Suricatta פיתחה מערכת  לזיהוי שריפה ולאומדן היתכנות שריפה עתידית. זאת באמצעות פריסה של רשת חיישנים חכמה המספקת מידע חי מהשטח: סיכויי פריצת שריפה, גילוי הצתה מיידי וניטור התקדמות האש. המידע מגיע לחדר בקרה או לסמארטפון. חברי הצוות הם בוגרי הטכניון ליעוז אבני, עדו האוזר ועדי איזגי.
 
BizTEC, תכנית היזמות הטכנולוגית המובילה בישראל, נוסדה ב-2004 ונערכת במסגרת מרכז ברוניצה ליזמות בטכניון. מטרתה: לעודד ולקדם יזמות בקרב קהל הסטודנטים ובוגרי מוסדות אקדמיים בארץ. זאת, באמצעות תכנית יזמות, שבמסגרתה זוכים המשתתפים להרצאות מאנשי מפתח בתעשיית ההייטק, סדנאות והדרכה צמודה ממנטורים מהאקדמיה, מהתעשייה ומענף ההון-סיכון. ארוע השיא של תהליך זה הוא ה-Demo Day, שהשנה התקיים, כאמור, בבניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב.
 
לתכנית 2017 BizTEC הגישו את מועמדותם 120 צוותי סטודנטים ובוגרי מוסדות אקדמיים מכל הארץ, מתוכם הגיעו 12 קבוצות לקו הגמר. קבוצות אלו הציגו את הפיתוחים בפני חבר שופטים מקצועי, שכלל נציגים מארגונים מגוונים ובהם NGT , קרן הון הסיכון גרוב וונצ'רס של דב מורן, קוואלקום ונצ'רס, פועלים הייטק ומשרד עורכי דין פרל-כהן.

בארוע נכחו מייסד חברת אורמת יהודה ברוניצקי, סגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופיתוח משאבים פרופ' בועז גולני, דיקנית לימודי הסמכה בטכניון פרופ' אורית חזן, מנהל היחידה העסקית  (T3) בטכניון בני סופר וכמה מהבוגרים הבולטים של BizTEC.
 
רפי נוה, מוביל היזמות בטכניון: "שבוע לפני הדמו-דיי שאלנו את הצוותים מה הם לקחו מהתהליך, וכולם אמרו: תיקוף (ולידציה). זה באמת לקח חשוב מאוד, כי מהנדסים נוטים להתאהב בהמצאותיהם ולכפות אותן על כל לקוח פוטנציאלי. הצוותים האלה הבינו, שכדי להצליח חייבים לעבוד אחרת, חייבים לעבוד גם במרחב הבעיה ולא רק במרחב הפתרון. תיקוף פירושו, שאתה לא מנחש ומניח אלא יוצא החוצה אל השוק ואל הלקוחות ומקשיב להם ולצורכיהם".
 
ד"ר דנה שפר, מנהלת מרכז ברוניצה ליזמות בטכניון: "תכנית היזמות ביזטק היא ספינת הדגל של מרכז ברוניצה ליזמות בטכניון.. אנו בטכניון מתקדמים כל הזמן, למשל עם תכנית ה-Runway בקורנל טק ועם קרן של 200 מיליון דולרים, שנוסדה השנה ותסייע להקמת חברות המושתתות על ידע טכניוני".
 
רן קורבר, בוגר הטכניון, מהנדס סביבה, ממייסדי חברת בריזומטר (BreezoMeter) שניצח בתחרות BizTEC לפני 4 שנים, סיפר על תהליך הקמת החברה: "הבעיה היא, שזיהום אוויר הוא בלתי נראה, ולכן נדרשת טכנולוגיה לזיהויו. במסגרת תחרות היזמות ביזטק, ומאז ועד היום, פיתחנו את בריזומטר - פלטפורמת ביג דאטה המספקת מידע מקומי על זיהום אוויר, באמצעות אפליקציה וללא צורך בחומרה נוספת.

המידע מגיע ממגוון רחב של מקורות: חיישנים ממשלתיים ועירוניים, מיליוני מכוניות, 6 לווינים ותחזיות מזג אוויר. חברת דייסון משתמשת במוצר שלנו כדי שמטהרי האוויר שלה יפעלו לפי רמת זיהום האוויר בפועל. חברת הרכב HELLA מכניסה את הטכנולוגיות שלנו לרכב. כך, שהמכונית תבחר מסלול נסיעה פחות מזוהם ותסגור חלונות באופן אוטומטי כשיש בחוץ זיהום.

בתחילת הדרך, רצינו לנטר את כל הסכנות הסביבתיות - זיהום קרקע, רעידות אדמה ועוד. אבל בביזטק למדנו את חשיבותו של התיקוף. הבנו, שצריך לברר מה השוק צריך, ושצריך להתמקד, אחרת לא תגיע לשום מקום. כך, הגענו לזיהום אוויר, והיה עלינו להחליט מה המוצר ואיך נרוויח ממנו. גיבשנו חזון: לסייע למיליארדים לשפר את בריאותם באמצעות ניטור מידע זיהום אוויר מדויק. במילים אחרות, אנו רוצים לבצע דמוקרטיזציה של המידע על זיהום אוויר.

בריזומטר נוסדה רשמית בפברואר 2014, ומאז היא גדלה במהירות. ראוי לציין, שאנו יושבים בחיפה עם 23 עובדים, שכמחצית מהם בוגרי טכניון".

בתמונה למעלה:  NowTeccהזוכים במקום הראשון. מימין לשמאל: פרופ' בועז גולני, טלי בונדר, טל יהב ואנסטסיה לוגביננקו.

תמונה קבוצתית של משתתפי התכנית:

קרדיט צילום: אסף שילה/ישראל סאן, דוברות הטכניון.

ביזטק 2017

 



 
 
Bookmark and Share