Telecom News - כנס SOLIDWORKS סיסטמטיקס ת"א - מרובוטים ועד מטוסים חשמליים

כנס SOLIDWORKS סיסטמטיקס ת"א - מרובוטים ועד מטוסים חשמליים

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> כנס SOLIDWORKS סיסטמטיקס ת"א - מרובוטים ועד מטוסים חשמליים
כנס  SOLIDWORKS סיסטמטיקס ת"א - מרובוטים ועד מטוסים חשמליים
מאת: חיים חביב, 31.10.17, 20:42ג'אן פאולו באסי

לרובוט TEMI יש רשימת המתנה לרכישה של 20,000 אנשים ומחירו יהיה פחות מ-1,000 דולרים. בתחרות התכנון זכתה חברת Bird, שהציגה פתרון אופטימלי להגנה על כלי טיס. חברת EViation הציגה את המטוס החשמלי, שהיא מפתחת בכלי CATIA של דאסו סיסטמס בהתבסס על צוות מזערי. אפשר להדפיס מטוס שלם ב-3D. זמן היציאה לשוק הוא חסר ערך. התחרות היא על המוצר הנכון לשוק. השאלה הנכונה: כיצד המוצר מספק ללקוח חיבור רגשי?
 
כנס SOLIDWORKS>ENOVIA>CATIA של חברת סיסטמטיקס בשיתוף תאגיד דאסו סיסטמס, חשף אמש בת"א בפני מאות משתתפים כלים וטכנולוגיה, לפיתוח, תכנון, סימולציה וייצור מוצרי הדור במגוון תחומים רחב - רפואה, הייטק, תחבורה, תעופה ועוד.

ג'אן פאולו באסי, (בתמונה למעלה משמאל), מנכ"ל SOLIDWORKS, השתתף באירוע לרגל השקת פלטפורמת SOLIDWORKS 2018, והתייחס להזדמנות בישראל להשתלב בגל המשבש: "בישראל אנו רואים את השינוי. אנו רואים חברה של 15 אנשים מרימה מטוס לאוויר באמצעות הכלים שלנו".

באסי התייחס לחברת EViation הישראלית, שהציגה בכנס את המטוס החשמלי, שהיא מפתחת באמצעות כלי CATIA של דאסו סיסטמס, בהתבסס על צוות מזערי בכל קנה מידה בהשוואה למקובל בחברות תעופה מסורתיות בעולם.

באסי: "ראו את המכונית החשמלית. טסלה התחילה מכלום, ויש הרבה חברות רכב נוספות, שבונות עסקים מכלום. ובתחום התעופה חשבו, שיש להם הגנה חזקה מתחרות בגלל החסמים. אבל הם הולכים נעלמים. אנשים יכולים להדפיס מטוס שלם ב-3D. יש לנו לקוח בשם Boom, שחוזה תעופה מסחרית על קולית עם מטוס המודפס במלואו בתלת מימד. הוא מייצר אב טיפוס עם צוות של 20 ילדים. כן ילדים, אבל חכמים מאוד. בזכות כלי האוטומציה, שאנו מספקים, אפשר לעשות דברים, שבעבר היו קשים מאד לביצוע. לדוגמא, סימולציה או ייצור".

מרקו גזטו, מנהל מכירות SOLIDWORKS לבלקן, ישראל ואיטליה: "50% מהמכירות החדשות של SOLIDWORKS בישראל הן לסטארטאפים".

עודד לבנטר, מנכ"ל סיסטמטיקס: "אנו עומדים בפני צונאמי של שינויים. ומי שיתפוס את הגל בזמן יוכל לרכב עליו, ומי שיחמיץ יישאר הרחק מאחור".

במפגש עם עיתונאים התייחס ג'אן פאולו באסי לשינוי, שהדיגיטציה מייצרת באסטרטגיה הארגונית בעידן החוויות: "המונח 'זמן לשוק' כבר לא מכיל ערך רב. אנשים רוצים להיות עם המוצר הנכון לשוק - right to market ולא time to market. להיות המהיר ביותר זה לא מספיק.

אתה צריך להיות המהיר ביותר עם המוצר הנכון. האתגר של צוות הפיתוח והייצור הוא להבין מה החוויה, שתהיה למשתמשים עם המוצר. האם הצרכן יאהב את המוצר? יש לנו לקוח, שמייצר מגלשות מים. הוא שואל, איך אני מתכנן אושר במוצר שלי, שמשפחות ילכו לפארק המים וייהנו. איך אני מייצר מוצר המייצר אושר, איך אני עושה לו סימולציה".

