Telecom News - פורסם קול קורא להצעות מחקר ל-2018 ברובוטיקה, מכשור רפואי וביג דאטה

פורסם קול קורא להצעות מחקר ל-2018 ברובוטיקה, מכשור רפואי וביג דאטה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> פורסם קול קורא להצעות מחקר ל-2018 ברובוטיקה, מכשור רפואי וביג דאטה
פורסם קול קורא להגשת קדם-הצעות מחקר ל-2018 בתחומי רובוטיקה, מכשור רפואי, וביג דאטה
מאת: מערכת Telecom News, 3.10.17, 15:19ביג דאטה
 
הקרן הלאומית למחקר מדעי יישומי והנדסי (מי"ה) פרסמה קול קורא להגשת קדם-הצעות מחקר ל-2018, בתחומי ההנדסה: רובוטיקה, מכשור רפואי, מגה נתונים.

משרד המדע והטכנולוגיה אמון על פיתוח מחקר מדעי יישומי ומחקר הנדסי. כיום ישראל פועלת במספר תחומים לעידוד המחקר והפיתוח במערך המורכב מהמחקר הבסיסי ועד למו"פ התעשייתי. בעוד שהקרנות הקיימות מספקות מענה הולם בעיקר למחקר בסיסי, לא קיים מענה מספק לתמיכה במחקר מדעי יישומי ובמחקר הנדסי.
 
חוסר התמיכה במחקר מדעי יישומי ובמחקר הנדסי מוביל באופן ישיר לירידה בדירוג העולמי של ישראל, בכל הקשור למדעי ההנדסה (לדוגמה, ב-1984 ישראל דורגה בין 3 המדינות המובילות בפרסומים בתחום ואילו לאחרונה דורגה בחמישייה השנייה בלבד).
 
המשרד זיהה את החסר במקורות למענקי מחקר במדע יישומי ומחקר הנדסי במערכת האקדמית בישראל. לכן, החליט המשרד על הקמת תכנית מענקי מחקר לעידוד ולחיזוק המחקר המדעי היישומי והמחקר ההנדסי, כדי ליצור מסה קריטית של ידע וכוח אדם בתחום.

חיזוק המחקר בתחום זה יתרום ישירות לחיזוק הסגל האקדמי בתחום המדע היישומי וההנדסי באוניברסיטאות, במכללות ובמכוני המחקר, ובכך יביא לחיזוקה של האקדמיה, התעשייה, מערכת הביטחון הישראלית וכלכלת ישראל בתחומים אלה.

לצורך כך פרסם היום המשרד קול קורא לקבלת קדם-הצעות מחקר למחקרים יישומיים ו/או הנדסיים חדשניים בתחומי ההנדסה הבאים:
 
רובוטיקה - Robotics - (בתקציב של עד 20 מיליון ש"ח) מחקר בינתחומי הנוגע לבניית רובוטים - מכשירים היכולים לנוע ולהגיב לפי מידע מחיישנים. נכלל בזאת מחקר ופיתוח בהנדסת אלקטרוניקה, מדעי המחשב, תכנות ובפרט הנדסת תוכנה, מכונות ויצור.
 
מכשור רפואי - Medical Devices - (בתקציב של עד 7.5 מיליון ש"ח) מוצרים טכנולוגיים המשמשים צרכים רפואיים, מניעתיים, אבחוניים או טיפוליים, כגון מכשירי דימות רפואי, מכשירי רנטגן, אולטרסאונד, הרדמה, אנדוסקופיה, מערכות ממוחשבות שונות.

מגה נתונים - Big Data - (בתקציב של עד 7.5 מיליון ש"ח) האתגר בניהול נתוני עתק הפך תחום זה לעניין מרכזי בטכנולוגיית מידע, כאשר מסדי הנתונים היחסיים הקיימים אינם בנויים לאחסון ולניתוח מידע רב והטרוגני. דוגמאות ליישומים: רפואה, ביולוגיה, פיזיקה, לוחמת סייבר ותעשייה.

התקציב הכולל: 35 מיליון ש"ח.
 
רובוט

יש לציין, שהצעות מחקר בתחומי הנדסה לעיל המתייחסות לנושאי הגיל השלישי יוכלו להיות מוגשות אך ורק במסגרת קול קורא זה ולא במסגרת הקול הקורא של הגיל השלישי. 
 
מועד אחרון להגשת קדם-ההצעות (השלב הראשון):
פרק הזמן להגשת קדם-ההצעות ע"י החוקרים באמצעות המערכת המקוונת אל מרכז הפעילות ברשות המחקר הוא מיום פרסום עד ליום רביעי, יח' בכסלו תשע"ח, 6.12.17 עד השעה 23:59
 
לאחר מועד זה תיסגר המערכת בפני החוקרים ולא תהיה בידם האפשרות עוד להגיש קדם-הצעות עבור הקול הקורא. אולם, חוקר, שהגיש עד למועד הנ"ל את הצעתו למרכז הפעילות באמצעות המערכת המקוונת, יוכל לבצע תיקונים בהצעתו במערכת המקוונת בתיאום עם מרכז הפעילות ברשות המחקר. יודגש, שחוקר, שלא הגיש את קדם-הצעתו למרכז הפעילות במוסד אליו הוא משתייך באמצעות המערכת המקוונת עד למועד הנ"ל, לא יוכל לעשות זאת לאחר שחלף המועד.
 
המוסד יגיש את קדם-ההצעות באופן סופי בהתאם לפירוט להלן:
המועד האחרון להגשת קדם-ההצעות ע"י המוסדות הוא ליום שני, כג' בכסלו תשע"ח, 11.12.17 עד השעה 23:59. זהו המועד בו נדרשים המוסדות להגיש את קדם-ההצעות למשרד באמצעות המערכת המקוונת באופן סופי. לאחר המועד הקובע לא ניתן יהיה לבצע כל שינוי בקדם-ההצעה. קדם-ההצעה, שלא תישלח ע"י המוסד למשרד עד למועד זה באמצעות המערכת המקוונת, לא תידון.
 
המועד האחרון להגשת ההצעות המלאות (השלב השני) ייקבע בהמשך ויובא  לידיעת המציעים, שימצאו מתאימים וראויים במסגרת השלב הראשון. הגשת ההצעות תעשה באופן מקוון באמצעות כרטיסים חכמים על גבי הטופס המקוון.
 
תשומת לב, בלשונית נתוני המחקר, לאחר בחירת השנה, הקול הקורא והתחום, יש לסמן את סוג הבקשה – קדם-הצעה.
 
ניתן למצוא את המסמכים המחייבים והמלאים להלן:
        
הסכם מדעי יישומי והנדסי מיה

הנחיות למילוי הטופס המקוון 2017

נהלי עבודה 2017

ציוד רפואי



 
 
Bookmark and Share