Telecom News - גישות למבחני ביצועים בתחום האחסון

גישות למבחני ביצועים בתחום האחסון

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> גישות למבחני ביצועים בתחום האחסון
גישות למבחני ביצועים בתחום האחסון
מאת: וסילי קוסטריוקוב, 3.11.17, 06:20וסילי קוסטריוקוב
 
מהי הגישה הנכונה לארגון למבחני ביצועים בעת בחירת פתרון אחסון חדש? פירוט החלופות הנפוצות לביצוע מבחני ביצועים למערכי אחסון והיתרונות והחסרונות שלהן.
 
ארגונים רבים שוקלים להחליף את מערכות האחסון שלהם בשל אתגרי ביצועים, עלות, יכולת גידול ופשטות תפעולית. בהיבט של הביצועים, ארגונים מעוניינים לוודא, שכל פתרון אחסון חדש, שיוטמע, יספק ביצועים טובים יותר ויאפשר להאיץ את היישומים העסקיים ולהגדיל את שביעות הרצון של המשתמשים.

ארגונים לעיתים קרובות מבצעים מבחני ביצועים לפתרונות האחסון הפוטנציאליים כדי לתקף את הבחירה שלהם, אבל לא תמיד בדרכים המדגימות את האופי האמיתי של פתרון האחסון.

להלן החלופות הנפוצות לביצוע מבחני ביצועים למערכי אחסון והיתרונות והחסרונות שלהן:

הרצה בעומסי עבודה אמיתיים: בחינת פתרון האחסון עם עומסי עבודה של העולם האמיתי מספקת לצוותי התשתיות והיישומים את ההבנה הטובה ביותר כיצד כלל המערכת פועלת בזמן פעילות שיא ובפעילות ממושכת עם יישומים מרובים. יידרש יותר זמן ומאמץ להריץ מבחן מסוג זה, אבל זה בהחלט הגיוני לנצל מספר שבועות או אפילו חודש-חודשיים כדי לבחון פתרון, שבסופו של דבר, יהיה שחקן מפתח בתפעול מערכות המידע שנים רבות קדימה.
 
שימוש ביישומים אמיתיים עם סימולציית עומסי עבודה של משתמשים: זו האפשרות  הטובה ביותר הבאה. שימוש בסימולציה של עומסי עבודה הוא הגיוני, במיוחד כאשר ליישום יש תבניות ספציפיות ומוכרות כמו עיבוד אצווה. לאלו יש בדרך כלל זמן מוגדר להשלמה, דבר המאפשר בקלות להשוות ביצועים בין סביבות שונות.

האתגר במקרה זה - אתם עדיין תצטרכו את כל הציוד באתר כדי לספק מידע אמיתי לספק הפוטנציאלי. יש להפוך את המידע לאנונימי, דבר המצריך עוד זמן וכסף. יתרה מכך, תצטרכו לגבש שיטה כדי לאפשר הדמיה של אינטראקציה בין משתמשים, דבר הדורש בד"כ כתיבת תוכנה או שימוש בתוכנה מיוחדת של סימולציה.

לחברות בעלות תקציב מערכות מידע ענק יש לרוב את הצוותים והציוד המוקדשים לפיתוח מבחנים והוצאתם לפועל. אולם, לעסקים רבים, רמת המאמץ הדרושה כאן היא אדירה ולא משתלמת.
 
הרצת עומסי עבודה סינטטיים בסביבה מבוקרת: זוהי דרך מאד מקובלת לבחון ביצועי פתרונות אחסון בימינו, והיא מתבצעת לרוב במעבדה של הספק. זוהי דרך מהירה הדורשת השקעה מוגבלת בלבד, מעבר  לזמן הנדרש כדי לבחור את סוג המבחנים שיש להריץ.
האתגר בגישה זו הוא היכולת לתכנן את עומסי העבודה ולפרש את התוצאות נכונה כדי להבטיח, שהם עומדים בקנה אחד עם הדרך, שבה המערכת תפעל בייצור בזמן אמת.

כדי להתייחס לאתגר זה, אוספים מדידות של ביצועים ממערכי האחסון הקיימים של הארגון ומתאימים את עומס העבודה הסינטטי בצורה נרחבת כדי לחקות בצורה הקרובה ביותר את עומסי העבודה האמיתיים של הארגון. ניתן להצליח לעשות זאת רק ע"י פיתוח שיטה לאיסוף ואנליזה של מידע, שמבוססת על ניסיון רב שנים במבחני ביצועים בתחום האחסון.
 
נקודה נוספת וחשובה בקשר למבחנים תחת עומסי עבודה סינטטיים - פעמים רבות מחקים את שיא עומסי העבודה בצורה לא נכונה. השיא שונה באופן משמעותי מעומס העבודה הממוצע או הסטנדרטי במונחים דוגמת פגיעה בזיכרון ה-cache, אחוזי קריאה/כתיבה וגודל IO. יחד עם זאת, מניסיון, מבחני סימולציה של עומסי עבודה בשיא הם קצרים מידי ואורכים דקות ספורות, עם התפרצויות קצרות של כתיבת IO אינטנסיבית, שיכולות להישמר בקלות בזיכרון ה-cache ולבצע destage  מאוחר יותר.

הדמיה של שיא בעומסי עבודה לפרקי זמן ארוכים יותר, עד עשרות דקות או אפילו שעות (תלוי בגודל וברנדומליות של המידע), היא דרך טובה יותר לשקף את עומסי העבודה בעולם האמיתי. נקיטת גישה זאת תציף את זיכרון ה-cache ותכריח את המערכת לבצע destage למדיה באופן מידי. זה המקום בו השוואת ביצועים בשיא נכשלת או מצליחה.
 
מה לעשות כאשר רוצים לבחון עומסי עבודה של יישום שעדיין לא הטמעתם? בדקו עם ספק היישום מהו פרופיל עומס העבודה של היישום או התייעצו עם עמיתים. אתם יכולים גם לבדוק עם הלקוחות של חברת אחסון הנתונים אילו יישומים הם הטמיעו בפתרון האחסון.
 
מבחני ביצועים לפתרונות אחסון מעולם לא היו קלים לביצוע, בהתחשב בזמן  ובמאמץ הדרוש כדי לתכנן, לבצע ולנתח את התוצאות. יחד עם זאת, חשוב, שכל ארגון המחפש כיום לרכוש פתרון אחסון חדש ייקח את הזמן כדי לבחור בגישה, שתהיה האפקטיבית ביותר עבורו בתהליך קבלת ההחלטות.

מאת: וסילי קוסטריוקוב, נובמבר 2017.
 יועץ טכני בכיר ומומחה ביצועים ב-INFINIDAT.
 
אחסון
 
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share