את המיקוד בחיבור הרגשי המחישה על הבמה ההצגה של הרובוט ,TEMI שזכה למחיאות כפיים. סייען אישי לבית, שמגיב לקול ולתמונה.

יוסי וולף, מנכ"ל ,Roboteam שפיתח את החברה: "זהו הרובוט הראשון, ששם את האדם במרכז. ישנה רשימת המתנה של 20,000 אנשים לרכישת הרובוט, שעל אף כל המכניקה והמחשוב שבו יעמוד מחירו על פחות מ-1,000 דולרים".

בתחרות התכנון שקיימה סיסטמטיקס, זכתה חברת Bird, שהציגה לראשונה בישראל את פתרון פוד ה-Aeroshield, שתוכנן בעזרת תוכנת Solidworks, ומהווה, למעשה, את הפוד היחידי בעולם המספק הגנה הן ע"י DIRCM (Directional Infrared Counter Measures) והן ע"י נורים, מה שהופך אותו לפתרון אופטימלי להגנה על כלי טיס בינוניים וגדולים וכן למטוסי סילון המשמשים ראשי מדינות ואישים חשובים.

 ג'אן פאולו באסי הוסיף במפגש עם עיתונאים: "הביקור בישראל הוא הזדמנות מצוינת להיפגש עם לקוחות ועם סטארטאפים, והוא מספק לנו הערכה לגבי המגמות הבאות בשוק, הטכנולוגיות ודרכי החשיבה. יש לנו תכנית עולמית לתמיכה בסטארטאפים ובחממות ברחבי העולם כי אנו רוצים להישאר קרובים למובילי הדעה.

הגבולות לחדשנות הם נמוכים יותר כיום, מכיוון שיש זרימה טובה יותר של מידע, של רעיונות, של אנשים, ושל הון. כך, שקל יותר להוציא לפועל את הפרויקטים בכל העולם. הטכנולוגיה מסייעת להוריד את החסמים".

דברי באסי על החזון:
"יש חברות רבות עם חזון מעניין. הן רוצות  להעניק חיים רגילים לאנשים רגילים. ביקרתי חברה כזו בקוריאה, שעושה תחרות לאנשים עם נכויות, שמועצמים ע"י מכונות. לכן, החיבור בין הפיזיות לקינטיקה מתרחש במהירות. אני אוהב את הרעיון, שיזמים עושים דברים כדי להעניק לאנשים חיים רגילים. הם לא מדברים על מכונות, שישלטו בעולם, יותר על שמירת החיים הרגילים. לצערי, עם המיקוד בחדשנות ובטכנולוגיה, אנו שוכחים הרבה אנשים הנותרים מאחור.

בישראל, נחשפנו לשינוי בו משנים תחבורה תעופתית. חברה של 15 אנשים מפתחת מטוס חשמלי לאוויר באמצעות הכלים שלנו, כלי אוטומציה, שאנו מספקים ומאפשרים לעשות דברים, שבעבר היו קשים מאוד לביצוע. לדוגמא, סימולציה או ייצור".

באסי על הדפסת תלת מימד בייצור מסחרי המוני
"הדפסת תלת מימד הופכת לאפיק מרכזי גם בייצור מתכת. יש לנו חברות המדווחות, שלחלקים מודפסים יש מאפיינים טובים יותר מאשר חלקים יצוקים. זה חסר תקדים. זה לא היה כך עד לפני מספר שנים. כיום אומרים לי, אני מדפיס בתלת מימד, לא בשביל הקוסטומיזציה, אלא מכיוון שהחלקים טובים יותר".

באסי על אופטימיזציה של תכנון מוצרים:
"בני אנוש אינם טובים באופטימיזציה, כי אנשים מתבססים על ניסיון ועל תיקון במהדורות ייצור באות. במקום זאת, באמצעות סימולציה של מחשוב, אתה יכול לעשות ניסויים. יש טכנולוגיה הנקראת Design Guidance, שבהתבסס על יעדים, שאתה מגדיר, אומרת לך מה הצורה האופטימלית. היא לא עושה אופטימיזציה למשהו, שכבר עיצבת. זה לא כמו להפוך את המוצר לקל יותר, אבל מה שחשוב יותר, האם זו הצורה הטובה ביותר לעבודה?"

קרדיט תמונות עליונות: חיים חביב

TEMI



 
 
Bookmark and Share